Gå til innhold

Google gir deg gratis og ubegrenset fotolagring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Oi, dette var en glimrende løsning jeg har ventet lenge på. Plassbegrensning for bilder gjør jo at man bruker ett hav av gratis skytjenester sånn ellers.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke nilest artikkelen, men dette er bare for mobilbilder?

 

Nei, dette er for alle mulige typer bilder. Du kan synkronisere fra PC også, men det var uklart om det bare er en webtjeneste på PC, eller om en egen synkroniseringsapplikasjon er på vei. Tjenesten ble blant annet demonstrert med opptak fra en GoPro :)

Lenke til kommentar

 

Nei, dette er for alle mulige typer bilder. Du kan synkronisere fra PC også, men det var uklart om det bare er en webtjeneste på PC, eller om en egen synkroniseringsapplikasjon er på vei. Tjenesten ble blant annet demonstrert med opptak fra en GoPro :)

 

gpautobackup har vært prakket på ganske lenge nå ved Picasa installasjon / oppdatering, tror det er samme sync-programmet som vil benyttes her. Det heter fortsatt det samme selv om det er lastet ned fra den nye nettsiden i alle fall. Regner med at PC programmet Picasa er et nedlagt prosjekt hos Google. Kanskje kan MS vise seg fra sin beste siden i Win 10 med et bra galleriprog. (ansiktsgjenkjenningen i Picasa for Windows er så langt bak den nye deep learning techen til Google at det er skummelt, MS jobber med liknende "løsninger")

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Google har gjennom mange år forsøkt å få oss til å lagre bildene våre hos dem. Hellet har så langt vært vekslende. 

 

Og for min del skal de få fortsette med det i mange år til uten mer hell, spesielt etter de tidligere har gjort grep for å gjøre det vanskeligere å lagre/overføre bilder på gamlemåten.  

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke nyheten..? Appen "Bilder"(photos på engelsk) med et ikon som en karnevalvifte har jo vært standard album-app på telefoner lenge, og den er da synket mot bildebanken man har hos google/g+, som også er tilgjengelig fra PC - hva er nytt?

 

EDIT: Ah, er det så simpelt som at "https://plus.google.com/u/0/photos/"har byttet adresse til "photos.google.com" og skilt ut fra G+-grensesnittet?

Ser at mappen "Auto Awesome / supereffekter" er borte fra desktop igjen..

Endret av toth
Lenke til kommentar

Etter å ha kikket litt ser jeg at de har gjort redigeringsmulighetene markant dårligere, i forrige variant av appen var jo dette ganske kapabelt, men selektiv fokus(både sted og størrelse) på de forskjellige effektene, og fine kontroller med swiping for å øke/minke effekt - nå er det som en hvilken som helst annen filter-app.  :hm:

Lenke til kommentar

Etter å ha kikket litt ser jeg at de har gjort redigeringsmulighetene markant dårligere, i forrige variant av appen var jo dette ganske kapabelt, men selektiv fokus(både sted og størrelse) på de forskjellige effektene, og fine kontroller med swiping for å øke/minke effekt - nå er det som en hvilken som helst annen filter-app.  :hm:

 

Oppdaget også dette nå. En stort tilbakeskritt! Siden tjenesten / appen er bygget fra bunnen av, håper jeg disse redigeringsmulighetene kommer tilbake snart. Foreløpig bruker jeg andre programmer som Snapseed og Aviary.

Lenke til kommentar

Datoen bildet ble tatt.

En annen ting som ikke kommer så godt frem er hvor fantastiske sorteringsfunksjonene er! De finner sted (basert på metadata såvel som bildet), hva som er i bildet og hvem som er i bildet. Lastet opp masse gamle bilder og fikk forslag om å opprette samlinger som "Weekend in Hong Kong" og lignende. Jeg kan også bla gjennom alle bildene mine som har en bil eller en båt i seg. Alt dette ved automatisk gjenkjenning uten at jeg har tagget så mye som et bilde.

 

Jeg studerer informatikk og har vært hos Google og hørt om det her, men jeg er fortsatt mektig imponert!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg testet dette nå, og hadde ønsket at det ble foreslått samlinger bassert på dato. At bilder tatt i på samme dato/uke blir samlet så en kan legge det inn i en samling.

 

Fungerer dog bra på de bildene jeg har hatt gps i bruk, men det er jo fortsatt mange eldre bilder der dette ikke er tilgjengelig.

 

Når den heller ikke oppretter album bassert på mappen bildene lå i så blir det en enorm jobb å få de inn i album igjen på en skikkelig måte.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...