Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil ikke reise, skuffer venninna mi?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og tre venninner har bestilt oss en tur til syden i sommerferien. Jeg er bestevenninne med en av de tre, men vi alle fire er helt grei venninner. Da vi lette etter turer å reise til, så sa jeg fra veldig tidlig at jeg IKKE ville til syden, da jeg er drittlei av å bruke mange tusen bare på å sole,feste og spise mat. Jeg ville dra til en plass der du faktisk kan oppleve noe, og jeg er uansett ikke så alt for glad i å feste og sole meg. Men det var de tre andre ikke enige i, og jeg lot meg overtale. Om 2 måneder skal vi altså til deen partyplassen, og jeg kjenner virkelig på at dette er noe jeg ikke vil, og det er absolutt ikke verdt pengene. Jeg har undersøkt litt, og jeg kan avbestille turen min, og få igjen pengene, om jeg bare viser legeattest. Det skal ikke være særlig vanskelig å få tak i, da jeg har slitt litt med sykdom det siste halvåret. Men...

- Skal jeg bare være ærlig og fortelle de at jeg ikke blir med fordi jeg ikke synes det er verd pengene, og jeg ikke har lyst, og at jeg kommer til å fake at jeg er syk? 

- Skal jeg fake syk for venninnene mine også?

Jeg har jo hele tiden sagt at jeg ikke vil bli med, men jeg var jo også den som sa at jeg ville. De andre kan jo fint reise 3 sammen? Men jeg er redd for at jeg skuffer bestevenninna mi, og jeg skjønner at hun blir litt sur om jeg backer ut i siste liten. 

 

Eller jeg er heller ikke sikker på om de blir bare tosammen isåfall.. For de to andre venninnene har blitt skikkelig uvenner, og hun ene nekter å være med. Om dette forandrer seg innen de/vi reiser aner jeg jo ikke... dette er også en liten grunn for at jeg ikke gidder å være med, det er jo bare surskap og dårlig stemning mellom de akkurat nå... Og hun ene venninna sa at muligens mora hennes kan ta billetten til hun som ikke vil være med, men det frister jo enda mindre å være med når vi må ha mora til ei på slep.... Noen som har noen meninger om hva jeg bør gjøre? Det som hadde vært aller lettest hadde jo helt klart å bare fake syk for vennene mine også... Da har jo ikke bestevenninna mi en grunn for å bli sur heller, for det er jo ikke noe jeg kan for... Men jeg føler meg ganske rotten om jeg backer ut rett før, når jeg har planlagt dette måneder før... 



Anonymous poster hash: fcdf9...af5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...