Gå til innhold

Samsung lanserer to 4K-råtasser for spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ettersom skjermen bruker AMD FreeSync, hvordan vil det gå å bruke den med skjermkort fra NVidia?

Går helt fint, men man får ikkje brukt freesync. G-SYNC er helt konge synes jeg, så da bør freesync være det også. Dermed kjøper man ikkje freesync skjerm om man vil bruke et nVidiakort ;)
Lenke til kommentar

1. Hva skal spillere med så høy oppløsning? Det siste de vil er jo at spillet skal gå i sirup.

2. Hva skal folk med så høy oppløsning på så små skjermer? Den oppløsningen passer bedre for større skjermer (30+ tommer)

3. Har Samsung skrivefeil i spesifikasjonene for 23,6-tommeren? "Pixel Pitch (H x V) 0.4525mm x 0.13575mm"

4. Strømforsyningen burde vært innebygget. Begge har dessverre ekstern strømforsyning.

 

Sant nok .....er redd vi må vente ei god stund til (kanskje 2-3 år) før vi får gode 8K monitorer og TVer, surt at vi må vente så lenge

Lenke til kommentar

Ettersom skjermen bruker AMD FreeSync, hvordan vil det gå å bruke den med skjermkort fra NVidia?

Går helt fint, men man får ikkje brukt freesync. G-SYNC er helt konge synes jeg, så da bør freesync være det også. Dermed kjøper man ikkje freesync skjerm om man vil bruke et nVidiakort ;)

For en idiotisk og forbrukerfiendtlig inkompatibilitet. Så vidt jeg har skjønt er løsningene så like og så enkle rent teknisk at det kun står på vilje, ikke evne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Hva skal spillere med så høy oppløsning? Det siste de vil er jo at spillet skal gå i sirup.

2. Hva skal folk med så høy oppløsning på så små skjermer? Den oppløsningen passer bedre for større skjermer (30+ tommer)

3. Har Samsung skrivefeil i spesifikasjonene for 23,6-tommeren? "Pixel Pitch (H x V) 0.4525mm x 0.13575mm"

4. Strømforsyningen burde vært innebygget. Begge har dessverre ekstern strømforsyning.

 

For det første kan man spille mange lettere og eldre spill i 4k. Diablo 3 eller en del mobaer ser utrolig bra ut i den oppløsningen, Pillars of eternity ser nesten ut som ett vakkert maleri på skjermen.

Jeg har altid vært skeptisk til høy dpi helt til jeg fikk se ipad 3 med 2048*1536 på 10" skjerm. Dama mi som ikke er teknisk sa at tekst så nesten malt ut på skjermen og ble nesten sjalu siden hun hadde ipad 2.

Hvordan kan du si at 4k på 28" er for mye når det er mye lavere dpi enn både det mobilen min og ipaden har. Du kan selvfølgelig si at scaleringen i windows 8.1 ikke er perfekt i alle spill, men fortsatt er ikke det et argument for at det er for høy dpi på skjermen. Egentlig burde vi hatt 8k på skjermene eller mer med tanke på hvor høy dpi vi er vant til på mobile enheter. Problemet er selvfølgelig at hardware ikke er der enda, men 4k hardware er rett rundt gjørnet.

Men siden dette er veldig subjektivt fra min side respekterer jeg dine standpunker :)

Lenke til kommentar

 

Er litt i tvil angående valg av ny skjerm. Har lyst på en som er god til både gaming og bildebehandling. Men - med 4k-skjermene begrenset på 60Hz, mens 1440p-skjermene går helt opp til 144Hz, så blir ikke valget så lett...

Akkurat i dag så vil man ikke klare å få bildeflyt på over 60FPS med FreeSync på en 4K skjerm med mindre du har et monster av en annen verden. Dermed er 60Hz i stor grad nok for en 4K skjerm til gaming. Har selv 1440p 144Hz G-Sync og må si jeg merker effekten av høyere oppløsning i ALLE spill. G-Sync merker jeg kun i spill jeg ikke klarer å få over 60FPS på (Til nå bare Witcher 3 med alt satt til Ultra). Frekvensen må man virkelig på spesifikke spill for å merke, bare FPS egentlig. Til og med League of Legends, Starcraft 2 og Diablo 3 som er ganske intesne hastighetsmessige spill ser jeg ikke forskjell. Så personlig som en person som spiller veldig mye forskjellig føler jeg Oppløsning > FreeSync/G-Sync > høy oppdateringsfrekvens.

 

 

Merker du G-synk kun UNDER 60fps??

hmm, høres rart ut. Jeg har nå 144hz FreeSync, og jeg merker en SINNSYK bra og smooth flyt i fps OVER 60.   

Lenke til kommentar

 

 

Er litt i tvil angående valg av ny skjerm. Har lyst på en som er god til både gaming og bildebehandling. Men - med 4k-skjermene begrenset på 60Hz, mens 1440p-skjermene går helt opp til 144Hz, så blir ikke valget så lett...

Akkurat i dag så vil man ikke klare å få bildeflyt på over 60FPS med FreeSync på en 4K skjerm med mindre du har et monster av en annen verden. Dermed er 60Hz i stor grad nok for en 4K skjerm til gaming. Har selv 1440p 144Hz G-Sync og må si jeg merker effekten av høyere oppløsning i ALLE spill. G-Sync merker jeg kun i spill jeg ikke klarer å få over 60FPS på (Til nå bare Witcher 3 med alt satt til Ultra). Frekvensen må man virkelig på spesifikke spill for å merke, bare FPS egentlig. Til og med League of Legends, Starcraft 2 og Diablo 3 som er ganske intesne hastighetsmessige spill ser jeg ikke forskjell. Så personlig som en person som spiller veldig mye forskjellig føler jeg Oppløsning > FreeSync/G-Sync > høy oppdateringsfrekvens.

 

 

Merker du G-synk kun UNDER 60fps??

hmm, høres rart ut. Jeg har nå 144hz FreeSync, og jeg merker en SINNSYK bra og smooth flyt i fps OVER 60.   

 

Ja, over 60FPS er det smooth bade med og uten ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...