Gå til innhold

TU kjøper Mediehuset Tek


Anbefalte innlegg

 

 

Kanskje vi til og med får se mindre sponsede, mer objektive tester også?

 

 

Hei, 

Tek.no har ikke sponsede tester. Vi har artikler som er sponset, men de er tydelig merket som annonser. Produkttestene er 100 % uavhengige og skrevet av redaksjonen, mens sponset innhold leveres av vårt interne reklamebyrå. Tek.no følger pressens Vær varsom-plakat og Redaktørplakaten, og vi legger vekt på å være objektive i våre omtaler av produkter. Og så går det selvfølgelig an å være uenige med oss i våre vurderinger. :-)

 

Med sponsede mener jeg at man ikke biter hånden som mater en, noe jeg synes flere av tester av blant annet mobiltelefoner og nettbrett bærer preg av.

Forhåpentligvis er ikke dette intensjonen deres og jeg håper jeg tar feil, men jeg leser heller tester av produkter andre steder enn så lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dette anser jeg for å være dårlige nyheter. Fra to til en aktør. Kan ikke se at det skal komme noe positivt ut av dette.

Hei, Tek.no kommer til å fortsette - men med nye eiere som virkelig satser digitalt om dagen. For å sitere redaktør for TU.no, Svein-Erik Hole:

 

"tu.no er vår prioriterte plattform for dekning av teknologi i et samfunnsperspektiv, digi.no er kanalen for bedrifts-IT, diskusjon.no er den foretrukne diskusjonsplattformen og Tek-nettverket blir hovedsatsningen for forbrukerelektronikk. "

 

Kurt Lekanger,

fagredaktør, Tek.no

 

 

Jeg tviler ikke på at det blir en aktør som satser. Jeg tviler på at det blir god nok konkurranse der minst to store og gode aktører kan tolke og mene ting med forskjellig synspunkt. Tvert i mot tror jeg det blir som du sier her, at man fordeler ressursene over forskjellige segmenter, spisser nisjebiten til digi og tek, og bare vil ha en redaksjonell stemme fra hvert fagområde. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Spennende, lurer på hva som skjer fremover.

I mine øyne har Tek vært på vei ned i kvalitet de siste årene, Digi har vært på vei opp, og TU vokser ved å kjøpe andre.

I dag brukes det 3 ulike debattsystemer (Diskusjon, Disqus og Intensedebate), vil det bli endringer i dette?

Vil oppkjøpet bli brukt til å heve kvaliteten på innholdet?

Prisguide forsvinner ut fra Tek, da kan vi vel også linke til Prisjakt med god samvittighet...

 

Prisguide er jo så elendig dårlig...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Spennende, lurer på hva som skjer fremover.

I mine øyne har Tek vært på vei ned i kvalitet de siste årene, Digi har vært på vei opp, og TU vokser ved å kjøpe andre.

I dag brukes det 3 ulike debattsystemer (Diskusjon, Disqus og Intensedebate), vil det bli endringer i dette?

Vil oppkjøpet bli brukt til å heve kvaliteten på innholdet?

Prisguide forsvinner ut fra Tek, da kan vi vel også linke til Prisjakt med god samvittighet...

Prisguide er jo så elendig dårlig...

 

Hei,

 

Tips oss gjerne om hva dere synes vi er dårlige på, så skal vi i det minste gjøre et forsøk på å forbedre oss. Prisguide har et eget område på diskusjon.no for tilbakemeldinger, så fyr løs. https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=365

 

Det finnes også en kjekk "Tips oss"-knapp på nettsiden for kjappe tilbakemeldinger. Bruk den for det den er verdt.

tips%20oss.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prisguide var svært bra før den ble iPhonifisert.

 

Det er ikke vits å gi tilbakemelding når det er hele grunnideologien som er ødelagt. Problemet med Prisguide er at det ikke går an å søke på egenskaper i det hele tatt, filtrene er bare der for syns skyld. 

 

Prisjakt er det Prisguide brukte å være. Prisjakt gjør det mulig til å søke opp en kombinasjon av egenskaper, mens Prisguide-filtrene ikke kan brukes til noe som helst fornuftig. Gjennomført ubrukelig. Men åi så stort og hvitt sammenlignet med da det hadde nytteverdi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prisguide var svært bra før den ble iPhonifisert.

 

Det er ikke vits å gi tilbakemelding når det er hele grunnideologien som er ødelagt. Problemet med Prisguide er at det ikke går an å søke på egenskaper i det hele tatt, filtrene er bare der for syns skyld. 

 

Prisjakt er det Prisguide brukte å være. Prisjakt gjør det mulig til å søke opp en kombinasjon av egenskaper, mens Prisguide-filtrene ikke kan brukes til noe som helst fornuftig. Gjennomført ubrukelig. Men åi så stort og hvitt sammenlignet med da det hadde nytteverdi.

