Gå til innhold

Kan jeg be om pengene tilbake? Fant klumper i sjokolademelk


NeEeO

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte sjokolademelk idag. Den var til redusert pris på 16kr, fra 23kr. Når jeg kom hjem, så jeg at holdbarheten gikk over idag, klokka 16(ca da jeg kjøpte den). Dette stod det ingenting om i butikken, de hadde bare redusert prisen, og jeg tenkte det var salg.

 

Og når jeg nå drakk opp hele melken ligger det masse ekle gelé klumper i bunnen...

Endret av NeEeO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1623 står drt

Jeg ser for meg at det er vesentlig om du har kjøpt den før eller etter kl 16.

klokkeslett står stort sett på kvitteringen, hva står det?

1623 står det

 

Det garanteres bare at drikken er god frem til datostempelet, jeg kan ikke se at du skal ha noen rettigheter her.

 

Uansett, det som kanskje blir saken er jo hvorvidt du er blitt opplyst godt nok om at datoen er utgått, du er informert da det står på pakningen.

Er det tilfredsstillende? Det vet jeg ikke

Lenke til kommentar

Eg hadde sagt ifrå uavhengig av holdbarheitsdatoen. Klokkeslettet er helder ikkje spesielt vesentlig i slike tilfeller då den forutsetter perfekte oppbevaringsforhold.

Det som har skjedd her er nok at melka har blitt oppbevart for varmt. Kanskje under transport, kanskje den blei ståande i varemottaket for lenge før den blei satt i kjølerommet, eller kanskje kjøleskapet er innstilt på feil temperatur.

 

Dei fleste butikkar vil refundere beløpet utan spørsmål i slike tilfeller.

Lenke til kommentar

Sjekka ordentlig nå. Det var bare is allikevel.

 

 

Men jeg ble solgt vare som gikk ut på dato. Den ble kjøpt 1623, på pakningen står det 1611. Det er vel ikke lov til å redusere prisen for å få solgt på denne måten? Kan jeg få pengene tilbake? Jeg har jo dokumentasjon.

Lenke til kommentar

 

1623 står drt

 

Jeg ser for meg at det er vesentlig om du har kjøpt den før eller etter kl 16.

klokkeslett står stort sett på kvitteringen, hva står det?

 

1623 står det

Det garanteres bare at drikken er god frem til datostempelet, jeg kan ikke se at du skal ha noen rettigheter her.

 

Uansett, det som kanskje blir saken er jo hvorvidt du er blitt opplyst godt nok om at datoen er utgått, du er informert da det står på pakningen.

Er det tilfredsstillende? Det vet jeg ikke

Jeg ble solgt en vare som kan være kreftfremkallende, selvom det ikke er noen klumper der., og den smakte godt. Endret av NeEeO
Lenke til kommentar

Det er vell ikkje ulovlig å selge varer på dagen dei går ut? Og varer som har best før merking kan ein vell i teorien også selge etter at datoen har gått ut. Men butikken har sjølvsagt eit ansvar for kvaliteten på varene som dei selger.

 

Sjølv om det viste seg å være is i melka så er det greit å seie ifrå til butikken. Dersom det var is i melka så har den stått for kaldt,noke som heller ikkje er bra for kvaliteten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men herregud da mann. Hvor mye penger er det snakk om her, 20 kroner? Jo, butikken setter prisen til akkurat det de vil og det er helt vanlig å sette ned prisen for å bli kvitt varer som snart går ut på dato. 

"Jeg ble solgt en vare som kan være kreftfremkallende, selvom det ikke er noen klumper der., og den smakte godt." 
Kreftfremkallende på grunn av hva? Hvis du mener at drikken er farlig, hvorfor kjøpte du den?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er vell ikkje ulovlig å selge varer på dagen dei går ut? Og varer som har best før merking kan ein vell i teorien også selge etter at datoen har gått ut. Men butikken har sjølvsagt eit ansvar for kvaliteten på varene som dei selger.

Sjølv om det viste seg å være is i melka så er det greit å seie ifrå til butikken. Dersom det var is i melka så har den stått for kaldt,noke som heller ikkje er bra for kvaliteten.

Problemet er her at den har allerede gått ut da jeg kjøpte den, og det fikk jeg ikke opplyst.
Lenke til kommentar

Men herregud da mann. Hvor mye penger er det snakk om her, 20 kroner? Jo, butikken setter prisen til akkurat det de vil og det er helt vanlig å sette ned prisen for å bli kvitt varer som snart går ut på dato. 

"Jeg ble solgt en vare som kan være kreftfremkallende, selvom det ikke er noen klumper der., og den smakte godt." 

Kreftfremkallende på grunn av hva? Hvis du mener at drikken er farlig, hvorfor kjøpte du den?

20kr er en ny boks. Jeg er bare student.

Melken har dårligere kvalitet etter at den har gått ut på dato. Det betyr at de har utsatt meg for kreftfremkallende midler uten å engang ha opplyst meg om at den hadde gått ut.

Lenke til kommentar

 

Det er vell ikkje ulovlig å selge varer på dagen dei går ut? Og varer som har best før merking kan ein vell i teorien også selge etter at datoen har gått ut. Men butikken har sjølvsagt eit ansvar for kvaliteten på varene som dei selger.

Sjølv om det viste seg å være is i melka så er det greit å seie ifrå til butikken. Dersom det var is i melka så har den stått for kaldt,noke som heller ikkje er bra for kvaliteten.

Problemet er her at den har allerede gått ut da jeg kjøpte den, og det fikk jeg ikke opplyst.

Du ble vel strengt tatt opplyst av datomerkingen på kartongen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er vell ikkje ulovlig å selge varer på dagen dei går ut? Og varer som har best før merking kan ein vell i teorien også selge etter at datoen har gått ut. Men butikken har sjølvsagt eit ansvar for kvaliteten på varene som dei selger.

Sjølv om det viste seg å være is i melka så er det greit å seie ifrå til butikken. Dersom det var is i melka så har den stått for kaldt,noke som heller ikkje er bra for kvaliteten.

Problemet er her at den har allerede gått ut da jeg kjøpte den, og det fikk jeg ikke opplyst.
Du ble vel strengt tatt opplyst av datomerkingen på kartongen?
De skulle ha skrevet at de hadde redusert prisen., derfor.. Dessuten er det ikke greit at de selger meg en vare som har gått ut på dato. Jeg forventer at butikkens varer lever opp til standarden, si meg sist du sjekke datomerkning på melkekartonger? Endret av NeEeO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...