Gå til innhold

Project Cars til Wii U har motorhavari


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

"Syns jeg"

 

Den bør du begynne å legge til.

 

Jeg syns håndholdt konsoll er helt ustyrlig dritt å spille på, og det er som å be om senebettennelser om man skal sitte med en slik uergonomisk konsoll mellom hendene. Nå har riktig nok 3Ds kommet i større utgave og med en 3D-funksjon som faktisk er brukbar ( etter så mange år ) så den er nok hakket bedre i bruk da.

 

Men håndholdt har jeg gitt opp. Prøvd med både GBA, PSP,3Ds og Vita. Men ikke faen om det går inn altså. Alt er videresolgt og forhåpentligvis i bedre hender.

 

Min morgen-rant :)

Det er ikke noe jeg burde legge til, at 3ds har ganske mange gode spill er et faktum som mange kan bekrefte :)

 

Poenget er at de har drit gode spill, masse av dem. Kan nevne dem men det vil bli en lang liste og ganske off topic ;)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har du påstått veldig mye som er "fakta" på dette forumet da. Men at 3DS har mange gode spill betviler jeg ikke, men det er ikke sikkert alle er helt enig her heller. Men nå har jo Nintendo melket denne hardwaren i en del år, så det burde vel være på sin plass at konsollen har opparbeidet seg en del gode spill også.

 

Men det var bare ett tips altså.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Nå har du påstått veldig mye som er "fakta" på dette forumet da. Men at 3DS har mange gode spill betviler jeg ikke, men det er ikke sikkert alle er helt enig her heller. Men nå har jo Nintendo melket denne hardwaren i en del år, så det burde vel være på sin plass at konsollen har opparbeidet seg en del gode spill også.

 

Men det var bare ett tips altså.

Det har jeg ikke, hvorfor snakker du om meg forresten? Denne tråden handler ikke om meg. Jeg diskuterer ikke deg heller så...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Nå har du påstått veldig mye som er "fakta" på dette forumet da. Men at 3DS har mange gode spill betviler jeg ikke, men det er ikke sikkert alle er helt enig her heller. Men nå har jo Nintendo melket denne hardwaren i en del år, så det burde vel være på sin plass at konsollen har opparbeidet seg en del gode spill også.

 

Men det var bare ett tips altså.

Det har jeg ikke, hvorfor snakker du om meg forresten? Denne tråden handler ikke om meg. Jeg diskuterer ikke deg heller så...

 

Fordi når du trykker svar så får du en kopi av innlegget du svarer/siterer. Noe som jeg tar som et direkte svar på noe jeg har skrevet. Og ja, du påstår veldig mye som du mener er fakta, som også ofte er feil. Men ja du skal ha at DS systemet har mange gode spill det er ikke feil, men det er heller ikke feil å påstå at ds systemet er utdatert, og faktisk ikke engang kompatibelt mellom maskinene. Hvis du tar utgangspunktet i den originale DS maskinen og sammenligner den med den siste utgaven som kom så vil du faktisk se at HW ikke lenger er den samme engang!

 

Men nok om det, jeg håper at Nintendo viser frem NX sin HW plattform og ca hva den skal inneholde slik at utviklerne kan komme i gang med å lage gode Nintendo spill igjen fremfor den møkka som kommer i dag, fordi det er bare Nintendo i dag som lager gode spill til sin maskin. Som jeg har skrevet i en annen tråd, du vet maskinen er dårlig når du ikke engang får årets fifa utgave på den...  

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

For å snakke om topic igjen, uansett om dem må nedgradere spillet til wii u så syns jeg dem burde gjøre det siden det sikkert er mange som har sett fram til spillet til wii u og som ikke har xbox 1 eller ps4 :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

For å snakke om topic igjen, uansett om dem må nedgradere spillet til wii u så syns jeg dem burde gjøre det siden det sikkert er mange som har sett fram til spillet til wii u og som ikke har xbox 1 eller ps4 :)

akkurat det tviler jeg på da, statistisk sett burde være flere med en kombo samling kontra de som bare sitter med en Wii u. Ikke glem at Sony solgte flere PS4 konsoller sin første måned enn hva Nintendo hadde solgt av Wii u hele året før! Men ja, det er synd for Wii u eierne samtidig som det kanskje er like greit å slippe da de ikke vil få det samme spillet som de andre plattformene fikk.

Lenke til kommentar

Syns dette blir feil. WU-versjonen burde di gjere ferdig sjølv om det betyr noko redusert grafikk.

 

Er bare å roe ned denna unødvendige eyecandy'n slik at spillet oppnår 60fps. Ein grafisk stil a la mario kart hadde sikra det.

