Gå til innhold

– Nintendo vurderer å basere neste konsoll på Android


Anbefalte innlegg

 

 

 

Hvordan vet du det? Apple er mye større enn android så fullt mulig ;)

http://www.gamer.no/artikler/nintendo-vurderer-a-basere-neste-konsoll-pa-android/190148
Du linka til artikkelen tråden handler om. Hva er poenget ditt?

Poenget hans er nettopp artikkelen. Der står det at Nintendo vurderer android og ikke ios. Siden du ikke er så glad i Google\Android så tipper jeg du bruker bing, yahoo eller en av de mindre søkemotorene på nett.

 

 

Du snakker med noen som måler størrelsen på et selskap mot størrelsen på et operativsystem og da uten basis i faktiske måletall, ikke forvent å kunne trekke all verdens konsistente slutninger ut av dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

 

 

 

 

Hvordan vet du det? Apple er mye større enn android så fullt mulig ;)

 

http://www.gamer.no/artikler/nintendo-vurderer-a-basere-neste-konsoll-pa-android/190148
Du linka til artikkelen tråden handler om. Hva er poenget ditt?

Poenget hans er nettopp artikkelen. Der står det at Nintendo vurderer android og ikke ios. Siden du ikke er så glad i Google\Android så tipper jeg du bruker bing, yahoo eller en av de mindre søkemotorene på nett.

 

Du snakker med noen som måler størrelsen på et selskap mot størrelsen på et operativsystem og da uten basis i faktiske måletall, ikke forvent å kunne trekke all verdens konsistente slutninger ut av dette.

Slutt å kom med spekuleringer rundt meg. Tråden handler ikke om meg
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Slutt å kom med spekuleringer rundt meg. Tråden handler ikke om meg

 

Den handler heller ikke om apple. ;)
Den handler om Nintendo og jeg snakker om at de burde dra til Apple istedenfor. Du skjønner vel?
Lenke til kommentar

 

 

Slutt å kom med spekuleringer rundt meg. Tråden handler ikke om meg

 

Den handler heller ikke om apple. ;)
Den handler om Nintendo og jeg snakker om at de burde dra til Apple istedenfor. Du skjønner vel?

Det er fortsatt ikke relatert til artikkelen, Android er et OS som kan brukes i en hel del produkter og ikke kun mobile enheter. iOS er myntet på det mobile utvalget av produktene Apple har.

 

Apple har ingenting de kan gi til Nintendo for at de skal basere den neste konsollen på de, Android har (rettere sagt vil jeg nå påstå at det er mer sannsynelig at de går for å basere det på Linux, men Android er jo bare spesialisert Linux)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Slutt å kom med spekuleringer rundt meg. Tråden handler ikke om meg

Den handler heller ikke om apple. ;)
Den handler om Nintendo og jeg snakker om at de burde dra til Apple istedenfor. Du skjønner vel?

 

 

Og vi har svart opp og ned at Apple tillater ikke tredjepartsleverandører på sine plattformer. Og vi har også forklart i smertefull detalj hvorfor det heller ikke ville vært i Nintendos interesse, siden Android både er tilgjengelig og større. Les det gjerne. 

 

Det er naturligvis en mulighet for at Nintendo gjør det samme som Apple, Samsung og flere, og lager enda et nytt, eget OS basert på en eller annen Unix- eller Linux-variant. Men da får de IKKE tilgang på de mange Android-utviklerne som var grunnen til at de vurderte Android. 

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

.............så er dette ment som en konsoll eller bærbar enhet?

 

Jeg tipper det blir en slags hybrid mellom konsoll og bærbar. Kan godt se for meg en bærbar enhet med HDMI-utgang som kan kobles til tv. Nintendo har sannsynligvis innsett at de ikke greier å konkurrere med Sony og MS på det tradisjonelle konsollmarkedet, dessuten er konsoll så godt som dødt i Japan.

