Gå til innhold

Android Wear-tråden (uavhengig av klokketype)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Da har jeg fått min LG Urbane: http://www.tek.no/artikler/test-lg-watch-urbane/189555/alle

 

Det fine med den er at den ser ut som en klokke, ikke som en data-dings. Både tykkelse og størrelse er som en vanlig klokke. Ikke enig i alt i testen på tek.no: Batterikapasiteten er mye bedre enn på min Moto 360, den holder som regel 2 dager med alway on. Operativsystemet er ikke hverken mer eller mindre kronglete enn Android Wear generelt. Jeg har ikke fått til norsk talekontroll på denne, men mistenker at dette har å gjøre med at jeg kjører Marshmallow Concept Software på min mobil. Har tidligere brukt dette på samme mobil med Lollipop (offisiell versjon), og da funket det på både norsk og engelsk på både Moto 360 og LG G Watch som jeg hadde før denne.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har ikke wear selv, men likte den de brukte på keynoten i går, aner ikke om den ser bra ut i ambient mode men :p

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=co.smartwatchface.watch.face.ranger.military

 

hvis noen vil se delen om android wear 2.0 forresten så klikk denne linken:

 

https://youtu.be/862r3XS2YB0?t=1h31m29s

 

og sjekk denne artikkelen:

 

http://www.theverge.com/2016/5/18/11699054/google-android-wear-2-0-hands-on-i-o

Endret av madmats
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Har du iOS eller Android telefon? Hva prioriterer du med smart-klokken, klokkefunksjon eller andre ting? Beste AW-klokken jeg har er LG Urbane. Har også Moto 360 (1. gen), men den har kort batteritid, treg CPU og sensoren som slår på skjermen når du snur den mot deg funker mye dårligere enn på LG. Har riktignok kun en Moto, men har både LG G Watch og Urbane, her funker den perfekt. Moto har lyssensor, det har ikke LGene. Ingen av dem er spesielt lette å lese av i sollys, LG Urbane er best (med lysstyrke til max).

 

Dersom klokkefunksjon er viktig, kanskje sammmen med lang batterilevetid, anbefaler jeg å se på Pebble. Har en Classic selv, og venter en Time Steel om noen dager. Skjermen på Pebble er alltid på, den er godt lesbar også i sollys, og batteriet holder minst en ukes tid. Ikke så fancy, ikke så mange funksjoner som Android Wear eller Apple Watch (som jeg også har), og ikke touch-skjerm, men det er faktisk Pebble jeg bruker mest nå.

 

Som treningsklokke er det fleste av disse lite egnet. Eneste som har pulssensor som funker greit er Apple Watch.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en Moto 360 2gen som jeg sliter med å reconnecte min iphone. hver gang den mister kontakten og jeg skal reconnecte så får jeg unable to reconnect. Android wear appen er på og oppdatert. Prøvd å skru av klokke og telefon, men får fortsatt ikke kontakt, så jeg må resette klokka hver gang og gå gjennom prosessen med å sette den opp på nytt.

Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt dette problemet?

Lenke til kommentar

Jeg har en Moto 360 2gen som jeg sliter med å reconnecte min iphone. hver gang den mister kontakten og jeg skal reconnecte så får jeg unable to reconnect. Android wear appen er på og oppdatert. Prøvd å skru av klokke og telefon, men får fortsatt ikke kontakt, så jeg må resette klokka hver gang og gå gjennom prosessen med å sette den opp på nytt.

Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt dette problemet?

Fant en løsning på det nå.

Gikk inn på telefonen på Innstillinger-> Bluetooth->Moto 360->Glem denne enheten.

Tok en factory reset på klokka og koblet så klokken og telefonen igjen og nå fungerer det.

Endret av AleksHH
Lenke til kommentar

Har planer om å kjøpe nytt tilbehør til mobil, og vurderer da et nytt bluetooth headsett og Gear Fit 2.

