Gå til innhold

Endelig er Windows 10-datoen klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 Da konfigurerer du dette selv , slik jeg forstår det er du ikke nødt til ha oppdateringene kjørende i bakgrunnen om du på en eller annen måte føler at det er sikrere å kjøre et ikke oppgradert OS over tid.

 Jeg tenker vel mest på at man ikke får muligheten til å utelukke enkeltoppdateringer som kanskje er buggy, eller introduserer "funksjonalitet" man helst skulle vært foruten.

Lenke til kommentar

Bare bra at det blir påtvungne oppdateringer på denne måten, folk flest er alt for dårlig til å vedlikeholde maskinene sine. De av oss som ofte "vet bedre" vil jo trolig sitte på Pro eller Enterprise og ha muligheten for å filtrere oppdateringer uansett.

 

Er ikke bra i det hele tatt, "folk som ikke vet bedre", lar ting være på default, og det er det det burde vært, en default-innstilling.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig med RamGuy. Hvis du sitter på en Home-lisens er jeg villig til å generalisere hardt og konkret at jeg vet du ikke er nok kontrollfreak til at du skal styre oppdateringene dine selv. 

 

Jeg er ikke enig med ATWindsor, innstillingene reflekterer meningene til de som hjelper til med datamaskinen, ikke evnen og motivasjonen til den som faktisk bruker den. 

 

Forøvrig er verden så kjip nå at maskinen bør ha siste sikkerhetsoppdatering umiddelbart etter den er sluppet, ikke f.eks. andre tirsdag hver måned. Da får man heller lage bedre rammeverk for å kunne reversere dårlige patcher. 

Endret av tommyb
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Blir så lei meg av slike "dumme" folk her som sitter her på tek.no og trur de er pc eksperter...

"Hva er baksmellen? Baksmellen er dette virusfylte os-et" Så du mener at osx ikke har virus...

Har hørt om forferdelige mac virus som er nesten umulig å få bort... I Windows 10 er det innebygd antivirus (Windows defender) som har fått en stor oppgradering fra Windows 8 + at den nye nettleseren Microsoft Edge har mye bedre sikkerhet enn de andre nettleserne...

Det er faktisk bevist at den er dobbelt så rask som chrome og at den er mye sikrere + at den ikke eter opp rammen din...

Har faktisk aldri hatt et virusproblem på pcen min (3år) fordi defender sier ifra hvis jeg har et virus på pcen min og den fjerner det automatisk....

 

Ser at mange også tror WIndows blir en abbonentstjeneste... Hva er det dere tror? Tror dere det virkelig finnes så store, populære og dumme selskaper?

Og de som sier at Windows 10 aldri blir like bra som WIndows 7, har dere virkelig tenkt igjennom alle de nyeste funksjonene i Windows 10 som er extremt nyttige? "Ånei! Aero er borte! jeg kommer aldri til å oppgradere...." Hva er dere lagd av? det har skjedd store endringer siden aero gitt....

Følg med verden, vi lever nemlig i 2015 og ikke i 2007. Windows 10 er en gratis oppgradering i ett år, og da man har oppgradert, så har man det gratis så lenge maskinen lever, i tillegg får man alle oppdateringene gratis...

Windows 10 blir akkuratt på samme måte som alle andre Windows versjoner, bare en mye større oppgradering og mange nyttige nye funksjoner også i tillegg blir den GRATIS!

 

oj oj Er du Syr ? 

Defender, kjempe bra hold det til den du, da er du 100% sikker.  3år uten en eneste virus eller malware da bruker du ikke pc-en din i det heletatt. ;-)

Å joda jeg bruker pcen hver eneste dag, som jeg skrev så har jeg på en måte hatt virus i sånn, men de er blitt fjernet automatisk etter noen sekunder....

Lenke til kommentar

 

 

Blir så lei meg av slike "dumme" folk her som sitter her på tek.no og trur de er pc eksperter...

"Hva er baksmellen? Baksmellen er dette virusfylte os-et" Så du mener at osx ikke har virus...

Har hørt om forferdelige mac virus som er nesten umulig å få bort... I Windows 10 er det innebygd antivirus (Windows defender) som har fått en stor oppgradering fra Windows 8 + at den nye nettleseren Microsoft Edge har mye bedre sikkerhet enn de andre nettleserne...

Det er faktisk bevist at den er dobbelt så rask som chrome og at den er mye sikrere + at den ikke eter opp rammen din...

Har faktisk aldri hatt et virusproblem på pcen min (3år) fordi defender sier ifra hvis jeg har et virus på pcen min og den fjerner det automatisk....

 

 

Oi, her var det mye rart i ett og samme innlegg. Det å klage på at folk er dumme blir litt rart når du fremstår ditto bare i stikk motsatt retning. Her finnes det nok en fin-fin middelvei mellom disse tullete "baksmellen er dette virusfylte OS-et" og det du serverer her.

 

Hvilket Mac-virus er det du referer til? Per i dag så har vel ikke Mac OS X slitt med noe som defineres som virus, men det har hatt et par tilfeller med uheldig skitvare, men har aldri hørt om noe som har vært "umulig" å fjerne? Kontrer du virkelig idiotiske innlegg med dine egne idiotiske innlegg? Det fører jo oss ingen vei.

 

At Microsoft Edge har blitt bevist dobbelt så raskt som Google Chrome er jo også rent oppspinn og regelrett løgn fra din side. Veldig vanskelig å ta deg spesielt seriøst når du fremlegger sånt svada i et forsøk på å argumentere hvorfor andre fremstår som idioter i kommentarfeltet.

 

Vi har tilgode å se en eneste test av Microsoft Edge i releaseversjon, nettopp fordi Microsoft Edge som en endelig og aktuell nettleser ikke eksisterer per dags dato. Hva diverse testutgaver uten ferdig kode måtte ha er jo ikke relevant for den endelige utgaven, vi har jo hatt mange Netscape, Firefox, Chrome osv.. testutgaver som har scoret bedre enn hva de ferdige utgavene endte opp med å gjøre. Per nå så mangler jo Microsoft Edge endel funksjonalitet som blant annet støtte for utvidelser/extensions som kan spille inn på den endelige ytelsen osv..

 

 

Hva gjelder forbedringen av Windows Defender så har jeg ikke fått med meg at Microsoft har gjort store forandringene med Windows 10? 

For det første, den dagen jeg skrev denne kommentaren så var jeg ikke i mitt beste humør. Og her bare sprakk det for meg fordi det hadde blitt altfor mye drittslenging den dagen slik at det sprakk for meg da jeg leste alle kommentarene her... Skjønner at det er vanskelig å ta meg seriøst, men hvis du leter litt rundt på nettet så tror jeg du skal finne flere artikler om at Edge er raskere...Det mac viruset var det ikke mange som fikk, men etter en "lovlig" nedlastning fra Piratebay så fikk jeg dessverre det viruset denne ene uheldige gangen jeg lasta ned fra piratebay. Dette viruset er det ca. 5 år siden jeg fikk og husker ikke hva de kalte det (det hadde faktisk et kallenavn)... Windows defender er ikke oppdatert i preview versjonen, men det ble sagt at den skulle være mye forbedret og enda sikrere i endelige versjonen av w10... Ellers må jeg bare beklage, det er ikke ofte jeg sprekker, men denne dagen her gjorde det det og dermed gikk det utover dere, som ikke skulle ha skjedd.... Håper du tror bedre på meg denne gangen :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...