Gå til innhold

Synologys nye fembrønner passer fint til hjemmebruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg fremstår denne nesten urimelig nærme DS1515+ i pris.

 

Selv skulle jeg gjerne likt å se en litt oppgradert DS414j, som i mine øyne bruker alt for lang til på en rebuild . Kanskje det kunne finnes en DS415j i fremtiden.

"J"-utgavene er de svakeste i hele Synology-famillien og det finnes både en DS414, en DS415play og en DS415+ med mer muskler.

 

Så hvis/når det kommer en DS415J vil fokuset være på pris fremfor ytelse.

Endret av MartinGM
Lenke til kommentar

"J"-utgavene er de svakeste i hele Synology-famillien og det finnes både en DS414, en DS415play og en DS415+ med mer muskler.

 

Jeg vet. Det er egentlig ikke det at jeg trenger så veldig mye ytelse så "J" utgaven passer nok for mitt bruk. Har en DS212j i da, men skulle likt å kjørt raid 5.

 

Har sett tester hvor DS414j bruker nærmere 60 timer på en rebuild med 4 disker. Ikke spess gøy hvis enda en disk dør under denne prosessen.

Lenke til kommentar

J modellene anbefales ikke.

Legg 1000 kr ekstra i potten å velg en valig eller + modell.

Min ds411j brukte over 5 døgn på rebuild.

J modellene er utdatert allerede den dagen de kommer på markedet med tanke på ytelse så du må forvente å bytte NAS 2x oftere enn med + modell etter min mening

Skal kjøpe ny NAS snart å da blir det mest sannsynlig DS415+

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar

DS1515 er beregnet til små bedrifter eller som del av et cluster. Da kan man beregne 1000 kroner timen for arbeidet med å skru sammen en selv. Når er hovedkort med 4 nettverksporter starter på 2000 er det ikke langt igjen til denne prisen.

 

Ellers er vel det å ha en NAS i et hjemme nettverk med få brukere det minst nyttige jeg har hatt. Mye bedre å ha en vanlig PC og å dytte denne full av disker eller en DAS. Så kan heller TV/mobil/laptop bruke den som server.

 

Etter at DS412en min tok kvelden og ble en reklamasjon har jeg ikke vurdert å kjøpe NAS igjen. Flyttet i stedet diskene inn i den stasjonære PCen og har ikke sett meg tilbake.

Endret av MartinGM
Lenke til kommentar

Ja om en tenker rebuild som tar you name it av tid kontra zfs er det kjapt og skifte ut en disk som feiler. Men som med mye annet, bruken er forskjellig og plusser og minuser er det med det meste.

 

Ikke fremmed for å få tak i en synology, men da brukt for formålet mitt.

Funker fint de nas jeg kjører nå av freenas og nas4free, vurderer en openmediavault også i tillegg

Lenke til kommentar

Hvis du MÅ kjøpe:

kjøp Zyxel NAS540, du sparer 1100 kroner i forhold til denne, og får klemt inn 4 disker i hver.

Diskene (4tb WD Red) vil da utgjøre 80% av totalprisen, mot ca 56% med Synology.

Med 4 TB disker vil du ha 4*4=16 TB totalt for ca 8550.- Denne Synologyen gir deg 4*5 = 20TB for 15000.

For 6500.- kan vel rebuild bare ta litt tid.

Når Zyxelen er full, har det:

A: kommet noe nytt og bedre på markedet

B: skjedd noe i livet ditt som er mer viktig enn data

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...