 

Ærede bruker, jeg vil med en hånd på tastaturet og den andre på mitt bankende hjerte, love deg at det sitter ikke bare en - men flere - villige og entusiastiske utviklere, eller "geeks" som de gjerne også omtales som, som eksisterer primært for å lytte til deg, dine likesinnede og alle andre som ønsker en enda bedre Prisguide. Flere enn noen gang før vil jeg hevde. Det ville derfor vært fantastisk om du ga de muligheten til å svare på dine bønner. I det minste vurdere å bruke litt tid på det. For oss handler det mer om stolthet enn frykten for å gå glipp av en lønnsslipp, for vi kan ikke leve i en digital verden hvor inntrykket er at tastede ord ikke når våre blikk og bli omgjort til handling.

 

Jeg vil ærbødig be deg tipse om kombinasjoner av egenskaper det med fordel bør kunne søkes på i Prisguide. Jeg har tråkket rundt her noen år og kan ikke erindre kombinasjoner for 8 år siden som nå er forsvunnet ut i intet, ei heller at ideologien har korrumpert og forsvunnet. Men det kan være hukommelsen er som tippeligafangsten til mitt kjære SK Brann for tiden. Sviktende og nede for telling.

 

Det er uansett ikke så viktig, for det er nuet og fremtiden vi jobber for. Prisguide.no ønsker topplassen hos både deg og alle andre. Derfor er vi her, lett tilgjengelig og sjeleglad for ris og ros av den konstruktive sort. Jeg mener nå å erindre du har hatt gode tilbakemeldinger tidligere som er blitt tatt på alvor og jobbet med. Akkurat som den du nå har skrevet. De er gull verdt. Som håndtak på en kopp med glovarm kaffe.

 

For om filtrene oppleves som ubrukelige må noe gjøres, det kan vi ikke være bekjent av. Det blir som tippeligaen uten SK Brann. Forhåpentlig kan vi prestere bedre enn den gjengen med forvirrede spillere når vi satser på å bli ditt førstevalg.

 

(og ja, jeg bruker for tiden den lille fritid jeg har på å ha nesen nede i bøker. Det smitter)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Jeg vil ærbødig be deg tipse om kombinasjoner av egenskaper det med fordel bør kunne søkes på i Prisguide. Jeg har tråkket rundt her noen år og kan ikke erindre kombinasjoner for 8 år siden som nå er forsvunnet ut i intet, ei heller at ideologien har korrumpert og forsvunnet. Men det kan være hukommelsen er som tippeligafangsten til mitt kjære SK Brann for tiden. Sviktende og nede for telling.

 

Det er uansett ikke så viktig, for det er nuet og fremtiden vi jobber for. Prisguide.no ønsker topplassen hos både deg og alle andre. Derfor er vi her, lett tilgjengelig og sjeleglad for ris og ros av den konstruktive sort. Jeg mener nå å erindre du har hatt gode tilbakemeldinger tidligere som er blitt tatt på alvor og jobbet med. Akkurat som den du nå har skrevet. De er gull verdt. Som håndtak på en kopp med glovarm kaffe.

 

Hei,

 

det er nok ingen tvil om at jeg har droppet å komme med detaljerte tilbakemeldinger sammenlignet med tidligere, men etter de større omskrivningene av Prisguiden har jeg ikke sett håp for å fikse den. En grunntanke med at man bare skal kunne søke på utvalgte egenskaper selv om man har registrert mange flere egenskaper, er ikke forenelig med hvor forskjellige prioriteringer folk (les: jeg) har fra utviklernes forventninger.

 

Et eksempel fra i dag: jeg ønsket å se priser for Windows nettbrett med HDMI-utgang. Det er et relativt naturlig søk. Hvorvidt et nettbrett har HDMI er informasjon som Prisguide har lagret i sin database. Går jeg inn på et nettbrett jeg vet har HDMI (siden jeg slo det opp på den konkurrerende tjenesten) så står det riktig presentert. Men denne egenskapen står ikke under "Vis alle filtre", nesten ingen gjør.

 

Den motsatte grunntanken hadde prisguiden før, og andre steder nå, at hvis det finnes en indekserbar egenskap så kan man få lov til å filtrere og sortere på den, uavhengig av hva som på forhånd er bedømt er de mest interessante egenskapene å søke på. I tillegg har den sammenlignbare tjenesten mulighet til å direkte skrive inn verdier på egenskapene og utvalg av hvilke egenskaper som skal vises direkte i søkeresultatet, men disse er ikke dealbreakers. At jeg ikke får filtrere på ting som HDMI o.l. er derimot dealbreakers, og gjør at jeg besøker prisguiden ca. for hvert 50ende prissøk jeg gjør.

 

Derimot bruker jeg prisguidens tjeneste for dagens beste tilbud.

 

Ellers må Vi få beklage at Vi var så sene med å svare Dem, men Vi har vært utenfor Moderlandet med utilfredsstillende nettilgang siden dette innlegget ble forfattet.

