Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan han se hva jeg gjør når jeg bruker inkognito-vindu?


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette er rett underforum (hah, ett testamente til hvor lite jeg skjønner), men jeg prøver meg her. 

 

Mannen min styrer alt av internett og data-opplegget her hjemme. Han er over gjennomsnittet god på både soft- og hardware.

I går drev jeg med noe litt hemmelig på min data, og dette kan være min paranoia, men man kjenner jo sin "andre halvdel" og han var litt sur og brysk uten at han skulle ha noen grunn til dette.

 

Jeg tror ikke at han har installert noe spyware på min data, men er det noen mulighet for at han kan se hva jeg driver med fra sitt omfattende opplegg på sin Mac-Pro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du bruker ingognito så vil ingenting av det du skriver, søker på eller besøker bli lagret noe sted på maskinen. Så under normale omstendigheter vil han ikke kunne se "hva han får til jul"

 

Men om han aktivt overvåker nettrafikken eller gjør annet snusk så kan det tenkes at han kan oppdage ting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du bruker ingognito så vil ingenting av det du skriver, søker på eller besøker bli lagret noe sted på maskinen. Så under normale omstendigheter vil han ikke kunne se "hva han får til jul"

 

Men om han aktivt overvåker nettrafikken eller gjør annet snusk så kan det tenkes at han kan oppdage ting. 

Han var ikke på maskinen min, den satt jo jeg på hele dagen. Vanligvis ligger han pal på sofaen på en søndag, men i går var det merkelig mye "tilstedeværelse" fra ham til der jeg satt, på kjøkkenet. 

 

Så det er altså mulig at han, til tross for at jeg var inkognito, så f.eks. hvilken side det var jeg surfet på?

 

Tusen takk for svar, veldig satt pris på!

Lenke til kommentar

I visst I not am paranoid og at jeg kjenner den mannen ut og inn. Det forklarer også en kommentar om at han har "fulgt meg" på ett annet diskusjonsforum, hvorpå jeg ble litt satt ut, spurte litt mer og da rodde han så jeg ble våt på ankla.

 

*oppgitt over at hun ikke får ha noe privatliv :hm: *

 

Da benytter jeg anledningen her da til å sende en hilsen til deg "min gode mann", du sjekker vel hva jeg har drevet med mens du har vært på jobb. Heretter får du vaske klærne dine sjæl og jeg er ferdig med å jakte på sokka dine!

 

Hjertelig tusen takk alle sammen :-)

Lenke til kommentar

Kan du ikke gjøre mobiltelefonen din til et hotspot og koble din bærbare på den? Kjøp et abn. med nok datatrafikk, så burde vel den saken være biff? 

Jeg ville vel heller skilt meg om dette var sant.

 

 

 

Det forklarer også en kommentar om at han har "fulgt meg" på ett annet diskusjonsforum,
Det kan jo hende du har vært logget inn uten å være i inkognito-modus, og han har sjekket loggen. Eller at han har kikket over skulderen din.

 

 

Han var ikke på maskinen min, den satt jo jeg på hele dagen. Vanligvis ligger han pal på sofaen på en søndag, men i går var det merkelig mye "tilstedeværelse" fra ham til der jeg satt, på kjøkkenet. 

 

Så det er altså mulig at han, til tross for at jeg var inkognito, så f.eks. hvilken side det var jeg surfet på?

Hvis han var på kjøkkene når du surfet der så har han mest sannsynlig sett over skulderen din. Om han skulle overvåket internettet ditt måtte han brukt sin egen pc.

 

Jeg satser heller på at han er sur fordi du satt hele søndagen på PC istedenfor å være med ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg satser heller på at han er sur fordi du satt hele søndagen på PC istedenfor å være med ham.

Jeg også.

 

Uansett, alternativer for anonymisering er bruk av mobildata og/eller et VPN abbonement (i samkvem med inkognito browsing).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...