Gå til innhold

Hva trengs får å koble xbox opp mot pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En twisted pair nettverksledning eller en hub/router med ledninger til den osv.

Altså: Du trenger akkurat det samme som om du skulle koblet en helt vanlig PC til en annen PC

Skrevet

Jeg har en Xbox liggende.. Men hva kan man egentlig gjøre når man kopler den opp til en pc? Er det no spesielt moro man kan gjøre?

Mvh, Jan-Sølve

Skrevet
Jeg har en Xbox liggende.. Men hva kan man egentlig gjøre når man kopler den opp til en pc? Er det no spesielt moro man kan gjøre?

Mvh, Jan-Sølve

Du kan overføre musikk, filmer og mye annet ;)

Skrevet

Da må man ha chippet Xboxen sin. Skal man overføre noe trenger man helst også større disk :)

Skrevet

Da må man ha chippet Xboxen sin. Skal man overføre noe trenger man helst også større disk :)

Man kan vell overføre med en flashet xbox?

Skrevet

Farten er opptil 100mbit full duplex..

så det spørs altså ikke på boxen, men hvilken hub/switch du har... og hvilket kort i PC'n

Har du ikke chippet/flashet boxen er det eneste du kan gjøre å bruke "xlink", for å spille på nettet.. uten Xbox Live altså...

Ved å få Xboxen opp mot PC'n kan du forvandle boxen til et skikkelig underholdningssenter. Streame musikk / film / eldre-konsoll spill. (emulatorer)

(PS1 NES SNES, N64 osv..)

Skrevet
Man kan vell overføre med en flashet xbox?

Ah, ja, man kan vel kanskje bruke exploits til dette ja. Kommer aldri egentlig på det. Men kan du med exploits legge over filer og alt sammen altså? Gadd aldri lese på den seksjonen av Xbox-Scene, jeg bare chippet :)

Hastigheten vil variere litt, men jeg får ca. 6.2Mbyte/s med min. 100Mbits ledning mellom PCen og boXen

Skrevet

Hastigheten når jeg overfører mellom xbox'en min og PC-en er faktisk betydelig høyere enn når jeg overfører mellom PC-er. Vet ikke helt hvorfor, men det går ca 2MB i sekundet raskere.

Skrevet

Det enkleste er å bruke en krysset nettverkskabel og evt FlashXP for å få tilgang til filsystemet på xboxen.

Har overført mange filmer, musikk osv osv til min xbox, og det funker knallbra *grin*

Litt offtopic:

Vet det skal være mulig å installere Linux som OS på Xboxen. Er det da mulig å koble til tast/mus og bruke xboxen som "PC", og bruke feks DC++???

Skrevet
Sniker inn en liten off topic jeg :-)

Fins det noen gode xbox forumer?

Xbox-Scene og Slashxbox har gode forum.

Litt offtopic:

Vet det skal være mulig å installere Linux som OS på Xboxen. Er det da mulig å koble til tast/mus og bruke xboxen som "PC", og bruke feks DC++???

Hvis jeg har forstått riktig så skal det blir en fullverdig Linux maskin hvis du legger inn Linux. Altså kan du kjøre DC++

Skrevet
Hvis jeg har forstått riktig så skal det blir en fullverdig Linux maskin hvis du legger inn Linux. Altså kan du kjøre DC++

Xbox-Scene og Slashxbox har gode forum.

Xbox-Scene sitt forum er iallefall tragisk dårlig. Har prøvd et par ganger der, aldri noen som svarer. Og så er det den tutorialsseksjonen. Utrolig uoversiktlig og rotete. Anbefaler heller Slashbox hvis de har et :)

Leste på Readme'en til Xboxen her om dagen. Den kan installeres på 3 måter. Enten så må du da kjøre 007-spillet hver gang du skal bruke Linux, og bytte til Linux CDen midt i spillet, eller så må du ikke ha EvolutionX eller lignende, med å starte rett op i Linux når du skrur på maskinen eller så må du gjøre ett eller annet annet møkk som også var fullstendig uakseptabelt for meg.

Hvis noen har en guide på hvordan legge inn Linux slik at jeg kan starte det via EvolutionX helt likt et hvilket som helst annet program hadde dette vært flott :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...