Lenke til kommentar

Dette er gode poeng tommyb! Du nevner et eksempel i Nettbrett-kategorien som selvfølgelig bør være filtrerbart. Det er en kategori som snart vil få en real overhaling både med tanke på innhold og filtreringsmuligheter, vi har bare ikke kommet så langt enda (du vil se en merkbar forbedering i den kategorien om et par uker). Du kan eksempelvis sjekke ut bærbar-PC kategorien, som har fått seg en overhaling og hvor jeg vil hevde man kan sortere på det meste. Der skjer siste finpussen med å få inn enda flere detaljer på selve produktene nå:

 

https://prisguiden.no/kategorier/baerbar-pc

 

Er det mer i tråd med forventningene dine? Og takk for at du tar deg tid til å svare!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært innom prisguide på en god stund på grunn av manglende og feil produktinformasjon. Siden det ble nevnt her var jeg inne og sjekket, men stusser på en del ting. Her er noen konkrete tilbakemeldinger etter et par minutter med søking:

  • Hvorfor er alle filtrene trykt inn i venstre marg? Det gjør det vanskelig å få oversikt over alle filtrene og fører til unødvendig mye scrolling. Etter litt scrolling opptar filterlisten kun 30 % av skjermen. 
  • Filtrene er ikke alltid logisk kategorisert. Feks for bærbare PC-er er det 13 filtervalg mellom prosessorserie og prosessormodell. Disse burde vært underkategorier, eller i hvert fall etter hverandre i rekkefølge. 
  • Jeg finner ingen valg for å slå av og på sanntidssøking - den er alltid på. Når siden re-loader etter et valg havner jeg ofte på bunnen av filterlisten så jeg må scrolle tilbake der jeg var. 
  • Som tommyb påpeker mangler innlysende filtervalg flere steder. Feks i kategorien Mini-/mikroanlegg finnes ikke valg for bluetooth, DLNA, radio/DAB, USB, 3,5 mm inn- eller utgang, osv. Men valg for minidisc, kasettspiller og DVD-spiller eksisterer, selv om ingen av produktene faktisk har disse. 
  • Fremdeles er kategoriseringen feil. Feks ligger Sony CMT-X7CDB under portable høyttalere, til tross for at denne ikke har batterier og må være tilkoblet strøm. 
  • Flere av produktene mangler produktinformasjon. Feks produktet over har bluetooth, men det står ikke under spesifikasjoner. Når det filtreres på bluetooth blir det derfor feilaktig filtrert bort. 

Det er de to siste punktene som i stor grad har gjort at jeg nesten ikke bruker prisguide. Det hjelper ikke å kunne filtrere på informasjon når resultatet jeg får blir feil. 

Lenke til kommentar

Der skjer siste finpussen med å få inn enda flere detaljer på selve produktene nå:

 

https://prisguiden.no/kategorier/baerbar-pc

 

Er det mer i tråd med forventningene dine? Og takk for at du tar deg tid til å svare!

 

Ja, uten at jeg sjekket hver enkel ting jeg kunne tenkt meg å søke på (som aktiv stylus/digitizer) så er det åpenbart at man har et godt utvalg av filter der.

Lenke til kommentar

Er det mesterskap i å kjøre nettstedet mest mulig i grøfta eller å kaste eplet lengst mulig fra stammen? For ti år siden var nettstedet over gjennomsnittet bra med artikler som var lærerike og preget av entusiasme, og siden den gang har nettstedet i atskillige trinn blitt degradert til en styggedom basert på klipp og lim av rykter og fjas. I tillegg benyttes tabloide overskrifter og annen avskyelig agn i håp om å få flest mulig klikk på kroken.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

For en del år siden da dere begynte ned Eklstra ble de også lovet at det ikke skulle gå ut over de som ikke ikke valgte å betale

til å begynne med var det lit tilfeldig hvilken artikkel som ble ekstra

i enkelte tilfeller var frustrerende , da det ikke var noe logikk bak valget

 

men etter hver begynte stadig flere av de gode artiklene å kun gå inn under ekstra paraplyen

riktignok prøvde dere å lokke til dere flere betalende ved å tilby  gratis tilgang til enkelt av ekstra artiklene

for none år siden fikk til og med alle tilgang til alle ekstra artiklene i en uke

 

til å begynne med var det snakk om en gratis ekstra artikkel i uken , og så ble det kun en gratis ekstra artikkel i måneden

dere trodde nok at det skulle lokk brukerne til å betale , men slik jeg ser det så går det ikke den veien lenger

 

i en lengre periode har det nokk komme fler betalende, men nå høres det ut som det har stoppet opp

samtidig har jo alle de gode artiklene forsvunnet helt

dette var artikler som alle skulle ha tilgang til og ekstra var noe ekstra

som så ble tatt fra alle til fordel for de som betalte

og nå er alle skikkelig gode artiklene altså forsvunne

 

hele tiden fra dere begynte med Ekstra har jeg etterlyst en oversikt ( en slags teller )  når man får tilgang på en gratis utgave av ekstra

men det har aldri kommet noe slikt

 

skulle ikke forundre meg om at det er hel slutt på gratis ekstra artikler

 

Det kan ikke forsett slik , da går man lei.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...