Gå til innhold

- Hjernen vil ødelegges av en tur til Mars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Mars One er en hoax og produktet de selger er tiltro til at vi nå står på terskelen til vitenskapelig gjennombrudd på alle fronter.

Og vi var vel heller aldri på månen i 1969 heller, amirite?

 

Mars One kan være en hoax/scam selv om vi var på månen i 1969.

Mars One sanker penger til ett mål de aldri vil nå, i mellomtiden tar de antagelig ut fete lønninger...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

Mars One er en hoax og produktet de selger er tiltro til at vi nå står på terskelen til vitenskapelig gjennombrudd på alle fronter.

Og vi var vel heller aldri på månen i 1969 heller, amirite?

 

 

Tror du sliter mellom å skille mellom hoax og conspiracy. Men for å gjøre det enklere kan jeg si scam i stedet for hoax. Det er vel ordet jeg burde brukt uansett. 

 

Sånn rent bortsett fra at de... 

 

sanker penger til ett mål de aldri vil nå

 

...så har de heller ikke vist til at de har løst noen av de fysiske problemstillingene sånn som krav til metallurgiske utfordringer man må løse for å komme til Mars. Bortsett fra glatte bortforklaringer og lure definere-seg-bort-fra-problemet, så har de ingenting å vise til. Dette er photoshop-fysikk. Husker du hvordan habitatet skulle være? 

 

PFCmiFLcZ9p_0dAAk4LK8pnbRVaM9mke4-dN1pnO

 

Når de så blir presentert mot påstanden om at strålingen er dødelig på Mars, forsvarer de det bare med at strålingen er ikke farlig for habitatet er under fem meter jord. Joda. 

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Artig.

 

Men, det jeg lurer noe på, er dette at ja Hjernen er vel og viktig å ha intakt, men hva med de sårbare lungene. Dersom man sammenlikner strålingen som kommer fra en strålingsbehandling man gir til kreftpasienter, så må man være klar over følgende:

 

At hjernevevet kan bestråles betydelig mye mere enn hva det sårbare lungevevet kan. Det skyldes at lungene består av "simplere" celler som ikke tåler like mye som de mer "velutviklede" hjernecellene. Dette er ikke sludder jeg kommer med.

 

Så man vil slite med å puste, og kanskje risikere å få lungekreft !??

 

 

 

Har selv støttet Mars-One men begynner vel å innse at dette er kjørt... for nå.

 

Syntes det er rart de ikke sjekket aspektet med kosmisk stråling før de satt igang med prosjektet.

 

 

Edit: Magnetisme mot stråling

 
Dette dilemmaet har vel blitt satt fokus på i tidligere diskusjoner her på diskusjon.no
Så en nyoppblomstret utfordring på listen er den vel langt i fra.
 
Man bør også være oppmerksom på at jordens magnetisme som mars mangler, gjør at solvinden ikke bare blåser bort atmosfæren vår like hurtig som det vil skje på mars. Så den atmosfæren de evt. finner og produserer på mars, den vil måtte holdes på plass med "innkapsling" for at man ikke skal miste den. Det vil dessuten være det eneste fornuftige, i og med at gass spres til alle kanter, så vil det ta uhorvelig mye tid å fylle opp hele mars på en gang med det lille av atmosfære de evt. klarer å produsere over noen få år.

 

 

 

 

 

Mars One er en hoax og produktet de selger er tiltro til at vi nå står på terskelen til vitenskapelig gjennombrudd på alle fronter.  

 

 

 

Herlig, og da har han eliminert seg selv, ved å snakke "dritt" om "Mars One"-prosjektet. Alternativt, han er sur og vil gi litt tvil om konseptet for å hevne seg. Tviler på at hevn er det vesentlige her, om så er tilfelle.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Mars One er en hoax og produktet de selger er tiltro til at vi nå står på terskelen til vitenskapelig gjennombrudd på alle fronter.

Og vi var vel heller aldri på månen i 1969 heller, amirite?

 

 

Tror du sliter mellom å skille mellom hoax og conspiracy. Men for å gjøre det enklere kan jeg si scam i stedet for hoax. Det er vel ordet jeg burde brukt uansett. 

 

Sånn rent bortsett fra at de... 

 

 

 

Hva med skillet mellom for lav kompetanse og hoax?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...