Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Får feilmelding når jeg prøver å installere driverene


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har instalert Maximus VII Hero. men jeg er usikker på om jeg har plugga sata kablene riktig evt. det som er problemme er at jeg skal instalere driverne fra cden. men når jeg åpner driverne så kommer det opp en beskjed at programme svarer ikke osv. er det noe tull med cd/dvd?

 

Jeg har ikke peil. det er kanskje noe feil jeg har gjort med sata kablene? Jeg har 2 vanlige hardisker pluss en SSD disk. Å der har jeg Windows.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva merker du med "å der har jeg windows".

Installerer du ikke windows pånytt med nytt hovedkort.

En brukt windows installasjon har drivere installert basert på det hardware og kontroller (hovedkortet) oppsettet den er brukt i ved installasjon.

 

 

Kanskje si noe mere om hva du har , har hatt og forsøker å gjøre her kan kaste litt lys over tingene.

Lenke til kommentar

Hva merker du med "å der har jeg windows".

Installerer du ikke windows pånytt med nytt hovedkort.

En brukt windows installasjon har drivere installert basert på det hardware og kontroller (hovedkortet) oppsettet den er brukt i ved installasjon.

 

 

Kanskje si noe mere om hva du har , har hatt og forsøker å gjøre her kan kaste litt lys over tingene.

Ja beklager for litt rot i teksten. jeg hadde ikke instalert Windows på nytt. men gjorde det natt til i dag. men problemme er der enda. kan hende jeg ikke har avinstalerte Windows ordentlig. det jeg gjorde var bare å kjøre Windows 7 cden og da gikk alt automatisk. Kanskje gamle filer fra mitt forje hovedkort er igjen..

 

Når jeg kjører driver cden så får jeg også bare feilmeldinger. for eksempel når jeg skal instalere intel lan drivern så kommer det opp D:/drivers/lan/intel/appsprosetDX/win64/DXsetup.exe er ikke gyldig win32 program...å når jeg trykker på andre drivere så får jeg bare feilmelding.

 

jeg fikk høre det at jeg ikke trengte og instalere Windows og sånt på nytt, men gjorde det allikevel. men problemme er der fortsatt.. er det noe med cden?

Lenke til kommentar

å når jeg prøver og laste inn di andre driverne så kommer det opp Error 5. Cannot execute.

 

og det tar veldig langt tid for at driver programmene kommer opp fra cden.. plutselig så står det at cden svarer ikke. men venter jeg lit så kommer driverne opp.. så det er jo noe spesielt galt her hehe.

 

Å nå fikk jeg en feilmelding til. jeg skulle kjøre cden på nytt men da kom det opp Cant load Asushwio.dll

Endret av NullpeilAnders
Lenke til kommentar

Kople alle enheter , harddisker , SSD og CD/DVD rom på Intel brikkesett sata portene (ikke ta i bruk de to ASMedia)

SATA 6Gb/s

6 x SATA 6Gb/s ports, by Intel Z97 Express Chipset

2 x SATA 6Gb/s ports**, by ASMedia SATA 6Gb/s controller

** These SATA ports are for data hard drives only. ATAPI devices are not supported.

 

Installer aller først Intel chipset drivere.

Lenke til kommentar

jeg skal nevne opp det som står på sata tilkoblingene mine. SATA6g_12. der har jeg SSD disken koblet i.

 

Sata6G_34 der er hardiskene mine

Sata 6g_56 der har jeg ikke koblet noe i.

 

di som er i bunnen der står det ikke noe på så der har jeg koblet dvd/cd spillern.

Endret av NullpeilAnders
Lenke til kommentar

12. Intel® Z97 Serial ATA 6 Gb/s connectors (7-pin SATA6G_1-6 [red])

 

Page 1-39

 

13. ASMedia® Serial ATA 6 Gb/s connectors (7-pin SATA6G_E1/2 [red])

Page 1-40

 

Lett å bli forvirret.

Det er en E som identifiserer ASMedia kontrolleres porter som i SATAG_E1/E2. Intels er navngitt SATAG_1,SATAG_2 til SATAG_6

Siden rog temaet er rødt gidder de ikke merke disse med en annen farge heller slik som tidligere og på andre kort.

Lenke til kommentar

Program is not a valid 32bit application får du når filer er korrupt.

 

Mitt tiltak hadde vært som følger :

1) kople fra alle harddisker

2) kople til SSD PÅ INTEL Sata port 1 (hovedpoeng Intel sata)

3) kople til sata cd/DVD rom på Intel sata port 6 (hovedpoeng Intel sata)

4) i bios sett csm mode til disable for å deaktivere secure boot og uefi hvis det skal installere windows 7

5) boot fra enhet DVD rom (ikke uefi navnet) installere og bruk custom/advanced til å opprette ny partisjon på SSD.

6) installer chipset drivere når windows installasjon er klar

7) verifisere

8) legg inn resten av drivere

9) shutdown og kople til øvrige disk drives.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...