Gå til innhold

Bør vi forby burka (heldekkende plag) i Norge?


Anbefalte innlegg

Det finnes neppe noen som har samme mening som majoriteten på alle områder, altså mener dere at ingen i Norge er integrert i samfunnet?

Det er du som vil sende de som ikke vil integrere seg tilbake til Midtøsten. Somaliere og pakistanere har ikke mer tilhørighet til Midtøsten enn det du har, og du er like mye på kollisjonskurs med det norske folk som en tilfeldig burkabærende kvinne. Så, hvis de skal tilbake til Midtøsten, hva gjør vi med deg? Midtøsten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er du som vil sende de som ikke vil integrere seg tilbake til Midtøsten. Somaliere og pakistanere har ikke mer tilhørighet til Midtøsten enn det du har

 

Er dette flisespikkeriet det beste "argumentet" du kan komme opp med?

 

 

 

du er like mye på kollisjonskurs med det norske folk som en tilfeldig burkabærende kvinne.

 

Nå må du gjerne utdype.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Heldekkende (burka) bør forbys i offentlighet. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor dette er en diskusjon vi i det hele tatt har når man i grunnen egentlig kunne ha tillat andre å gå med finlandshette eller pose over hodet med kun hull for øynene. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

 

Er det ikke allerede en lov i mot å dekke til ansiktet?

Det synes jeg og gjengen min på Outland er kjempeteit. Skal jeg ødelegge pichachu kostymet mitt da?

 

Det er stor forskjell på et kostyme og et plagg du bruker i hverdagen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

 

 
Dersom de oppfører seg, ikke snylter til seg penger, og jobber ser jeg ingen grunn til at de ikke skal få være her. 

Så du bekymrer deg ikke for at de ikke integrerer seg i det norske samfunnet eller respekterer norsk kultur, det norske språket? Er oppførselen og jobben deres bra nok? 

Lenke til kommentar

Spør en tilfeldig kvinne som bruker burka om hva hun vil forandre ved det norske samfunnet. Spør deretter deg. Dine forslag vil være en mer brutal forandring ift. slik vi har det i dag.

 

Jeg vil ikke forandre noe, jeg liker Norge slik det er. Innvandring, derimot, er forandring. Dessuten finnes det ikke spøkelser her jeg bor :)

Endret av BrentPizzaMedBanan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Ikke vær beskjeden nå. Du vil ikke beholde status quo, du vil kaste ut de som allerede er her. Utlendinger altså. Unntatt hvite, da. Eller?

Skjerp deg, du virker så useriøs når du debatterer, nesten som et troll.

Endret av Slettet-aj7hPT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Denne tråden eksisterer ikke i et vakuum, jeg går ut fra at Pizza står ved det han har sagt før. Men for all del, jeg deltar i tråden for underholdningens skyld, jeg legger ikke skjul på deg.

I utgangspunktet så startet ikke tråden som underholdning men som et seriøs spørsmål om hvorvidt Norge skal tillate bruka eller ikke. Bare hold deg til tema.

Endret av Slettet-aj7hPT
Lenke til kommentar

Det er egentlig en vanskelig sak. Jeg er i mot heldekkende plagg. Jeg vil heller ikke at folk skal gå rundt med finlandshette, og vandre rundt som en identitetsløs joker i et hemmelig spill. Det skaper en utrygghet, som jeg antar er biologisk. 

 

En konsekvens av å forby heldekkende plagg, kan kanskje være at flere kvinner holder seg innendørs og ikke tar del i samfummet. Kanskje mennene dems nekter dem å gå ut uten heldekkende plagg for eksempel. Det vil i så fall være til stor hinder for integreringen. 

 

Dette med integrering av folk med svært ulik kultur, er generelt et problem. Kanskje det burde være sånn at man må nå forskjellige "integreringsmål" for å kunne få lov til å bli i landet. Et mål kunne være å kaste burkaen. Vi kunne heller presentert dem for et alternativ med høyhalsede gensere, etc. 

Lenke til kommentar

Jeg er sterkt mot heldekkende plagg, men det er tydelig at et forbud har potensialet for å skape større konflikter.

 

Minstekravet bør være at de ikke får bruke dette i arbeid som innebærer andre mennesker. Med andre ord vil jeg ikke se en eneste kundebehandler i et heldekkende plagg da det ikke er mulig å få et skikkelig inntrykk av denne personen.

 

Synes det også bør diskuteres hvorvidt det bør forbli tillat på offentlige områder. Synes det er litt ubehagelig med en uidentifiserbar spøkelseskladd blant folk.

Lenke til kommentar

Jeg syns folk skal få kle seg som dem vil, også heldekkende i det offentlige rom.

Enten det er snakk om burka eller furry kostyme.

 

Minstekravet bør være at de ikke får bruke dette i arbeid som innebærer andre mennesker. Med andre ord vil jeg ikke se en eneste kundebehandler i et heldekkende plagg da det ikke er mulig å få et skikkelig inntrykk av denne personen.

Det tenker jeg bør være opp til arbeidsgiver, det her er da ikke verre enn å snakke med en kundebehandler osv telefon uansett?

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

 

Spør en tilfeldig kvinne som bruker burka om hva hun vil forandre ved det norske samfunnet. Spør deretter deg. Dine forslag vil være en mer brutal forandring ift. slik vi har det i dag.

 

Dessuten finnes det ikke spøkelser her jeg bor :)

 

 

Som vanlig er det de folka som aldri har pratet med en utlending, som vil «ha dem ut». Det er nok også lurt å la de som aldri har åpnet en bok om samfunnskunnskap styre landet. Genialt. Det frister i slike tilfeller å foreslå deportasjon av folk med lav IQ til Bouvetøya.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som vanlig er det de folka som aldri har pratet med en utlending, som vil «ha dem ut».

 

Hvorfor gjør det en forskjell om jeg har snakket med dem eller ikke, i dette tilfellet?

 

 

 

Det er nok også lurt å la de som aldri har åpnet en bok om samfunnskunnskap styre landet. Genialt.

 

Ja, det å sende ut noen innvandrere vil nok skape store problemer og ende i samfunnets undergang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...