Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Norske damers syn på nordmenn som er sammen med asiatiske damer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er mange fordommer dær ute mot oss norske menn som er gift eller samboer med asiatiske kvinner.. 

 

Fordommene kommer nok ikke av det faktum at kvinnen er av asiatisk opprinnelse, men snarere hvordan det har gått seg til. Det er helt ekstremt hvor mye shady business som følger mange av disse forholdene. Alt fra menneskehandel, smugling, svindel osv. Jeg har dog ingen umiddelbare fordommer når jeg ser vestlig mann med asiatisk make, men en god dose skeptisisme får jeg når jeg hører at det har oppstått via f.eks byråer, internett, reiser/ferier o.l.

 

Jeg kjenner dog flere som har funnet seg asiatiske kvinner på andre måter (spes. via jobb/forretninger og studier) så jeg vet at det kan oppstå under helt normale forhold også.

Lenke til kommentar

I en verden hvor det er mer enn nok å ta tak i av urett og dumskap, ser jeg liten grunn til å bruke tanker eller emosjoner til å se ned på mennesker som finner seg kone fra et annet land via internett e.l. Når det er sagt, så finnes det mye snusk i den bransjen der, men når de først er blitt et par, er det jo bare å glede seg over det spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok lett for at tankane går til at det er snakk om kjøpe-brud, men det trenger sjølvsagt ikkje å være tilfelle.

 

At nokon reiser til asia for å finne seg kone er heller ikkje noke stort problem, men i enkelte tilfeller så forekommer det nok utnyttelse. Skilsmisseraten på slike forhold er ofte veldig høg, så det kan nok virke som at mannen blir utnytta økonomisk og som ein fribillett til å komme seg til Norge, medan mannen utnytter dama/jenta for sex.

Ein kan sjølvsagt seie at så lenge begge partane er fornøgd med det dei får utav forholdet så er det greit, men det er litt synd at begge to utnytter den andre som er i ein sårbar situasjon. Tailandske jenter som drømmer om eit betre liv og som er villige til å gifte seg med eldre norske mannfolk for å oppnå eit betre liv. Og Tailandske jenter som utnytter naive og ensomme eldre mannfolk som er villig til å betale kva det koste vil for å få seg ei kone.

 

Så mine tankar går fort mot kjøpe-brud når eg ser asiatiske damer som er saman med norske menn, i alle fall når det er litt aldersforskjell. Ikkje at eg har dei heilt store innvendingane, men eg synest det er litt trist dersom det er snakk om eit forhold som utelukkande er basert på at den eine parten får materielle verdiar og den andre parten får sex.

 

Men eg veit sjølvsagt også at det finnes mange ekteskap som er danna på heilt andre premisser, men det er ikkje dei forholda eg tenker på fyrst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så om man har truffet sin kjære gjennom venner og bekjente er det liksom greit? Mange nordmenn treffer sine kjærester/koner på ferietur samme som norske kvinner som treffer sine kjære på ferie i Tyrkia,Hellas eller Gambia. Hvilke tanker har dere om disse norske kvinnene som har mann fra feks Tyrkia eller Gambia? Like skeptisk til disse?

Lenke til kommentar

Så om man har truffet sin kjære gjennom venner og bekjente er det liksom greit? Mange nordmenn treffer sine kjærester/koner på ferietur samme som norske kvinner som treffer sine kjære på ferie i Tyrkia,Hellas eller Gambia. Hvilke tanker har dere om disse norske kvinnene som har mann fra feks Tyrkia eller Gambia? Like skeptisk til disse?

vel nå er det for det meste jenter som treffer tyrkiske gutter som dem drasser med seg hjem da. Tyrkiske jenter har sjeldent noe med utenlandske gutter å gjøre. 

 

Men at de tyrkiske guttene forlater damene etter 10 år når de får norsk pass hender i svært mange av hundre tilfeller ja, så det er nok litt skeptisk det også. 

 

Generelt, når en part finner en annen som kommer fra en levestandard som er utrolig mye lavere enn sin egen, kan man stille spørsmåltegn til begges eller den enes motivasjon. Slik er det alltid. Samme med damer som flyr etter rike menn, blir snakket dritt om, slik er det bare. 

