Gå til innhold

Sommervikar på sykehuset! HJELP!


Anbefalte innlegg

Hei allesammen

Jeg har fått meg sommervikar jobb på sykehuset i byen jeg bor i. Det er min tredje uke på jobben. Men jeg har et problem! Jeg jobber med ei eldre dame som praktisk talt mobber meg. Hun forteller min private informasjon til folk hun kjenner, som jeg ikke har noe kjennskap til. Hun blir sur for hver ting jeg spør,kjefter på meg, og kommer oppi ansiktet mitt når hun gjør det. plus mange andre ting. Jeg kjenner at klarer ikke mer av det.Hun gikk og klagde på meg til sjefen våres uten at jeg engang vet hvorfor.

Da jeg fant ut av det, ville jeg også prate med sjefen vår og forklare henne min side av saken. Men hun utsetter det alltid, og det virker nesten som hun ikke vil at jeg skal ha en samtale med henne. Det er bare gått 3 uker men jeg kjenner at jeg klarer ikke mer, føler meg helt maktesløs og at ingen vil hørre på meg. Vet ikke hva jeg skal gjøre?!icon_sad.gif( Gleda meg sånn når jeg fikk denne jobben, men nå er det bare blitt en skuffelse, og jeg gruer meg hver dag til å jobbe med henne for hun behandler meg så ille.

 

Kan noen hjelpe meg, komme med innspill, råd, hva som helst? Vet virkelig ikke hva jeg skal gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis damen er en ansatt må du snakke med sjefen / HR ansvarlig.

takk for svar. Har prøvd men virker ikke som hun er så opptatt av å snakke med meg. har allerede skrevet det :) så derfor vet jeg ikke hva jeg skal gjør. Jeg kan ikke bare slutte etter 3 uker  men vet ikke hvordan jeg skal klare å jobbe med henne og grue meg til jobb hver dag.

Lenke til kommentar

 

Hvis damen er en ansatt må du snakke med sjefen / HR ansvarlig.

takk for svar. Har prøvd men virker ikke som hun er så opptatt av å snakke med meg. har allerede skrevet det :) så derfor vet jeg ikke hva jeg skal gjør. Jeg kan ikke bare slutte etter 3 uker  men vet ikke hvordan jeg skal klare å jobbe med henne og grue meg til jobb hver dag.

 

Jeg føler hun går over grensen ved å gi ut min personlig informasjon som har ingenting med sykehuset eller jobben og gjøre. Hun forteller meg hvordan jeg skal sitte, stå, og kritiserer meg. Er det bare meg eller syns andre dette er over grensen også?

Lenke til kommentar

Det har du vell allerede innsett at ikke går? 

Du kommer ingen vei her i livet med å bli herset med! Du må stå opp for deg selv!

Veldig bra sagt zash. Og jeg innser det litt nå, men føler likavell at det er flaut :(. Hun er fast ansatt og jeg er bare sommervikar, det er sånn jeg føler det, og hvis jeg sier noe til en høyere sjef at det kan bare bli verre. At de tror jeg skaper bråk eller noe sånn

Lenke til kommentar

Får du ikkje snakka med din leiar, så ta kontakt med verneombod i avdelinga. Verneombod kjenner avdelinga godt, og vil kunne gi deg råd og støtte til å følgje opp saken på ein god måte. Tillitsvalt kan og vere ein person å rådføre seg med.

Lenke til kommentar

Hva skal jeg si til det? jeg ble sjokkert mildt sagt. Har aldri jobbet med en slik person

Når hun fortalte deg hvordan du skal sitte og stå, så sa du ingenting?

 

Kan de som vil svare meg her, det at hun kjefter på meg og gir ut min personlige informasjon til personer som har ingenting med sykehuset å gjøre, at det er over grensen?

Det syns jeg,hva syns dere?

Hvordan har du hørt at hun gir ut infoen?

 

Edit: Hvor hørte du at hun hadde klagd til sjefen?

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

 

Hva skal jeg si til det? jeg ble sjokkert mildt sagt. Har aldri jobbet med en slik person

Når hun fortalte deg hvordan du skal sitte og stå, så sa du ingenting?

 

Kan de som vil svare meg her, det at hun kjefter på meg og gir ut min personlige informasjon til personer som har ingenting med sykehuset å gjøre, at det er over grensen?

Det syns jeg,hva syns dere?

Hvordan har du hørt at hun gir ut infoen?

 

Edit: Hvor hørte du at hun hadde klagd til sjefen?

 

Vil helst ikke si hvordan, men hva hadde du sagt hvis noen på en jobb som du nettopp begynnte i sa det til deg?

Lenke til kommentar

Du er antakelig ikke den første personen hun har herset med... Det er ikke uvanlig at en arbeidsplass har et slikt troll, og ettersom mange sjefer også er konfliktskye, så blir de gående og herje i år etter år.

 

Hva legger du i din private informasjon forresten? Om hun har søkt opp din journal, så er dette svært alvorlig, og noe du bør ta videre. (Det lagres historikk, så om hun har gått inn på din journal, så er dette et spor det ikke er mulig for henne å slette).

Endret av blured
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk sjokkert over alt dette som har skjedd de 3 ukene. Jeg er kanskje litt naiv i denne saken her, men jeg har aldri møtt en slik uforskammet person. Jeg trodde at sykehuset hadde en viss standard, og fremfor alt mennesker som er normale og bryr seg om andre. Men jeg tok visst grundig feil!

Lenke til kommentar

Hva for privat informasjon er det snakk om? Noe du har fortalt henne? - Slutt med det!

Noe hun har sett? - Ingenting å gjøre med

Annet?

Ja populi, hvis alt hadde vært så lett! Kan desverre ikke fortelle hva slags informasjon det er snakk om, men nei det er ikke journal. 

takk til alle for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...