Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor de vil gifte seg når det i utgangspunktet er religiøst, og homofili tradisjonelt er veldig fy-fy i både kristendom, islam og jødedom. Men det blir vel som homofile prester i Norge, det. En religion blir nesten til hva du gjør den. Godt mulig det ikke står i Bibelen at homofili er synd, heller, men at det er en kultur knyttet til det. Men uansett er det bra med like rettigheter for alle. Nå har de i alle fall de økonomiske rettighetene et ektepar har, om det er slikt i USA, da. Men tror neppe de hadde kommet til helvete om de tidligere hadde sex utenfor ekteskapet.

Nå er heldigvis ikke ekteskap nødvendigvis noe religiøst.

 

"Ekteskap er en sosial institusjon som befester og regulerer samlivet mellom personer. Ekteskapet kan være en religiøs og rituell forening eller en juridisk kontrakt som etablerer rettigheter og plikter mellom ektefeller, mellom dem og deres barn, og mellom dem og deres familier. I Norge reguleres ekteskapets form av ekteskapslovgivningen."

 

Hilsen en gift ateist :fun:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er heldigvis ikke ekteskap nødvendigvis noe religiøst.

 

"Ekteskap er en sosial institusjon som befester og regulerer samlivet mellom personer. Ekteskapet kan være en religiøs og rituell forening eller en juridisk kontrakt som etablerer rettigheter og plikter mellom ektefeller, mellom dem og deres barn, og mellom dem og deres familier. I Norge reguleres ekteskapets form av ekteskapslovgivningen."

 

Hilsen en gift ateist :fun:

 

Joda. :p Men i utgangspunktet var det religiøst, noe som for meg gjør det meningsløst å ev. gifte meg. :p Men det er sikkert mange som ser en verdi i det selv om de ikke er religiøse ja, det bare virker rart på meg.

 

Jeg tror ikke man hadde ekteskap før religion fant på det. Men det er bare spekulasjoner. Egentlig er vel religion helt sammenvevd med fremvekst av sivilisasjon i utgangspunktet, så det er kanskje selvinnlysende.

 

Anyway, alle bør ha like rettigheter. Men i USA er ikke loven lik for alle, i alle fall ikke i praksis, så det er kanskje en stor seier for amerikanerne dette.

Lenke til kommentar

greia er vel at alle synder, selv de mest hardbarka kristne

 

Hvis "synd" betyr en handling som er negativ moralsk sett, selv bare i mikroskopisk grad, så synder alle. Så er spørsmålet da, om man gidder å snakke om "synd" i forbindelse med å dusje (med oppvarmet vann) i 3 min lenger enn nødvendig...

 

Hele begrepet er meningsløst, siden enhver handling er både positiv og negativ moralsk sett. Det er alltid en bakside. Er det da "synd" når det negative er f.eks. 200% av det positive?

 

Ja... noe må man bruke tiden sin på.

Lenke til kommentar

Det er mange fordeler med å være gift. Mye papirarbeid blir lettere. Forsikring, arv, skatt og lignende.

 

I veldig mange land er det enorme intensiver for å være gift.

 

Vet ikke så mye om andre land, men vet det som regel lønner seg i Norge ja. Jeg syns bare det er en annen sak enn den romantikken mange føler i forb. med det. Personlig ville jeg ikke følt meg så romantisk med viten om at seremonien var basert på noe som hadde fordømt meg i århundrer, hadde jeg vært homofil. Men jeg forstår at andre tenker ulikt meg, og det er sikkert bare bra, jeg tror ikke verden hadde vært noe bedre hadde alle vært som meg.

Lenke til kommentar

S3 var ganske så bra, ja. Syns egentlig den første sesongen var den dårligste. Hvilken episode er du på? :)

 

9. S03 har mye mer humor! Syns S02 var dårligst jeg da. S02 ble kanskje for mye "fengselsserie", med gjenger og dop i fengsel. Det har jeg liksom sett før...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7L9GLIR1uJ

Noen som har noen bra filmer å anbefale? Ser mye på skrekk, grøssere osv. Alt annet faller som regel i smak også. Føler jeg har sett så fryktelig mange filmer nå, så bare å komme med forslag til noen DU liker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...