 

Forskjellen med utenlandske damer er at her er både mannen desperat fordi han ikke finner seg ei "normal" jente i norge, og dama desperat for hun har et dårlig liv.... så da blir det dobbelt opp...

Samtidig har man ofte en svært stor aldersforskjell hvor menn i 55-60 års alderen drar ned og finner seg koner i 18-19 års alderen... noe som får en til å betvile motivasjonen enda mere.... 

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Hehe forskjellen er at mannen og kvinnen er begge desperat..Ja,selfølgelig er det i mange tilfeller sånn at ensomme menn gjerne litt opp i årene finner seg ei fattig desperat jente fra Asia som lengter etter ett bedre liv. Hva om man ikke er desperat,hva om kvinnen fra asia ikke er fattig eller desperat? Har vært forlovet med ei fantastisk jente fra Filippinene i 3 år no og har aldri hatt det så godt før. Ikke mange ukene siden hun fikk slengt etter seg at hun var ei thaihore,veldig sårende for henne og for meg. Hun er utdannet sykepleier og kommer fra en velstående familie. Hun verken røyker,drikker eller noensinne solgt kroppen sin for penger. Er bare trist når voksne kvinnfolk kan slenge ut sånt helt ut av det blå :(

Endret av Kim-Andre
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hehe forskjellen er at mannen og kvinnen er begge desperat..Ja,selfølgelig er det i mange tilfeller sånn at ensomme menn gjerne litt opp i årene finner seg ei fattig desperat jente fra Asia som lengter etter ett bedre liv. Hva om man ikke er desperat,hva om kvinnen fra asia ikke er fattig eller desperat? Har vært forlovet med ei fantastisk jente fra Filippinene i 3 år no og har aldri hatt det så godt før. Ikke mange ukene siden hun fikk slengt etter seg at hun var ei thaihore,veldig sårende for henne og for meg. Hun er utdannet sykepleier og kommer fra en velstående familie. Hun verken røyker,drikker eller noensinne solgt kroppen sin for penger. Er bare trist når voksne kvinnfolk kan slenge ut sånt helt ut av det blå :(

 

Huff, så leit :/ Noen folk eier bare ikke folkeskikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samtidig har man ofte en svært stor aldersforskjell hvor menn i 55-60 års alderen drar ned og finner seg koner i 18-19 års alderen... noe som får en til å betvile motivasjonen enda mere.... 

Motivasjonen for begge er nok å få seg et bedre liv. Og det oppnås. Så hva er problemet?

I noen tilfeller varer ikke forholdet livet ut. Tenk, det forekommer også om man gifter seg med "Ottar"!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe forskjellen er at mannen og kvinnen er begge desperat..Ja,selfølgelig er det i mange tilfeller sånn at ensomme menn gjerne litt opp i årene finner seg ei fattig desperat jente fra Asia som lengter etter ett bedre liv. Hva om man ikke er desperat,hva om kvinnen fra asia ikke er fattig eller desperat? Har vært forlovet med ei fantastisk jente fra Filippinene i 3 år no og har aldri hatt det så godt før. Ikke mange ukene siden hun fikk slengt etter seg at hun var ei thaihore,veldig sårende for henne og for meg. Hun er utdannet sykepleier og kommer fra en velstående familie. Hun verken røyker,drikker eller noensinne solgt kroppen sin for penger. Er bare trist når voksne kvinnfolk kan slenge ut sånt helt ut av det blå :(

trist å høre. Hvorfor folk skal kritisere andres liv har jeg aldri forstått.... det er sannsynligvis fordi dem har det dårlig selv og vil prøve å tråkke noen andre litt ned for å føle seg litt bedre... ikke vet jeg.... hadde ikke tolerert slik snakk til dama mi i alle fall

Endret av Henrik2k
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe forskjellen er at mannen og kvinnen er begge desperat..Ja,selfølgelig er det i mange tilfeller sånn at ensomme menn gjerne litt opp i årene finner seg ei fattig desperat jente fra Asia som lengter etter ett bedre liv. Hva om man ikke er desperat,hva om kvinnen fra asia ikke er fattig eller desperat? Har vært forlovet med ei fantastisk jente fra Filippinene i 3 år no og har aldri hatt det så godt før. Ikke mange ukene siden hun fikk slengt etter seg at hun var ei thaihore,veldig sårende for henne og for meg. Hun er utdannet sykepleier og kommer fra en velstående familie. Hun verken røyker,drikker eller noensinne solgt kroppen sin for penger. Er bare trist når voksne kvinnfolk kan slenge ut sånt helt ut av det blå :(

Forstår at dette ikke er hyggelig. Det er jo rett og slett veldig dårlig folkeskikk. Jeg tror du og dama di bør være forsiktige med å tro at «alle nordmenn tenker sånn». For det første er det ikke bra for helsa deres og for det andre er det ikke sant.

