Gå til innhold

Sommervikar på sykehuset! HJELP!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil helst ikke si hvordan, men hva hadde du sagt hvis noen på en jobb som du nettopp begynnte i sa det til deg?

Om jeg har nettopp begynt, eller om jeg har vært ansatt i flere år, fast, eller vikar, det er det samme. Alle skal behandles med respekt og på en god måte - så enkelt er det.

 

 

Hvordan jeg står/sitter har ingen noe med, så det har jeg klart sagt ifra om. (hvis det ikke har vært tips om stillinger for å spare rygg osv)

 

Har hun kjeftet på meg, så har jeg rolig sagt ifra om at hvis hun vil veilede meg, så kom med saklige veiledninger, ellers kan hun holde munn. Har hun fortsatt, så har jeg sagt ifra på hvilken måte hun oppfører seg og heretter kan hun holde munn, for jeg kommer til å overse henne når hun oppfører seg på en slik måte.

 

Men det er vel andre der? - har ikke de reagert? - Eller er det du som er litt for 'følsom'? (lufter bare tanker her nå) iom at hun har gått til sjefen og du vet det - vet du hva hun har klagd på også? Er andre på jobben fornøyd med jobben du gjør?

 

Uansett, ikke bry deg om du er vikar - du skal ikke behandles som møkk av den grunn. Du er like mye verdt for at brukerne/pasientene skal få god pleie og også som arbeider

 

Edit: som nevnt, snakk med ledelse/tillitsmann osv - hører ikke sjefen, så gå neste ledd, det er rette gangen i det. Løsning kan kanskje å få gå andre vakter/avdeling enn henne?

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

 

Vil helst ikke si hvordan, men hva hadde du sagt hvis noen på en jobb som du nettopp begynnte i sa det til deg?

Om jeg har nettopp begynt, eller om jeg har vært ansatt i flere år, fast, eller vikar, det er det samme. Alle skal behandles med respekt og på en god måte - så enkelt er det.

 

 

Hvordan jeg står/sitter har ingen noe med, så det har jeg klart sagt ifra om. (hvis det ikke har vært tips om stillinger for å spare rygg osv)

 

Har hun kjeftet på meg, så har jeg rolig sagt ifra om at hvis hun vil veilede meg, så kom med saklige veiledninger, ellers kan hun holde munn. Har hun fortsatt, så har jeg sagt ifra på hvilken måte hun oppfører seg og heretter kan hun holde munn, for jeg kommer til å overse henne når hun oppfører seg på en slik måte.

 

Men det er vel andre der? - har ikke de reagert? - Eller er det du som er litt for 'følsom'? (lufter bare tanker her nå) iom at hun har gått til sjefen og du vet det - vet du hva hun har klagd på også? Er andre på jobben fornøyd med jobben du gjør?

 

Uansett, ikke bry deg om du er vikar - du skal ikke behandles som møkk av den grunn. Du er like mye verdt for at brukerne/pasientene skal få god pleie og også som arbeider

 

Edit: som nevnt, snakk med ledelse/tillitsmann osv - hører ikke sjefen, så gå neste ledd, det er rette gangen i det. Løsning kan kanskje å få gå andre vakter/avdeling enn henne?

 

Jeg er enig i alt det du sier, men når noen sier noe slikt til deg plutselig, så blir hvertfall jeg forbausa. Og da vet jeg faktisk ikke hva jeg skal si. Fordi jeg er ikke slik selv og det bare sjokkerer meg hvordan noen folk kan være slik.

Lenke til kommentar

En gang så sa hun til meg, må jeg forklare alt til deg to ganger. så sa jeg nei det trenger du ikke, jeg er ikke dum. 

Og det har hun klagd på, fordi jeg svarte litt høgt også fordi jeg er dritt lei av det! Jeg må jo spør, derfor er denne situasjonen helt håpløs

Lenke til kommentar

Forfjamsa og at man i ettertid er irritert på at man ikke svarte det, det, eller det - man stod der uten å komme opp med noe liksom .... det er ganske vanlig når man får kommentarer/oppførsel som man ikke forventer.

 

Edit: At du blir lei er ingen grunn for å la det gå utover brukerne - vær rolig og ev ordne slikt uten at brukerne merker det. Ta deg en samtale med henne, men vær rolig.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Se på denne episoden som en verdifull læretid. Heldigvis er ikke dette en fast stilling, og du skal snart slutte. Du vil oppleve at verden er full av forskjellige typer. Neste gang vil du takle en slik megge på en bedre måte. Du vil møte folk som du ikke engang må fortelle hvor mange klokka er, folk som dikter opp sladrehistorier, rene psykopater. Litt av hvert. m.a.o. Men gled deg: også koselige og snille folk. 

Hold ut resten av tida uten å sette i gang helvete på jord, for en slik kamp vil du høyst sannsynlig tape og ende opp med et tvilsomt skussmål.

