Gå til innhold

[Løst] Nye hodetelefoner - lukkede, budsjett 5000, til musikk hovedsaklig


Anbefalte innlegg

Tiltenkt bruk er primært : jobb - laptop + spotify og hjemme : stasjonær - sporify/lokalt lagrede flac.

Da jeg  ikke har tenkt å bruke de på 'farta' gjør det ikke noe om de er store. De må dog kunne brukes i lange perioder om gangen, dvs. høy komfort-faktor. Foreslå gjerne tilhørende amp/dac med tungdrevne hodetelefoner.

 

Bruker i dag en beyerdynamic dt 770-80  (samt en sansa clip+ og en torque t103z når jeg er ute og beveger meg).

 

Budsjett: (Opp til) 5000 inklusivt tilbehør om nødvendig (amp/dac etc)

Størelse: Klokker som dekker hele øret.

Type: Lukkede. Skal kunne brukes i åpent landskap på jobb uten at sidemann trenger å høre hva jeg hører på.

Bruksområde:  I hovedsak musikk, noe spill. Musikktyper i hovedsak rock/elektronisk samt noe klassisk, jazz o.l

Tillegsinfo: Mikrofon er strengt tatt ikke nødvenidg. Volumkontroll ett pluss. Vil ikke klassifisere meg selv som hverken et bass - eller treble hode men foretrekker vel en (i moderasjon) v-formet signatur fremfor et helt analytisk lydbilde. Trådløs/støykansellerende er kult nok men lydkvalitetet er viktigere.

 

 

Tar i mot alle inspill med takk!

 

Shure SRH-1540 ser forsåvidt fristende ut på bakrunn av tek's artikkel :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bang & Olufsen slapp for ikke så lenge siden BeoPlay H8 (pris: 4500). De dekker hele øret, har aktiv støyreduksjon, Bluetooth 4.0 (kabel kan også brukes om ønskelig), mikrofon og berøringsgrensesnitt/gestures. I tillegg så ser det de ganske bra ut imo (hvilket selvfølgelig er endel av det man betaler for med B&O..).

 

cT17rsC.jpg

Lenke til kommentar

Shure SRH-1540 er nok et trygt valg. Shure overrasker greit på lyd når du er villig til å åpne lommeboka. Bruker selv en Fiio E17 DAC til PC, Nettbrett og PS4 som jeg er godt fornøyd med. Svært fleksibel portabel sak til en hyggelig pris. Er nå erstattet med E18 som er lignende på egenskaper og kvalitet.

 

Enig med BMWcoupeftw ang. NAD'en. Du kan også se på Focal Spirit Professional. Begge har lignende lyd som Shure mer eller mindre og er mye mer for pengene. Shure er overprisa i forhold.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene!

 

Jeg skal ta en titt på NAD'en og Focal Spirit Professional (så ikke sistnevnte på prisguide, må den evt. importeres?) Ørene mine er dessverre ikke så kompatible (rent komformessig) med on-ear varianter men jeg skal ta en titt på B&W sin uansett. AH40 ser ut til å være primært et gamer-hodesett, hvordan funker det med musikk?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Slår et slag for Sennheiser Momentum M2(Over ear). Blir bare mer og mer glad i mine :)

 

Prøvde M2'en. De ble litt små til meg, kanskje ørene mine er litt over normalt store.

 

Etter litt prøving og feiling endte jeg (typisk nok) opp med den dyreste av de skisserte løsningene : Shure 1540. Plukket også opp en Hegel super amp/dac på salg hos soundgarden. So far so good, strålende fornøyd med resultatet. Takk for alle innspill

Endret av Traktormannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...