Gå til innhold

Project Cars til Wii U har motorhavari


Anbefalte innlegg

Riktig og det har lenge sett svart ut for at spillet noensinne ville rekke lanseringen, om i hele tatt. Så det burde ikke komme som ett sjokk på noen i grunn.

 

Mye jobb for å få det til å gli på svakere hardware, lav potensiell kundemasse og generelt ett spill som ikke vil selge godt på paltformen..jeg forstår prioriteringen hos utviklerene fullt ut.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

 

Men som zelda Wii u. Det er et myr større spill enn dette men Wii u kan takle det

 

Du troller, sant?

Nei?

 

 

 

 

For noe pøv. Wii u er sterk

 

I forhold til Wii ja, i forhold til xbox one og ps4 nei!

 

 

Jeg tror Wii u kan klare det. Det er jo bare et bilspill, det har takla langt større spill før

 

Nope, ja, Wii u har taklet Mario Kart, noe som er et helt annerledes spill en Project Cars. Det har med mekanismer i bakgrunnen å gjøre, av samme grunn som at GTA V ikke har FF grafikk, husker du den diskusjonen? Men godt å lese at du har bestilt deg en ps4, da kan du jo også kjøpe spillet på den konsollen og nyte det fult ut :thumbup:
Men som zelda Wii u. Det er et myr større spill enn dette men Wii u kan takle det

Zelda wii u er det vel ingen så vidt jeg kjenner til som faktisk har sett enda, og en enslig cgi trailer kan man ikke ta utgangspunkt i. Det finnes mer enn nok beviser for at man i dag ikke kan stole på en utvikler når det første de viser er en cgi trailer.

https://m.youtube.com/watch?v=kXnTYsHOd5E
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Sorry, men jeg stoler ikke på den videoen. Slike demoer er forholdsvis enkle å fikse. Hmm la meg tenke, jo, vi har Aliens CM, nåværende TW3, The Division som enda ikke er ute engang, likevel har de nerfet grafikken i spillet... 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Akkurat, hvorfor sitter det ikke et titalls journalister der istedet? Poenget mitt, som du ikke skjønner enda, er at du skal ikke stole på alt du ser bare fordi det sitter en eller flere kjente personer der. Er dette bildet ekte? 100205china_moon--126535835988079800.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Og utviklerne som faktisk lager spillet sier noe helt annet Winza. Da kan man spørre seg, hvem vet best, du eller de som faktisk jobber på spillet?

Lenke til kommentar

 

Helt greit å måtte innse at spillet ikke lar seg gjøre på WiiU. Men, all den tid de "lovet" å lansere spillet på WiiU, så er det passelig udugelig å komme med dette nå.

http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?27717-Information-on-Nintendo-versions-of-pCARS-(some-wailing)&highlight=Nintendo

 

Hvem har lovet? Ifølge Ian Bell var det PC som var utgangspunktet og så utvidet de til Xbone og PS 4. Ikke ment å lage dette til Nintendo ifølge WMD.

 

 

Derav "lovet". Da det først ble annonsert at dette spillet skulle lages, så ble jeg, som forbruker, "solgt" en WiiU-versjon. Jeg er selvfølgelig klar over at dette ikke på noen som helst måte er en bindende lovnad. Jeg er altså på ingen måte snurt fordi spillet (kanskje) ikke kommer til WiiU (som dere påpeker, man kunne nesten ikke forvente det), men fordi det er noe som informeres om først etter at spillet er lansert til andre konsoller/PC (i alle fall fremstår det slik for en som ikke har fulgt med på utviklingsprosessen, og kun lest nyheter i mer "tabloide" spillmedia).