Lenke til kommentar

Jeg hadde håpt at Nintendo hadde slått på stortromma med en skikkelig 4K-konsoll (e.l.) nå som både MS og Sony ligger klare for hugg. Pér i dag er det ingen high-end-konsoller. Skal man ha storytelse er det kun PC som er alternativene.

 

Men Nintendo vil vel tjene penger de også. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De må enten lage noe som er bedre, eller lage noe som er billigere og eventuelt mer unikt. De kan ikke gjøre alt... Hvis du lager det beste, blir prisen høy og da er det vanskelig å ta markedsandeler.

 

Nå har vel aldri nintendo fans vært særlig opptatt av å ha best grafikk, men problemet til Nintendo er vel at de neppe overlever mye lenger, hvis de skal fortsette på samme måte de har gjort.

 

Ved å gå til Android, kan de bruke et linuxbasert operativsystem gratis. De kan selv endre på Android, de kan lage en egen applikasjonsbutikk, de kan lage nye ting... IOS til Apple er også en linux-branch, men en mindre fleksibel linuxbranch. I tillegg er IOS lukket, så ingen kan ta den i bruk med unntak av Apple.

 

Hvis nintendo bruker ANdroid, er det lett å feks caste fra trådløs kontroller over på en ny TV, det er lett å bruke andre apper som spotify, hbo, netflix, etc. Kjører de eget OS; må de ha hundrevis av utviklere som jobber med å lage noe som aldri blir like bra, samt har dårligere utvalg.

 

Det er ikke alltid det er bra å være unik på alle måter, men de kan fint gi unikt innhold eller en unik opplevelse.

 

Om de klarer det eller ei, gjenstår vel å se. Vi så alle hva som skjedde med Kodak og Nokia, de prøvde for lenge å være unike, tiden gikk fra de og de ble parkert.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Bildet burde være motsatt ;)

Apple burde fri til Nintendo slik dem ikke gjør den feilen å bli assosiert med android

 

Nå må du slutte å oppføre deg som en liten unge.

Det er slik Winza diskuterer.:p
Hva babler du om? Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

 

 

Bildet burde være motsatt ;)

 

Apple burde fri til Nintendo slik dem ikke gjør den feilen å bli assosiert med android

Nå må du slutte å oppføre deg som en liten unge. 

 

Det er slik Winza diskuterer. :p

 

"Diskutere" er vel å trekke det litt langt. Tomme påstander og antakelser som han tror trumfer fakta er vel mer riktig. :p

"Jeg mener ditt og datt, og du er "DUM" som ikke mener det samme." Jepp oppfører seg som en liten unge, bare se på de tidligere innlegga hans. Han sitter fast i barndommen sin og meninger fra den tida. GROW UP WINZA.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som aldri slår feil med android, er at det ikke tåler tidens tann. Så å si alle jeg kjenner som har vært fornøyd med Android, har måttet kjøpe seg ny mobil alt fra 2 år+++ pga at Android da begynner å tulle. Telefon restarter seg selv osvosv.

Det problemet har ingen jeg kjenner inkl meg selv hatt med Iphone. Dersom de har hatt feil med en iphone, har det vært med en gang eller aldri. IOS fungerer ypperlig over lengre tid.

 

Dersom Nintendo skal basere seg på Android vil nok ikke varigheten på den konsolen bli like lang som de har hatt med alle sine tidligere konsoller.

Min mening er også at Nintendo heller burde kjøre sitt eget løp, og gi oss kvalitets tittelene vi alltid har fått fra dem, istedet for å prøve å bli tredjepartsutvikler toppen i tillegg. Det tror jeg ikke Nintendo kan klare, og dermed bør de fokusere på sine egne spill. Cod og alt det andre tredjepart utvikler spillbiblioteket får vi på Xbox, PS4 og ikke minst PC. Vi trenger det definitivt ikke på en konsoll til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...