Gå til innhold

Smerter i skulder under jogging og løping


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har i mange år fått en ganske ubehagelig smerte i høyre skulder når jeg jogger og løper. Det er en intens smerte som er konstant, helt til rundt et kvarter etter at jeg har sluttet å jogge. Smerten kommer etter kanskje et par-tre minutter ut i økten. Har ingen lignende problemer med styrketrening, for eksempel skulderpress eller benkpress, så jeg synes dette er veldig merkelig. 

 

Dette problemet dukket først opp på ungdomsskolen, og det er noen år siden, da jeg er 21 år gammel nå. Er det noen som vet hva dette kan være, eventuelt hva jeg kan gjøre for å forbedre det? Jeg innser at jeg kanskje burde tatt en tur til legen, men det er egentlig siste løsning. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er eneste løsning, med mindre man klarer å fikse sånt selv.

 

Det er bare bøy og tøy, når og hvor kommer smertene for å så finne løsningen som ofte betyr at du må se en ny person.

 

For min del var det "vondt" å løfte armene rett opp "sidelengs"/"utover fra kroppen.

 

Problemet var ikke i skuldrene, men et annet sted og skuldrene overtokk belastningen og volla, ble vonde.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg opplever litt det samme som du beskriver, men med meg er det ikke intens smerte, mer som at jeg kjenner det verker.

Jeg pleier å svinge armene rundt noen ganger samt masere det stedet som er vondt mens jeg løper. Viktig å slappe av i skuldrene og prøve å riste litt løs mens du løper. Etter en Stund bruker det å gi seg hos meg.

Endret av Fade1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...