Jeg tviler ikke på at du har "rett", men jeg tror ikke du vil få rett om du forsøker et storoppgjør. Slike personer er uhyre slue og har stor usynlig makt.

Lenke til kommentar

Forstår helt hva du sier karpeskrotum, men jeg har holdt meg rolig og ikke sagt noe som helst de andre gangene. Så ja det er ingen unnskyldningen at jeg blir lei, men hva er hennes unnskyldning da? For slik dårlig oppførsel og kjefting gjennom 3 uker. Så forstår hva du mener men det er ikke bare bare

Lenke til kommentar

Se på denne episoden som en verdifull læretid. Heldigvis er ikke dette en fast stilling, og du skal snart slutte. Du vil oppleve at verden er full av forskjellige typer. Neste gang vil du takle en slik megge på en bedre måte. Du vil møte folk som du ikke engang må fortelle hvor mange klokka er, folk som dikter opp sladrehistorier, rene psykopater. Litt av hvert. m.a.o. Men gled deg: også koselige og snille folk. 

Hold ut resten av tida uten å sette i gang helvete på jord, for en slik kamp vil du høyst sannsynlig tape og ende opp med et tvilsomt skussmål.

Jeg tviler ikke på at du har "rett", men jeg tror ikke du vil få rett om du forsøker et storoppgjør. Slike personer er uhyre slue og har stor usynlig makt.

Det stemmer populi. Den siste setningen traff som bare det. Så jeg må bare prøve å lære å takle det uten å stresse? Er det det alle gjør? ( dette er ikke et ironisk spm, men er interessert i svar fra deg hvis du har mer erfaring med slike personer).eller slike situasjoner

Lenke til kommentar

Det stemmer populi. Den siste setningen traff som bare det. Så jeg må bare prøve å lære å takle det uten å stresse? Er det det alle gjør? ( dette er ikke et ironisk spm, men er interessert i svar fra deg hvis du har mer erfaring med slike personer).eller slike situasjoner

Hva hennes unnskyldning er skal du ikke bry deg så mye om. Noen er bare slik, så ikke ta ting for personlig, overse dem istedet.

 

Har selv erfart mange slike gjennom et langt arbeidsliv, og bruker ikke mange kalorier på de.

En fikk jeg dog sparket, etter å bare jattet med h*n og vært rund i kantene lenge. Men fikk dokumentert hva som foregikk og til slutt var begeret fullt. Da gikk jeg tjenestevei og med veldokumentert argumentasjon, så kunne de ikke la personen få fortsette - iom det var endel andre episoder med h*n fra før og andre som hadde klaget.

Lenke til kommentar

Ja noen er bare slik, sant det. Men når det påvirker meg og går utover meg da er det en litt annen sak. Hehe. Men jeg må bare let it go...? folk er forskjellige noe som er også greit men det rettferdig gjør ikke at man ikke skal vise litt folkeskikk og vanlig oppførsel mot andre selv om man er annerledes. Alt jeg prøver å si. Jeg er forskjellig enn andre men er det greit av meg av den grunn la oss si å vær frekk mot deg. Nei det er ikke greit ? så jeg syns ikke man bør tolerere masse drit men likavell er jeg satt i en situasjon hvor jeg tror jeg må gjøre det i 2 måneder heh.

Lenke til kommentar

Det et det jeg holder meg fast ved, at folk kan være som du vil så lenge de viser normal folkeskikk og ok oppførsel mot andre. Men det er desverre ikke alltid slik i denne verden. Så jeg tror jeg stresser mer enn jeg burde. Ihvertfall mer enn dere som skriver her, for ser hvordan dere hadde takla denne situasjonen. Og det er jo også litt kjekt å få en annen innblikk i hva andre syns?

Lenke til kommentar

Er det seriøst så sletter jeg hele min bruker som dessverre ble opprettet for ca.1time siden.

Veldig lite informasjon om hva som er det ene og andre ,særlig hva man bør holde seg unna.

Er dette såpass alvorlig at jeg bør slette min profil i den tro jeg kan risikere tyveri av ID,uønskede meldinger,så er det topp hvis man kan være saklig slik regelverket tilskriver oss brukere dette. Sarkasme eller løgn er ikke tillatt leste jeg for 30min siden. Takk til "blured" for god info. :)

Hva skjer nå med denne som får min tilgang på en e-post jeg ønsker får være ifred etter alle angrep tidligere.... Lite trivelig å stange hode i veggen her allerede. Trodde forumet var av bedre rutiner men det finnes vel ikke slikt?!?

Lenke til kommentar

Finnes det ikke et eget hjelpesenter eller moderator for Diskusjon.no ,så er jo det også noe jeg selv vil rapportere om jeg berøres ytterligere enn uærlige som 'vet best' men liker å skape bekymringer hos de mange som ikke har kunnskapen de trenger for og gjøre det samtlige burde gjort i et forum. Selv står jeg for ærlighet og respekt i enhver situasjon,verdt å merke seg hos dere som må kødde til alt overalt. Triste greier....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...