Gå til innhold

Parkeringsmafiaen


oab-1966

Anbefalte innlegg

Jeg fikk riktig hakeslepp og ble fly forbanna da jeg så en parkeringsbot under vindusviskeren på tross av en gyldig billett liggende på innsiden av frontruta, godt synlig. Boten hadde følgende tekst: "Gyldig billett ikke synlig i frontruten" Det er klart billetten var godt synlig og lesbar. Parkeringsselskapene er rene mafian der parkeringsvaktene trikser med sine kameaer og jukser for å få mest mulig provisjon. Jeg tok noen bilder av billetten der teksten kommer tydelig fram og sendte inn klage.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig at det ikke er din bot også, at den egentlig er gitt til noen andre.

Er ikke direkte uvanlig at folk legger sin bot på andre sine biler i håp om at de betaler uten å sjekke registreringsnummer :)

 

Verdt å sjekke ihvertfall, om du ikke har sjekket det før.

 

Forresten bør du kjøpe en sånn plastik-sak du setter på ruta som parkeringsbiletten sitter fast i, da kommer biletten med på bildet uansett hva de prøver på av kameratriks...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg fikk riktig hakeslepp og ble fly forbanna da jeg så en parkeringsbot under vindusviskeren på tross av en gyldig billett liggende på innsiden av frontruta, godt synlig. Boten hadde følgende tekst: "Gyldig billett ikke synlig i frontruten" Det er klart billetten var godt synlig og lesbar. Parkeringsselskapene er rene mafian der parkeringsvaktene trikser med sine kameaer og jukser for å få mest mulig provisjon. Jeg tok noen bilder av billetten der teksten kommer tydelig fram og sendte inn klage.

Skjedde det samme med meg for litt over 3 år siden akkurat det samme, Jeg var parkert utenfor Fylkehuset i Kristiansand. Parkeringlappen var godt synelig i frontruta men fikk bot. Sendte en lang og godt dokumert klage men fikk avslag.

Deres bevis var et bilde tatt av et kamera som nok var 98%  potet, blurrete og utydelig.  Så der gikk 800kr til parkeringsmafiaen. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Alt du trenger er å sende inn bilde av billetten din der du ser billettnummer og tidsstempel. Sjøl om billetten din ikke er synlig, så kan du dermed bevise at du har betalt, så lenge du har betalt ved riktig maskin. Som oftest er dette enten en annen som har lagt bota si på ruta di, eller så kan det være en oppriktig feil. Parkeringsvakter får ikke provisjonsbetalt. Husk også på at de reglene som gjelder for de ulike parkeringsplassene er fastsatt av eieren på området, så det er forretninga, sameiet, firmaet eller gata som bruker p-plassene som står til ansvar og sjelden parkeringsselskapene, sjøl om det er sånn det føles. Ofte hjelper det å bare ta en rask prat med forretninga dersom det er det du står utenfor - de vil jo ikke at du skal ha en dårlig opplevelse hos dem. 

 

Endring: Ser i saka hos E24 at problematikken var at lappen ikke lå synlig. Har en kamerat som jobber som parkeringsvakt i Park Nordic ved siden av studiene og de gir etter for alle klager så lenge man kan bevise at man har betalt ved å sende inn bilde av billetten. Han sier at så lenge den bøtelagte egentlig har betalt så kan ikke de kreve inn penger. Så jeg forstår ikke helt hvordan den saka i E24 egentlig oppsto....

Endret av Alecs
Lenke til kommentar

Det gjelder også han jeg kjenner. Deltidene får mindre vakter om de skriver færre bøter, og blir pressa til å skrive så mange som mulig. Men dette går allikevel ofte på hvor strenge de er med å gi bøter - de har likevel ikke mulighet til å gi bøter når de ikke har rett på det. Derfor forstår jeg ikke hvordan en klage der du sender inn bevis på gyldig billett ikke går gjennom. 

Lenke til kommentar

Derfor forstår jeg ikke hvordan en klage der du sender inn bevis på gyldig billett ikke går gjennom.

Nå var dette som skjedde med meg over 3år siden. Da jeg tror det har nok blitt bedre enn det var da. Men dumt at vi ikke har hørt noe fra TS enda. Tror nok han fikk medhold. Hvis ikke er klagenemda like korupt og jævli slik det alltid har vært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...