Gå til innhold

HBO Nordic lydproblem


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Laget akkurat HBO Nordic konto, og satte på nyeste GoT for å sjekke kvaliteten. Har 100/100 nett så bildet er det ikke noe problem med, men lyden har seriøse problemer. Er ikke bitrate/o.l vi snakker om, men snarere stereoseparasjon - lydbildet er ekstremt, ekstremt smalt, noe samme episode fra andre kilder ikke er. Føles som å ha store dotter i ørene. Testet også nyeste Silicon Valley og samme sak. Nesten så jeg tenker at det er noe kluss med at den på en eller annen måte sender bare noen kanaler av 5.1 lyd til hodetelefonene, men ser ikke helt hvordan. Aldri hatt liknende problem med noe lydkilde på PCen. 

 

Noen vært borti dette?

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, meldte meg nettopp på forumet her bare for å si at jeg har akkurat det samme problemet! Internett fungerer helt fint, høytalere/hodetelefoner er i orden, youtube, netflix etc har ingen problemer.

 

Virker som problemet kommer og går, noen ganger har scener rett etter hverandre i en serie forskjellig lyd. Innimellom virker det som lyden er "hul" på en måte, og andre ganger så merker jeg at lyden er helt fin fra den ene siden av hodetelefonene mine, mens fra den andre siden virker det som om lyden er dobbel. Helt merkelig, har ikke funnet noen andre som har samme problem før nå.

 

Det er veldig irriterende, har hatt HBO Nordic siden det begynte og har ikke merket noen problemer med det før nå de siste par månedene.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet+89234341

Bumper denne da samme problemet er der fortsatt. Jeg lurer på om det er avspilleren deres som spyr ut stereo, noe som gir andre resultater enn fra Bluray hvor lydkortet gjør om fra 5.1 til stereo (den spør hva som er tilkoblet når jeg stapper i hodetelefoner, så går ut fra det er noe software for dette). Enkelt å sammenlikne på introen, som høres veldig smal og jævlig ut på HBO Nordic VS blu ray. 

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Bumper denne...

Har samme problem (opplevelse). Har alltid følt det har vært rar lyd fra HBO. Nå har vi HBO gjennom Get, og det er samme problem som enkeltstående app. Også i nettleser. Stor forskjell på lyd fra de forskjellige tilbyderne (Netflix, Viaplay, etc.), også gjennom GetBoX. Det er akkurat som stemmene/tale forsvinner i alle de andre lydene.
Sendt inn feilmelding til Get, men de sier ingen har sendt dem en slik feilmelding før, og da er det selvfølgelig krevende å melde det videre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...