Gå til innhold

Mini Dolly for under 400,- Gjør det selv prosjekt.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har laget en mini dolly, vet ikke om det er noen interesse for slikt. Men jeg syns jeg kom billig ut av det med ca 400,-

og som den amatør video fyren jeg er, så syns jeg det funket veldig bra til mitt bruk :)

Har ikke testet den så mye ennå, men her er en liten smakebit..

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tøft prosjekt.

Takk :) ..litt morsomt faktisk.. og enkelt.

Prøvde først med å bruke en "skateboard" løsning, og det fungerer også fint, men da måtte jeg ha med meg et flatt underlag også.

Dette ble den endelige løsningen (så langt), og som er lett å ta med seg rundt omkring..

Lenke til kommentar

Takk for tips Nautica :) Jeg er i gang med noe "greier".. med stepper motor og tannremer.. (må bare få bestemt meg for deler, lurer på å hente dem fra en kopimaskin?) 

og evt styring av steppermotor med en  arduino?? Men det blir i isåfall et høstprosjekt :) 

 

Ang styreskinner så har jeg allerede sett på slike på Jula (www.jula.no) og det er også noe jeg kunne tenkt meg å ha prøvet :) 

Lenke til kommentar

Vil du ha noe mer lengder går det an og bruke styreskinner, men prisen vil nok dobles.

 

Det går an og bruke en timer til trekk av dollyen, monter/lim et rør med noe stoppere som gjør at tauet ikke kveiles utenfor røret på toppen av timeren som tauet kan rulles opp på, jo tykkere rør jo fortere rulles tauet opp.

 

PS: glemte en ting, det med timer har jeg prøvet.. iallefall den du linket til :) Satt et gopro kamera på den.. og laget en timelaps av soloppgang ved Tangen Fort i Langesund..  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...