 

 

Det du sier vil innebære at de egentlig må skrive om store deler av koden sin. Det finnes grenser for hvor langt ned du kan ta et spill. Jeg er enig i at 1080@60 er veldig viktig og at det bør være i alle spill. Wii U derimot er for svak for denne type spill. Det skal være en realistisk kjøresimulator, ikke Mario kart. Da holder ikke Wii U. Ellers så virker det jo som om folk foretrekker eyecandy foran 1080p@60. Folk forsvarer jo og 30 fps som mer "cinematic" og bedre enn 60! Til og med Ubisoft har gått ut og sagt at AC:Unity til konsoll er emr "cinematic" med 30 fps, og gir en bedre opplevelse i slike typer spill (!!). Det er og grunnen til at du spiller på PC. Da kan du velge selv. I GeForce experience kan du automatisk med et klikk velge innstillinger for å få mest ut av kortet ditt (det er ikke som anbefalt innstillinger i spill, det fungerer veldig bra). Du har og en glider du kan dra for å sette preferanse til mer fps, eller mer eyecandy. Du bestemmer, fri for konsollen sine hemninger og valg gjort for deg.

 

 

 

Hva i all verden er det du snakker om? Wind waker er da aldeles ikke utdatert og enheter som 3ds? 3ds er faktisk ganske populært og har bedre spill enn både xbox one og ps4 til sammen så det...

 

Wind Waker ser ut som en veldig utdatert spill. Det er lett og se 

http://www.independent.co.uk/incoming/article8878763.ece/binary/original/Legend_of_Zelda__Wind_Waker_HD_13757578468364.jpg

http://promo.na.leagueoflegends.com/assets/summoners-rift/img/ss_jungle_3.jpg

League of Legends er lagd for å kunne kjøre på selv de svakeste maskiner, og enhver maskin kjøpt i dag kan kjøre det på høy framerate. Bare se på ting som steinene. Det er jo bare firkanter. For oss som er vant med PC spill, ser dette absolutt utdatert ut.

 

Det at 3DS selger mye og har gode spill er irrelevant. Grunnen til at 3DS er forferdelig er dette:

CPU fra 2005 (!) : http://en.wikipedia.org/wiki/ARM11

WiFi standarden den bruker kom i produkter fra og med 1999 (!): http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11b-1999

GPU (2005/2006) (!): http://en.wikipedia.org/wiki/PICA200

CPU bruker 45 nm, og GPU bruker 65 nm. Som er forferdelig utdatert.

Skjermen er jo latterlig lavoppløst, og er av typen TN

Batteriet er på 1750 mAh, med en vekt på 230 gram.

 

Hadde de byttet ut og brukt en ny CPU, og en ny GPU, sammen med en langt mer energieffektiv skjerm hadde det nok økt batteritiden fra 3 til 6 timer alene. 1750 mAh batteri på 230 gram er og helt hårreisende. Mobiler har 3000 mah på 140 gram. Spaker og knapper veier ikke så mye. Pennen er og forferdelig sammenlignet med S Pen f.eks.

 

Alt i alt så kjøper du en maskin som har HW som passet inn i et nytt produkt for 10 år siden. Det gjør at det bruker unødvendig mye strøm i tillegg til å være svakt. Hvis de skal lage noe svakt, hvertfall putt inn noe nytt slik at du får god batteritid. Slik som det er nå er den hverken kraftig eller har bra batteritid. Batteriet er og helt usannsynlig lite. Det er utrolig at de ikke har et større når den veier såpass mye!

 

Når Nintendo oppdaterer så gjør de små oppdateringer, men de ligger fortsatt 10 år bak nåtiden. Den er objektivt utdatert. det er ingenting å si på det. Nintendo selger deg gamle deler som er blitt svært billige å produsere for å tjene mest mulig. Forbrukere fortsetter å kjøpe det, og Nintendo sitter der og smiler. Samtidig er Sony sin gamle vita langt bedre enn noen Nintendo håndholdt kommer til å være i minst 5 år fremover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Wii u er allerede utdatert

vel ps4 å xbox one er vel utdatert også..

 

Ja, det er vi fleste her inne enige om :) Litt synd egentlig, for de er såpass like og dårlige at de ikke er verdt å ha en fan krig om engang :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Moderatormelding

 

 

Viser til tråden i sin helhet. I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegg skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og trolling er forbudt.

Tråden er også blitt nå blitt ryddet for off-topic. Hold debatten innenfor trådens tema og utelat person-debatt.

Det oppfordres sterkt til at dette overholdes fremover. Videre brudd på dette vil føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

Innvendinger eller spørsmål om moderering skal tas på PM.

LiamH
:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...