Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jeg spørre hvorfor, og hvordan du gikk frem? Vanskeligere med nær familie, men tøft uansett kanskje?

Gikk ikke frem på noen måte, jeg slo tross alt ikke opp med han. Han vet selv hvordan han oppfører seg og hvorfor det ble som det ble.

Kan jo nevne falske anmeldelser, trusler, innrapportering av "ulovlig" bygg på tomt(garasje og bod, helt lovlig satt opp) osv.

 

Var faktisk veldig lett :)

Lenke til kommentar

Pappa: Ikke vokst opp sammen, hadde sporadisk kontakt fra jeg var 13-14 til jeg var rundt 20. Kom en dag hvor jeg rett og slett ikke gadd å bry meg lengre. Kutta både han og heksa han er gift med og har ikke angret et sekund. Kan nevne at jeg har kontakt med alle andre på den siden av familien.

 

Rundt samme tiden kutta jeg alt av kontakt med søskenbarn/tremenninger som man kun har kontakt med for at man slektes på hverandre.

Lenke til kommentar

Noen som har et tips om det bare er en eller to i en større familie man ønsker å kutte kontakten med? Bor separert, men feirer jul og samles ofte..

Er ikke værre enn å kutte kontakten?

Blokkere på facebook, ikke snakke med når dere møtes, blokkere telefonnummeret, osv...

Som jeg nevnte, du slår ikke opp med noen der motparten må få info, du bryter kontakten.

Lenke til kommentar

Man kan ikke redde idioter fra seg selv, men man kan redde seg selv fra idioter. 

 

Noen mennesker er idioter (på en eller annen måte) og det føles godt å slippe å måtte forholde seg til dem.

Jeg har kuttet all kontakt med folk som suger energi fra meg. Det er ikke verdt å ha sånne folk i livet, og nå lever vi jo (etter alt å dømme) kun én gang. Jeg har ikke tenkt til å kaste bort masse tid og energi på å ha folk i livet som tar mer enn de gir. 

Endret av Turtledove
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har et tips om det bare er en eller to i en større familie man ønsker å kutte kontakten med? Bor separert, men feirer jul og samles ofte..

Er det sånn å forstå at du ønsker å kutte kontakten med dem, men du vet du kommer til å støte på dem jevnlig fordi resten av familien ikke skal klippe dem? Så du må velge å omgås dem til jul o.l. eller omgås ingen?

Lenke til kommentar

Høres egentlig ikke ut som det er nødvendig å kutte henne totalt, men heller droppe all direkte kontakt, og ha en kjølig skulder og "profesjonell høflig" holdning til henne når du må treffe henne?

 

Trenger jo ikke lage mer drama enn nødvendig om du er redd resten av familien ikke vil forstå.

Lenke til kommentar

Høres egentlig ikke ut som det er nødvendig å kutte henne totalt, men heller droppe all direkte kontakt, og ha en kjølig skulder og "profesjonell høflig" holdning til henne når du må treffe henne?

 

Trenger jo ikke lage mer drama enn nødvendig om du er redd resten av familien ikke vil forstå.

Det høres fornuftig ut, takk for rådet!

Lenke til kommentar

Jeg har droppet kontakt stadigvekk med folk i familien, siden jeg blir sliten av familien min pga holdninger og verdier som er slitsomme. Jeg gikk nå å sa ifra at jeg blir sliten av folk og de ikke altid kunne forvente at jeg altid kom til å stille opp om folk hadde behov for hjelp eller lyst å dra på noe ferie sammen. 

Nå i det siste however, så har jeg droppet et spesifikt medlem i familien, det startet for 5 år siden. Jeg likte ikke karen, han var en drittsekk, han gjorde ting som fikk andre til å lide eller ha det vondt. Skapte dumme krangler og lignende. Men det gikk ikke utover meg direkte som oftest, så jeg har nå bare holdt på med small talk eller lignende. Jeg tenkte at det ikke var vært å splitte familien vår over. Jeg tenkte lissom på det større bilde. Men nå i senere tid så var det et par brudd i gifte mål, og han gikk hardt ut og mente at enkelte familie medlemmer var ubrukelige og noen av oss aldri skulle blitt født. Da gikk dråpen, da ringte jeg basically hele slekta mi og sa at jeg ikke blir med på noen sammenkomster der han er til stede, og ingen har retten til å tvinge meg sammens med en fyr jeg ikke liker tryntet på. 

Enkelte spurte om hvorfor jeg gjorde det jeg gjorde, mens andre bare aksepterte det. skjedde nå et par ganger at jeg ikke ble invitert på noen familie middager, men syns det var helt greit. Jeg viste jo hva jeg gikk til. Men nå i senere tid har flere andre familie medlemmer bli å dele mitt syn på han, og vi er nå flere som boikotter han. Så akuratt nå sitter vi med en ganske delt 30%/70% familie splitt :) 30% er fylt av de smarteste, og de andre dumme 70% kan jeg fint klare meg uten. så jeg har det veldig bra :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...