Gå til innhold

Android Wear-tråden (uavhengig av klokketype)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Starter med meg selv: Oppdaget at mine kontakter får byttet om på telefonnummer for Mobile, Home og Work på klokken. På mobil, nettbrett og i Outlook er dette korrekt (har alt lagret i MS-Exchange). Har build LDZ22D, nyeste nå.

 

Eksempel: For de jeg har Home og Mobile på blir Mobile riktig, mens Home blir Work. Andre som opplever det samme? Eller har funnet en fix?

 

Edit;: Oppgradert til LCA43, nå kommer numrene riktig.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Kjøpte nettopp en Sony smartwatch 3 men etter å ha brukt den i 5 dager vurderer jeg å benytte meg av angreretten da jeg føler at Android wear platformen er umoden og batteriforbruket er latterlig. For å bevare strømmen må alt slås av og da forsvinner poenget med hele konseptet. Dessuten er det minst like enkelt å sjekke notifications på telefonen, som på klokken og hva er da vitsen?

Lenke til kommentar

Hvor lenge varer batteriet på din da? Min Moto 360 er kjent for å ha elendig battertid, men med normalt bruk og display på (ambient mode) hele tiden har jeg ca 10% igjen når jeg legger meg, når den var fulladet på morgenen. Med Ambient mode til av holder den minst 2 døgn. Med trådløs lading og ladedock lades den uansett på nattbordet hver natt.

Lenke til kommentar

Viste 59% kl halv 7 i mårres og da har den blitt brukt siden lørdag, men stått av om nettene. Har bare brukt ambient mode og litt notifications. Den prosentmåleren går veldig fort ned ved mye bruk har jeg merket! Skjønner ikke helt hvorfor klokkene trenger to/4 kjerners cpuer da 1 kjerne burde holde rikelig! Smartwatch 3 har en veldig knotete ladekontakt også, usb under klokken.

 

Edit: ser at jeg skriver utelukkende negativt her og det er ikke meningen da jeg synes selve konseptet bak Android wear er spennende! Samtidig synes jeg og at smartwatch 3 er ganske kul i rustfritt stål :) Google må derimot jobbe med å få ned batteribruket, kanskje Android 6 vil hjelpe?

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Får holde tråden varm, eller i det minste litt lunken....

 

Etter å ha byttet på å bruke LG G Watch (firkantet) og Moto 360 (rund) en stund, har jeg konkludert med at en smartklokke bør være firkantet. På den runde mister man (i enkelte apper) info/tekst som vises fint på en firkantet skjerm, og skjermens areal blir mindre i forholdt til klokkens bredde og høyde. 

 

Andre som synser om dette?

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Vil du snakke norsk til din AW-klokke? Sett opp mobilen slik:

 

Innstillinger > Språk og inntasting
   Språk: Norsk bokmål
 
Google tastatur > Språk 
   Norsk bokmål + engelsk  (USA eller Storbritannia)
 
Stavekontroll
   Språk: Norsk bokmål (eller la den stå til Bruk systemspråk dersom dette er norsk)
 
Personlig ordbok
   Engelsk (velg UK eller US avhengig av hvordan du snekker) + norsk
 
Taleinndata > Bedre Google-tjenester > Innstillinger (tannhjulet) > Språk
   Trykk og hold på Norsk bokmål (for å sette som primærspråk) + English (US eller UK)
 
Da skal du kunne si:
"Ok google > Hvordan er været i [der du bor]", den skal også kunne forstå kombinasjon av norsk og engelsk i samme setning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp fått meg en LG Watch Urbane, og lurte på tre ting. 

1: Når jeg bruker talestyringen til å skrive en melding, så fungerer det faktisk bra på norsk. Men hvordan er det mulig å på punktum, spørsmålstegn uten å måtte trykke det manuelt inn selv? sier du spørsmålstegn, så står det bare spørsmålstegn. Samme med punktum. 

2: Noen gode face å anbefale? Det gjør ingen ting om de koster penger. Har egentlig lyst på en stilig en, som og viser batteri, puls og skritteller. 

3: På skjermen er det en liten runding som er halvveis synlig hele tiden. når man trykker på den, så kommer det opp noen hurtigknapper. Er det mulig å fjerne den fra skjermen? Den er litt plagsom til tider. 

Lenke til kommentar

Wear er ikke på norsk, og innstillingene for å få den til å forstå norsk tale ligger i mobilen. Jeg har norsk på min mobil, men tror ikke det spiller noen rolle om den er norsk eller engelsk så lenge norsk er satt som hovedspråk og engelsk som språk. Da vil man kunne snakke både norsk og engelsk til Wear.

 

Faces blir jo en smaksak. Jeg bruker ofte Retro LCD Wear, men den viser ikke puls og skritt, kun batteri. Jeg hadde en face med 3 små dials som kunne konfigureres til å vise det man ønsket, men kan ikke finne den igjen i Play nå.

 

Ang halvveis synlig flekk som starter appvalg: Jeg fikk denne på min da jeg installerte Wear Mini Launcher. Ble ikke fortrolig med dette, og avinstallerte appen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

På en måte er det absurd å si dette, men konseptet med Android Wear er i utgangspunktet bra ... Ganske nyttig å bare se på klokken og sjekke hvorvidt jeg virkelig vil snakke med den som ringer, eller å diskré lese både meldinger, mail og varsler fra mine lagrede Finn.no-bilsøk i et møte ... I praksis betyr det jo at mobilen har blitt såpass stor/komplisert at det er hensiktsmessig å ha en slags "fjernkontroll", hehe.

 

Men, noe jeg misliker med Android Wear, er at den eneste muligheten til å bli kvitt f.eks. Amazon-funksjonaliteten på klokken, er å avinstallere app'en på mobilen. Overraskende mange app'er har Wear-funksjonalitet innebygget - men disse kan jeg ikke deaktivere av egen fri vilje. Og akkurat det føles veldig Apple/iPhone ut - ikke like brukervennlig for meg som har en root'et OnePlus One ... 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har Huawei Watch, og etter at jeg reflashet mobilen (HTC m8) fra LeeDroid til Wollas vri på rootet stock, så måtte jeg factory resette klokka for å koble opp igjen. Det er greit nok, men jeg syns det er litt dårlig med å få notifications til å poppe opp på klokken, selv om de står koblet. Enten tregt eller ikke i hele tatt.

 

Jeg lurer også veeeldig på hva dette "forbudsskiltet" øverst kommer av nå!? Ting skal være satt opp som før flash og reset av hhv telefon og klokke. Den får wifi, så burde ikke være det.

Ja, og en annen ny ting nå er at når jeg aktiverer skjermen får jeg "OK Google" opp midlertidig over værikonene. Pirkedetalj, men irriterer meg, for det er ikke aktivert på mobilen, ei heller finner jeg noe i sammenkoblingsappen eller klokka selv.

 

 

For den som måtte være interessert, jeg får for øvrig 32-40 timer pr lading, og da surrer alt av notifications for SoMe, mail, sms, myFitness, Google fit, drikke vann-påminnelser, og alt mellom himmel og jord til den. Setter i theatre mode når jeg tar kvelden.

post-50678-0-35351700-1454666075_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...