Gå til innhold

Hjelp til å finne billig "gaming" laptop


Anbefalte innlegg

En venn av meg trenger ny laptopp, der målet er å kunne spille det nye Heroes VII med brukbar grafikk.

Pristaket hans er på rundt 3000 kroner, så det er jo ikke akkurat all verdens med PC man får for den prisen.

 

Er veldig åpen for ideer til hva han kan kjøpe, brukte laptopper er også et alternativ, men han vil nok helst ha en ny en. Om det er slik at 3000 kroner er for lite så er det mulig å foreslå litt dyrere pcen en det også, men det hadde vært veldig greit om det holdt seg under 4000.

 

Requirements for Heroes 7

http://www.celestialheavens.com/forums/viewtopic.php?t=14725

Endret av Arch-Heretic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen gaming laptopper til under 4000 dessverre.

 

Du trenger et dedikert skjermkort.

 

Dette er de to billigste maskinene med dedikert skjermkort i følge prisjakt.no

 

http://cdon.no/elektronikk/acer/acer-aspire-e5-521g-65ja-15-6-a6-6310-8gb-1tb-radeon-r5-m240-1gb-win8-1-p33461521?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=%2899%29+15inch+Acer+Aspire+E5-521G-65JA+15.6%22+A6-6310%2F8GB%2F1TB%2FRadeon+R5+M240+-+1GB%2FWin8.1&utm_content=33461521&utm_campaign=prisjakt_no_Laptop+15-16

 

http://www.proshop.no/Baerbar/ASUS-F552MD-SX124H-2471904.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

 

Begge er dårlige.... Men de er muligens gode nok til å dra Heroes VII. Vi vet jo enda ikke sikkert hvor mye dette spillet vil kreve.

Lenke til kommentar

Merk at anbefalt skjermkort for Heroes VII er GTX 670. Det er et kort som faktisk bare er et lite hakk under GTX 680 i ytelse - og da snakker vi om stasjonære maskiner. Tilsvarende ytelser i en laptop vil være GTX 770M SLI eller GTX 860M SLI iflg. notebookcheck. Et nyere kort som GTX 960M vil ligge UNDER dette.

 

Jeg tror altså ikke at det vil være mulig å finne en god nok spill-pc på dette budsjettet, hverken stasjonær eller bærbar.

Lenke til kommentar

Merk at anbefalt skjermkort for Heroes VII er GTX 670. Det er et kort som faktisk bare er et lite hakk under GTX 680 i ytelse - og da snakker vi om stasjonære maskiner. Tilsvarende ytelser i en laptop vil være GTX 770M SLI eller GTX 860M SLI iflg. notebookcheck. Et nyere kort som GTX 960M vil ligge UNDER dette.

 

Jeg tror altså ikke at det vil være mulig å finne en god nok spill-pc på dette budsjettet, hverken stasjonær eller bærbar.

Jeg har ingen tro på at man må ha SÅ kraftig maskin for å få en spillbar opplevelse i Heroes VII.

 

Tiden vil selvfølgelig vise, men jeg tror man får en helt grei opplevelse med et gtx850m/860m og en i7-47xx om man skrur ned grafikk og eventuelt oppløsning. Dette er typisk det som står i gaming laptopper fra 7-10k.

Lenke til kommentar

Neida, minimumskravet er jo GTX 460 (/560/750), så spillbart blir det med mindre kraft enn det jeg slo opp. Det er også forskjell på hva studioene legger i minimum, anbefalt osv.

 

Poenget mitt er imidlertid fortsatt gyldig. På en maskin til 3-4 laken blir det ikke bra.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...