Gå til innhold

Vil lagre aktiviteten din på nettet i to år!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke overasket, politiet har jo siklet etter mer datalagring lenge.

 

 

Jeg er ikke positiv til dette, jeg er også negativ til forslaget (slik jeg tolker det) skal gå direkte til politiet, altså at man ikke må gå veien gjennom å kontakte ISP for hver enkelt sak.

 

 

Jeg syns dagens grense på 21 dager burde reduseres til nesten halvparten

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Personlig har jeg ingen ting å skjule så det går fint for meg, men er i hovedsak i mot overvåking av uskyldige personer som ikke viser en trussel mot sikkerhet og som utgjør kriminelle handlinger. Men det kan være greit å overvåke de som har hatt historie med ulovlig aktivitet eller vold osv, det burde være en grense på hvor lenge aktiviteten lagres, 1 måned bør da være greit nok.

Lenke til kommentar

Norge er en stor tilhenger av USA og anti Edward Snowden. Hva forventet dere? Fredspris og nobelsprisen burde ha gått til Edward Snowden for den massive avslørelsen av overvåkning USA har drevet med.

 

Her i Norge kritiserer man midtøsten, Asia og Russland i hulter og bulter, men hva med USA? Nothing................................................... Hører ingenting fra politikerne heller.....................

Endret av Rioter
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Trist at politiet ikke ser at et slikt verktøy i seg selv vil utgjøre en større trussel mot samfunnet og borgeres frihet enn samtlige av landets forbrytere. Organisasjonenen viser kort og godt at den ikke er moden for oppgaven når den kan foreslå noe slikt.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

 

Personlig har jeg ingen ting å skjule så det går fint for meg

 

Hva med å bestemme at alle folk skal gå rundt med en sporingsmaskin rundt håndleddet, som vil bruke GPS og whatnot til å logge hvor de befinner seg, hele livet igjennom. Er det greit også? Har jo ikke noe å skjule, tross alt.

 

Jeg er egentlig i mot overvåking, det jeg mente med det jeg skrev var at dersom de skal lagre aktiviteten i 2 år så har jeg ingen ting å skjule.

Endret av Slettet-aj7hPT
Lenke til kommentar

Vi alle har jo potensielt noe å skjule. Det som er lov i dag, kan bli morgendagens verste forbrytelse. Jeg brukte en halvtime i dag til å lese om stryknin, ricin, curasit og arsenikk. Dersom noen i familien skulle falle død om og politiet undersøker hva jeg har lest om på nettet, så legger de vel sammen to og to og får som vanlig hundre. 

 

Jeg synes en heller burde undersøke alle pakkene som sendes i posten. Dessuten burde alle som har barn i familien, få montert kamera i alle rom for å trygge barna mot overgrep. 

Endret av ærligøs
Lenke til kommentar

- Innfør elektronisk valuta som erstatter alt av fysisk penger.

- Overvåk hele samfunnet.

- Staten vet hva alle innbyggerne driver med.

- terror grupper bruker kryptert internett og staten vet ikke hva dem driver med.

 

Så dere mener at det er greit at Staten vet alt om privatlivet deres. Hvem dere knuller, når dere driter eller hva dere bruker penger på??? Når du gir noen familie medlemmer altfor mye penger så må dette medlemmet betale skatt til staten. Er det et slik samfunn dere ønsker at Norge skal bli? Isåfall virker Putin ikke så ille akkurat nå.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg er rysta og sjokkert. Norsk overvåkning og politi vil lagre hva vi alle gjør på nettet i to år. Hva syns folk om det? Selv er jeg i en tilstand av sjokk. Kan nesten ikke tro det er sant.

http://www.dn.no/nyheter/2015/05/29/1813/Datasikkerhet/politietvil-lagre-hva-du-gjr-p-nettet-i-to-r

 

Dette er da ingen nyhet: http://no.wikipedia.org/wiki/Datalagringsdirektivet

Lenke til kommentar

 

Jeg er rysta og sjokkert. Norsk overvåkning og politi vil lagre hva vi alle gjør på nettet i to år. Hva syns folk om det? Selv er jeg i en tilstand av sjokk. Kan nesten ikke tro det er sant.http://www.dn.no/nyheter/2015/05/29/1813/Datasikkerhet/politietvil-lagre-hva-du-gjr-p-nettet-i-to-r

 

 

Dette er da ingen nyhet: http://no.wikipedia.org/wiki/Datalagringsdirektivet

Jeg trudde EU-domstolen hadde lagt den ballen død, men så viser det seg at norske politimyndigheter egentlig vil ha revansje og gå enda lenger?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg trudde EU-domstolen hadde lagt den ballen død, men så viser det seg at norske politimyndigheter egentlig vil ha revansje og gå enda lenger?

 

Poenget mitt var vel heller at slike lover ikke er noe nytt, da myndighetene har presset på for å få det innført en god stund nå. Ja EU-domstolen har sagt at den er ugyldig, men det er nok et tidsspørsmål før regjeringen igjen sitter en slik lov på dagsorden, som det Politiet nå gjør. 

Lenke til kommentar

 

Jeg trudde EU-domstolen hadde lagt den ballen død, men så viser det seg at norske politimyndigheter egentlig vil ha revansje og gå enda lenger?

 

 

Poenget mitt var vel heller at slike lover ikke er noe nytt, da myndighetene har presset på for å få det innført en god stund nå. Ja EU-domstolen har sagt at den er ugyldig, men det er nok et tidsspørsmål før regjeringen igjen sitter en slik lov på dagsorden, som det Politiet nå gjør.

Jeg trodde den kampen var vunnet, men det er den åpenbart ikke. Kampen for demokratiet må man tydeligvis kjempe for hver eneste dag, om man ikke skal bli en politistat.
Lenke til kommentar

 

Personlig har jeg ingen ting å skjule så det går fint for meg

 

 

Hva med å bestemme at alle folk skal gå rundt med en sporingsmaskin rundt håndleddet, som vil bruke GPS og whatnot til å logge hvor de befinner seg, hele livet igjennom. Er det greit også? Har jo ikke noe å skjule, tross alt.

Det trengs ikkje noko statleg lov om dette. Folk går allereie frivillig rundt med slike sporingsmaskiner, og dei kallast smartphonar.

Lenke til kommentar

Skal de surre med det her igjen?!? Nei, men jeg støtter det her 100% om det redder menneskeliv. Så er jo verdt et forsøk, og eventuelt samfunnsforskningen vi får ut av det her er jo greit!

Blir det brudd og missbruk av det her, så kommer jeg til å gå sterkt imot det, så ikke ødelegg min tilitt! ;) samfunnet er jo bygd på at vi stoler på hverandre in the first place!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...