Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sår på innside av lår


KatrinaS

Anbefalte innlegg

Hei, gikk en lang tur i går og det var litt varmt, så begynte det å gnage litt på innsiden av låret. Tenkte at det ikke var noe og det ble bare verre over natta. Nå svir det sjukt og går som en pingvin. Legger ved et dårlig bilde. Hva bør jeg gjøre for å behandle det? Blødde av det i går og.

post-253061-709028_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svettesår, helt normalt etter lengre turer.

Bruk fuktighetskrem og prøv å holdet låret luftig.

Aldri pleid å få det før, men gikk i høyt tempo og var jo varmt ute.

 

Brukt fuktighetskrem, samt lånt en ekstremt fettete krem av dama så får jeg se om det hjelper. Hadde planlagt å gå i dag og, så er litt kjipt men men.

Lenke til kommentar

Ikke bruk så stor/løs boxer. Om jeg bruker en som er løs får jeg slike jeg også, men en som er litt fast har jeg aldri hatt det problemet.

Trenger ikke være så lang, bare nedenfor der du har sår nå slik at boxeren gnisser og ikke hud mot hud som gnisser.

 

Trenger ikke ha så mange kilo til overs før man har dette problemet...

 

Du kan bare plaster/bandasjere og gå om du vil, men pass på at det du har på ikke gjør at det gnisser mer på det andre låret :)

Lenke til kommentar

Hadde på en stor boxer så kan hende det er problemet. Er ikke vaskemaskin på sykehuset så da bruker man det man har :p

 

Ja, er en mulighet det. Var ikke et rødt merke på det andre låret en gang, men hadde vørt kjipt å ha det på begge lår. Kanskje jeg får legge pp der og i tilfelle :p

 

Edit. Er veldig stort det såret, man ser det ikke godt nok på bildet :)

Endret av BananLaks
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

hadde samme problemet for mange år siden En gang jeg var i Japan fant jeg boxershorts som gikk mye lenger ned på låret. Aldri hatt det problemet etter at jeg begynte med dem. Ikke så lett å finne i norske butikker, men enkelt å få tak i på nettet. 

 

Jeg er ikke overvekitg og trener regelmessig, så dere som snakker om overvekt kan ta dere en bolle.

Lenke til kommentar

hadde samme problemet for mange år siden En gang jeg var i Japan fant jeg boxershorts som gikk mye lenger ned på låret. Aldri hatt det problemet etter at jeg begynte med dem. Ikke så lett å finne i norske butikker, men enkelt å få tak i på nettet.

 

Jeg er ikke overvekitg og trener regelmessig, så dere som snakker om overvekt kan ta dere en bolle.

Jeg har fått det før i syden når jeg har gått langt i en våt badebukse. Tror boxerne var grunnen. Hadde kjøpt noen nye som var for store. La på en slags pad med teip i 3 dager og det hjalp på :)
Lenke til kommentar
  • 7 år senere...
Gjest 3afb0...faa

Hvis du får sår øverst, helt ved skrittet av å gå. Fra overvekt og har tynn hud. Så er det bedre å ha undertøy stramt for å hindre hud mot hud fremfor å ha stort undertøy. Hvis du er en som sliter med dette kan jeg fortelle at det hjelper å bruke truse (fremfor bokser). Det løste så og langvarige problemer for meg på dagen. Det blir tørrere og mindre friksjon mellom hud. Bra med stor prosent av bomull.

Andre sier helt merkelige råd, men har 2 andre nevnbare.

- Hårføner på sår (får det til å gro veldig mye fortere (men pass på om skorpen "brettes" da kan huden gro sammen)
- Babyolje (babyolje fungerte OK en stund for meg, men truse var mye bedre)

Anonymous poster hash: 3afb0...faa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...