 

Men jeg mener vi burde være forsiktige med å framstille tidligere horer som det verste som finnes her i verden, for det tror jeg er enda mer sårende for dem å høre, enn det var for dama di å få det slengt etter seg. Det går an å være imot prostitusjon og samtidig se på tidligere prostituerte som fullverdige mennesker som fortjener et godt liv like mye som alle andre. «Hore» er et like dårlig skjellsord som det «homo» er. Det beste er å forsøke å innse at mennesker som bruker disse ordene som skjellsord ikke er spesielt modne mennesker, hverken emosjonelt eller intellektuelt.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Nok av kvinner som sitter i thailand/filipinene på nettkaffeer og utnytter uvitende nordmenn. Noen av disse ender faktisk opp her. Ellers er også det dominerende bildet i det norske samfunnet for tiden "ensom mann" med "kjøpekone". Dette er kanskje 9 av 10 tilfeller, eller ennå mer(basert på egne observasjoner og ikke fakta)

 

Så har man kvinner fra "high end" asiatiske land som Kina, Singapore, Sør-Korea og Japan. Kjenner man bakgrunnen til disse(gjerne funnet sammen som studenter/expat tilværelse), så vil nok ikke fordommene være de samme.

 

Du kan jo stille deg selv følgende spørsmål. Hvor mange vil tro at din filipinske kone er kjøpekone når de ikke kjenner dere? Vil det i det hele tatt hjelpe å vite at hun er utdannet sykepleier? Jeg vet hvilken slutning de fleste jeg kjenner ville nådd. Triste fakta, men sånn er det nå bare.

Lenke til kommentar

Jeg er skikkelig fordomsfull dersom hun ikke snakker et kløyvet ord norsk. Tenker automatisk importbrud. Ikke særlig hyggelig av meg å tenke sånn. Ironisk nok har jeg en indre frykt for at andre skal tro at jeg er importbrud, siden jeg er adoptert fra Korea :p

Vel, som man dømmer skal man selv bli dømt, som det står et sted :)

Lenke til kommentar

Jeg er skikkelig fordomsfull dersom hun ikke snakker et kløyvet ord norsk. Tenker automatisk importbrud. Ikke særlig hyggelig av meg å tenke sånn. Ironisk nok har jeg en indre frykt for at andre skal tro at jeg er importbrud, siden jeg er adoptert fra Korea :p

 

Hehe, har hørt noe lignende også fra andre jenter med Asiatisk utseende, men som er norske og har bodd i Norge hele livet, enten blitt født her eller blitt adoptert da de var veldig små.

 

Noen ganger kan vel også slik frykt eller følelse komme på grunn av faktiske kommentarer fra andre.

 

Du og andre jenter med denne følelsen burde kanskje kjøpe dere denne t-skjorten? ;)

 

http://www.asianjoke.com/2009/07/26/i-will-not-love-you-long-time-t-shirt-controversy/

Endret av Silverhawk
Lenke til kommentar

 

Jeg er skikkelig fordomsfull dersom hun ikke snakker et kløyvet ord norsk. Tenker automatisk importbrud. Ikke særlig hyggelig av meg å tenke sånn. Ironisk nok har jeg en indre frykt for at andre skal tro at jeg er importbrud, siden jeg er adoptert fra Korea :p

 

Hehe, har hørt noe lignende også fra andre jenter med Asiatisk utseende, men som er norske og har bodd i Norge hele livet, enten blitt født her eller blitt adoptert da de var veldig små.

 

Noen ganger kan vel også slik frykt eller følelse komme på grunn av faktiske kommentarer fra andre.

 

Du og andre jenter med denne følelsen burde kanskje kjøpe dere denne t-skjorten? ;)

 

http://www.asianjoke.com/2009/07/26/i-will-not-love-you-long-time-t-shirt-controversy/

 

 

Haha! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...