 

Hvis man leser utover i tråden du linker til, så finner man også referanser til uttalelser der utviklere referer til WiiU-versjonen som "looks phenomenal" og at konsollen Wii U "is actually quite good", og dette var visstnok fra september 2014. Igjen, jeg påstår ikke at dette på noen som helst måte kvalifiserer som en "lovnad", men man må jo spørre seg om det ikke var mulig å avdekke at en eventuell WiiU-versjon var "no go" en god stund før nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.techspot.com/review/1000-project-cars-benchmarks/page2.html

 

AMD sitt R9 290X sliter med under 30 fps i raniy condition, 1080p i PROJECT: Cars. R9 270 har 23 fps. Min fps er nede i 17 fps. Dette er jo med en utrolig god CPU. Spillet bruker jo overdrevent PhysX, som kommer til å knuse PS4/XBO CPU. Interessant hvordan AMD APUene skal klare seg i dette spillet. Konsoll har et minimum av kraft allerede, de takler ikke spill som ikke er optimalisert for HW den kjører på. For å klare det må de fjerne PhysX, men det er en del av spillet, så det går ikke ann. Spillet er utelukkende optimalisert for NVIDIA Maxwell, men Kepler på en grei andreplass. AMD faller bak og toppmodeller yter likt som GTX 680.

 

Når jeg så et sted at det var en Wii U tag på dette spillet, trodde jeg helt ærlig at det var en feil. Hvordan skal Wii U noengang klare å kjøre noe i nærheten av dette? Blir som å steke pizzaen i brødristeren.

 

Den eneste måten du kan få virkelig nydelige Zelda spill er å slutte å kjøpe Nintendo konsoller, og tvinge dem til å lage spill for PC. Se for deg Zelda, med Witcher 3 grafikk. Det kunne vi lett hatt i dag, hvis ikke Nintendo holdt igjen. De hadde solgt utrolig mange spill også.

Lenke til kommentar

Dette blir bare off topic anyway. Poenget mitt er at dette spillet kan fint komme på Wii u

 

Vel, poenget ditt er feil. I hovedsak er det dekkene(simuleringen) som hindrer Wii u og ifølge Ian Bell som leder hele operasjonen rundt PCars kjører spillet i dag på max 23fps(kraftig maskin ja...) og de vil se på E3 om det kommer info om ny konsoll fra Nintendo før de gjør noe mer. Han sier det også er økonomi inne i bildet, så det vil uansett ikke bli gjort noe før slutten av juni etter E3

Lenke til kommentar

Det var den allerede ved lansering, på lik måte som med One og PS4 i grunn.

 

Det betyr dermed ikke at vi blir snytt for pene spill ;)

Witcher 3 negradert for PS4, selv om det kjører forferdelig og ikke holder 30 fps en gang. Hvordan mener du vi ikke blir snytt? Dette er en offentlig uttalelse fra et selskap som sier det, de andre pleier aldri å si noe. Dette er rett etter realease, dette er nå "next-gen" titlene virkelig kommer. Så sitter vi igjen med cinematic 24 fps, low res nedgradert spill. PS4 gjør ikke at spill beveger seg videre grafikkmessig. Det gjorde bare at spillene blir hemmet i langt mindre grad enn før.

 

Ser du på Wii U, eller DS (som fra et HW perspektiv må være noe av det forferdeligste som selges på den fronten i 2015) er det helt klart at vi blir snytt! Nintendo spill kunne sett så utrolig mye bedre ut. Ekstra CPU og RAM kunne gjort dem bedre på andre måter og.

 

Standarden for pene spill går oppover hele tiden.  Se på forskjellene mellom WoW og Black desert f. eks. De kan ikke sammenlignes en gang. Det er og så mye bedre Zelda spill kunne sett ut.

Lenke til kommentar

Det finnes selvfølgelig unntak, men jeg har da sett mange flotte spill på både Wii U og PS4 jeg :) Men det er vel stort sett PC-gjengen som hyler og skriker mest hver gang da.  Som jeg sier ble det jo tydelig ganske tidlig at PS4 og One ikke var helt det vi håper på hardware messig. 

 

Det sier vel seg selv at de må nedskalere spill som The Witcher for konsoll, slik de alltid har nedskalert spill til konsoll tidligere. Ingenting nytt på den fronten. Hvor god jobb de gjør er jo opp til utviklerene selvsagt, og det finnes vel mye forskjellig kvalitet der ute.