 

.. Men, det jeg lurer på, vil disse to duppedittene fungere samtidig? For både headsettet og Gear fit kobler seg opp til mobil via BT, vil jeg da måtte velge mellom å bruke én av de? Jeg har forstått det slik at Gear Fit kan koble direkte til et headsett med BT, men da kan man kun(?) spille av spillelisten man har lagret på Gear Fit.

 

Vil dette bli et problem, eller finnes det en smart løsning?

Endret av fla92
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg byttet til iPhone for en stund siden, og har holdt på et par kvelder med å få min LG G Watch (den firkantede) til å fungere på iOS. Installerte Android Wear på iPhone, fikk paret klokke og mobil, og appen viste korrekt type klokke. Jeg får tid, kalendervarsler og facebookvarsler etc, på klokken, men ikke SMS.

 

Etter å ha googlet litt, fant jeg ut at LG G Watch er en av de klokkene som ikke er supportert på Android Wear på iOS. Den vil heller ikke få Android Wear 2.x.

 

Da må jeg vel løpe ut og kjøpe meg en Apple Watch.

 

Edit: Done!

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Har planer om å kjøpe nytt tilbehør til mobil, og vurderer da et nytt bluetooth headsett og Gear Fit 2.

 

.. Men, det jeg lurer på, vil disse to duppedittene fungere samtidig? For både headsettet og Gear fit kobler seg opp til mobil via BT, vil jeg da måtte velge mellom å bruke én av de? Jeg har forstått det slik at Gear Fit kan koble direkte til et headsett med BT, men da kan man kun(?) spille av spillelisten man har lagret på Gear Fit.

 

Vil dette bli et problem, eller finnes det en smart løsning?

 

Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skal fungere samtidig. På min Smartwatch 3 kan jeg velge om jeg vil høre musikk som er lagret på klokka eller mobil. Headsetet vil da spille fra den lokasjonen jeg velger.  :)

 

Jeg vurderte forøvrig også gear fit + BT headset til treningen, men på ett punkt falt den gjennom. Du må nemlig kjøpe låt for låt og lagre på klokka for å kunne legge igjen mobilen hjemme når du skal på en løpetur (jeg leste meg opp, skal ikke garantere at dette stemmer). Det er mange år siden sist jeg kjøpte en mp3-fil...

 

Jeg har to krav til treningen; gps-sporing (logging av distanse, tid og sted. Pulsmåler trenger jeg ikke.) og streaming av musikk. Tidligere hadde jeg mobilen klistret til overarmen, men nå er den så stor at det er ubehagelig.

 

Jeg endte altså opp med en Sony Smartwatch 3 og et bluetooth headset. Kombinasjonen gps, støtte for strømmetjenester på klokka og pris var uslåelig. Nå ligger mobilen hjemme når jeg trener :-) 

Endret av Magda1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For de som har Android, vil alle Android Wear-klokker ha samme basisfunksjonalitet, og enkelte modellavhengige tillegg. Klokker for Android med andre OS enn Android Wear har jeg ikke prøvd, med unntak av rene aktivitetsbånd (både med og uten visning av hvem som ringer, SMS etc.

 

Kanskje feil tråd å komme med dette, men jeg tar sjansen likevel (jeg laget tross alt denne tråden :-) )

Etter å ha brukt 3-4 smartklokker med Android Wear (AWear) mens jeg hadde Android-telefon, har jeg nå byttet til iPhone og Apple Watch. Må si at etter WatchOS 3.x har jeg ikke ønske om å gå tilbake til AWear. Apple Watch er alltid smooth og rask i bruk (og jeg har den første utgaven), den er dønn stabil, den har meget bra pulsmåling (bedre enn alle AWear jeg har brukt), og batteriet varer mye bedre enn det gjorde i min Moto 360. Det at den har både mikrofon og høyttaler, og dermed kan brukes til telefonsamtaler, er et pluss (selv om det høres rimelig teit ut). Dersom man har iPhone, er Apple Watch det beste valget. Noen AWear-modeller støttes av Googles Android Wear-app for iOS, men funksjonaliteten er begrenset. 

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...