Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er egentlig ikke et juridisk spørsmål...

 

Men for å svare på ditt spørsmål om piratkopiering: jeg har kopiert spill og programvare helt siden begynnelsen av nitti-tallet, uten å tiltrekke meg noens oppmerksomhet. Ikke engang den gangen man kopierte for å kopiere (Amiga-tiden) følte jeg meg i fare for å bli tatt.

Lenke til kommentar

 

Hva er du ute etter? 

Spille konsollspill (gamecube, NES, gameboy etc) på din datamaskin? Vis du allerede eier spillene, så er det ikke ulovlig å ha en digital kopi av spillet på maskinen din. Som du da kan spille via en emulator eller lignende. 

 

Er ute etter og finne igjen gamle spill til pc som ikke er på steam eller som eg ikke finner til salg noen steder.

 

 

Kanskje dumt spørsmål men: gog.com?

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er det dårlig med lovlige tjenester ?

Om det er dårlig med lovlige tjenester? Klart! Da jeg var liten eksisterte det ikke en eneste lovlig tjeneste. Idag er det noen.

 

Mye av kritikken opp igjennom har jo nettopp vært at det er dårlig med lovlig tjenester.

 

Det er derfor ulovlig tjenester er så bra.

Lenke til kommentar

 

Hva er du ute etter? 

Spille konsollspill (gamecube, NES, gameboy etc) på din datamaskin? Vis du allerede eier spillene, så er det ikke ulovlig å ha en digital kopi av spillet på maskinen din. Som du da kan spille via en emulator eller lignende. 

 

Er ute etter og finne igjen gamle spill til pc som ikke er på steam eller som eg ikke finner til salg noen steder.

 

Okay, men samme regel gjelder på gamle PC spill. Eier du dem fra før av, så er det helt lovlig å ha en digital kopi av spillet på maskinen din. Hvor du får tak i kopien er mindre viktig.

 

Skal du ha det lovlig så ser det ut som om du sliter litt.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor er det så viktig å betale for det? Alle som har lagd de gamle spillene du liker har fått betalt for det for lenge siden.

 

Hvis du vil gi penger, gi det til noen som trenger det. Ikke døde og pensjonerte spillutviklere.

 

Joda. Men forsatt noen som har brukt tid på det. Skal man ha et produkt eller en tjeneste så skal det betales for..

 

Kommer fra en som bruker Diskusjon.no, og ikke er Ekstra-medlem.....

Lenke til kommentar

 

Hvorfor er det så viktig å betale for det? Alle som har lagd de gamle spillene du liker har fått betalt for det for lenge siden.

 

Hvis du vil gi penger, gi det til noen som trenger det. Ikke døde og pensjonerte spillutviklere.

 

Joda. Men forsatt noen som har brukt tid på det. Skal man ha et produkt eller en tjeneste så skal det betales for..

 

Hvis spillutvikleren selv har sluttet å selge spillet sitt tror jeg de driter i om du kjøper det eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...