 

Ingen forventer PC-kvalitet og holdbar markedspris for en hjemmekonsoll.  Med mindre Sony og MS vil godta røde tall i x-antall år fremover. Hva vi som er over snittet opptatt av spill, er villig til å betale har svære lite og si vil jeg tro sammenlignet med massemarkedet.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes selvfølgelig unntak, men jeg har da sett mange flotte spill på både Wii U og PS4 jeg :) Men det er vel stort sett PC-gjengen som hyler og skriker mest hver gang da.  Som jeg sier ble det jo tydelig ganske tidlig at PS4 og One ikke var helt det vi håper på hardware messig. 

 

Det sier vel seg selv at de må nedskalere spill som The Witcher for konsoll, slik de alltid har nedskalert spill til konsoll tidligere. Ingenting nytt på den fronten. Hvor god jobb de gjør er jo opp til utviklerene selvsagt, og det finnes vel mye forskjellig kvalitet der ute.

 

Ingen forventer PC-kvalitet og holdbar markedspris for en hjemmekonsoll.  Med mindre Sony og MS vil godta røde tall i x-antall år fremover. Hva vi som er over snittet opptatt av spill, er villig til å betale har svære lite og si vil jeg tro sammenlignet med massemarkedet.

Det finnes flotte spill, men de kunne vært bedre. Det er heller ingen grunn til at de ikke skulle vært bedre. Vi kunne og ha nytt spill uten å måte kjøpe PS4, XBO, Wii U, og PC. Slik som det er i dag ender det jo opp med at de fleste ikke kjøper alle 4, da går folk glipp av spill. Det er det ingen grunn til at folk burde. Alt dette er på grunn av monopolistisk proteksjonistisk markedspolitikk fra 3 selskaper. Selvfølgelig hyler PC gjenge mest. Det er de som vet best hvor bra det er å være hvertfall mye mer fri, og liker ikke at andre setter en stopper for det.

 

Selvfølgelig nedskaleres det til konsoll. PC only spill kan og nedskaleres. Problemet er at det ikke er mulig innenfor rimelige budsjett å lage et spill med for avstand mellom min og max. Hvis min faller langt under max, må og max settes ned. Helt utrolig å skylde på CDPR for dette! 

 

PC er ikke en bestemt kvalitet. Det er det som er så bra med PC. Du kan bygge PC til 4000 kr som slår en konsoll. Du kan bygge en PC til 10.000 kr som vil gi deg nydelige spill, eller du kan gå opp i 30.000 kr og få en utrolig opplevelse, og enda mer får å få det aller beste. Du velger selv. Selvfølgelig vil det være dårlig for sony og MS hvis folk innser at en PC koster like mye og gjør en bedre jobb, med langt lavere spillpriser og ingen kostnader for online. Likevel forstår jeg ikke hvorfor vi skal drive veldedighetsarbeid for Sony, MS og Nintendo? Hva har de gjort som fortjener det?

Lenke til kommentar

At Wii U er svakere enn PS4/XBOne er det ingen som bestrider, men det er vel også slik at den har en veldig annen oppbygging enn de andre to og i bunn og grunn krever at et spill må bygges på dens premisser og ikke kan portes på noen vanlig måte. Så når spillene blir såpass store og avanserte som Project Cars så må man gjøre en ordentlig jobb og det nytter ikke å ta snarveier for å få dem til å fungere bra.

 

Problemet i denne saken er at Slightly Mad Studios har tidligere gått ut og sagt at de gjør ordentlig jobb med Wii U versjonen, men nå viser det seg at de kun har forsøkt å ta en snarvei og prøver nå å komme seg unna. Litt usikker på hva som ble lovet under pengeinnsamlingen, men de har siden 2012 sagt at dette skulle komme til Wii U og jeg føler for de som har gitt dem penger i tro om dette skulle komme til Wii U.

 

Er selv meget skuffet da dette hadde vært et soleklart kjøp på Wii U.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...