Gå til innhold

– Nvidia snart klar med ny toppmodell


Anbefalte innlegg

 

Vent å se hva AMD kommer med om noen mnd først. HBM kan gi store ytelse fordeler..

Vi får se.

Jeg vil være ganske skeptisk til om HBM vil gi noe reele forbedringer i første generasjon. Jeg tror 28nm er det største problemet her.

 

Nå har AMD lovet full freesync støtte med 300-serien, så det kan ikke bli så mye rebrand denne gangen^^

Hvor "lover" AMD full støtte for FreeSync på hele 300-serien? Ut i fra det har allerede dukket opp flere 300-serie kort i AMD sine drivere, alle disse er så langt rebrands.

 

Driverene sier ikke noe her enda! Bare nye navn som kan linkes til rebrand! Tiden vil vise hva som kommer i fra AMD -Ikke våres upålitelige informasjon som baseres på gjetting og rykter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

28 nm har vært på markedet i over tre år og dette "nye" er ennå mer gammel 28 nm teknologi. Når kommer neste GPU-krymping?

Kanskje dette^^ http://www.sweclockers.com/nyhet/20335-samsung-gor-geforce-grafikprocessor-at-nvidia-pa-14-nanometer-med-3d-transistorer

Det er rimelig surt å bruke mye penger på noe "nytt" og så oppdage at kort tid senere kommer det noe _mye_ bedre. Virker rimelig utaktisk å kjøpe GTX980Ti før vi får et kjempeløft via krymping.

Lenke til kommentar

28 nm har vært på markedet i over tre år og dette "nye" er ennå mer gammel 28 nm teknologi. Når kommer neste GPU-krymping?

 

er godt mulig at arkitekturforbedringer blir den nye veien å nå målet på, den minnestackingstecken som nettopp kom skulle jo gjøre minnet både raskere og bedre, når de bygger minnecashen på cpu/gpu av slikt minne blir vel alt kjappere bare av det.

Lenke til kommentar

 

980 TI lol :rofl: Man klokker bare standardclock 10 mhz fra GTX 980 så får man TI.

 

Ville heller fortrekket skjermkort som har displayport 1.3 og er mere lik Titan i minnemengde.

Per dags dato er det dårlig med skjermkort som virkelig får liv i 4k oppløsning eller 8k.

HVa er det du snakker om? Den kommer til å ha en helt annen chip som presiseres i artikkelen. Tror ikke du helt vet hva Ti versjone er jeg og bare antar det det betyr "overclocked" av en eller annen mystisk grunn.

 

980Ti vil være den samme brikke som Titan X, men med halvparten av minnet, og litt høyere klokkefrekvens som titan -I følge rykter som svirrer der ute!

 

Men det er lov å være forvirret over alle modellene til nvidia :) Titan, Ti, gtx, og gt meg der!

Lenke til kommentar

Driverene sier ikke noe her enda! Bare nye navn som kan linkes til rebrand! Tiden vil vise hva som kommer i fra AMD -Ikke våres upålitelige informasjon som baseres på gjetting og rykter!

Dette har ingenting med rykter og gjetting å gjøre.

 

http://www.guru3d.com/news-story/amd-radeon-rx-300-cards-reveal-themselves-in-15-3-driver.html

 

Dette er informasjon som alle, inkludert du kan hente ut av drivere som AMD har lagt ut på nettsiden. 

 

 

 

Det er rimelig surt å bruke mye penger på noe "nytt" og så oppdage at kort tid senere kommer det noe _mye_ bedre. Virker rimelig utaktisk å kjøpe GTX980Ti før vi får et kjempeløft via krymping.

 

Det stemmer at TSMC og GloFo sin 16 og 14 nm prosess bruker "3D transistorer", eller FinFET som det også er kjent som.

 

I bunn og grunn så er det snakk om en forbedret versjon av dagens 20nm prosess som bruker FinFET transistorer, det kommer ikke til å være noe _mye_ bedre som kommer veldig snart. Vi kommer heller ikke til å se noen store volum av GPU'er som bruker disse prosessene før til neste år.

 

En ting som er viktig å understreke er at 14/16nm for mobil SoC ikke er det samme som 14/16nm for GPU'er.

Lenke til kommentar

 

28 nm har vært på markedet i over tre år og dette "nye" er ennå mer gammel 28 nm teknologi. Når kommer neste GPU-krymping?

Kanskje dette^^ http://www.sweclockers.com/nyhet/20335-samsung-gor-geforce-grafikprocessor-at-nvidia-pa-14-nanometer-med-3d-transistorer

Det er rimelig surt å bruke mye penger på noe "nytt" og så oppdage at kort tid senere kommer det noe _mye_ bedre. Virker rimelig utaktisk å kjøpe GTX980Ti før vi får et kjempeløft via krymping.

 

Når man ser på veikartet til nvidia, så er all kjøp dette året bortkastet! Men en gamer er en gamer! Det vil uten tvil skje noe stort i fra AMD og nvidia neste år^^ Lurer på om det er DX12 som gjør at nvidia kan gi et sånt bilde av veikartet...

Lenke til kommentar

 

Driverene sier ikke noe her enda! Bare nye navn som kan linkes til rebrand! Tiden vil vise hva som kommer i fra AMD -Ikke våres upålitelige informasjon som baseres på gjetting og rykter!

Dette har ingenting med rykter og gjetting å gjøre.

 

http://www.guru3d.com/news-story/amd-radeon-rx-300-cards-reveal-themselves-in-15-3-driver.html

 

Dette er informasjon som alle, inkludert du kan hente ut av drivere som AMD har lagt ut på nettsiden. 

 

 

 

Det er rimelig surt å bruke mye penger på noe "nytt" og så oppdage at kort tid senere kommer det noe _mye_ bedre. Virker rimelig utaktisk å kjøpe GTX980Ti før vi får et kjempeløft via krymping.

 

Det stemmer at TSMC og GloFo sin 16 og 14 nm prosess bruker "3D transistorer", eller FinFET som det også er kjent som.

 

I bunn og grunn så er det snakk om en forbedret versjon av dagens 20nm prosess som bruker FinFET transistorer, det kommer ikke til å være noe _mye_ bedre som kommer veldig snart. Vi kommer heller ikke til å se noen store volum av GPU'er som bruker disse prosessene før til neste år.

 

En ting som er viktig å understreke er at 14/16nm for mobil SoC ikke er det samme som 14/16nm for GPU'er.

 

Da ser det ut som 380 og høyere vil få en ny arkitektur. Kanskje litt logisk at de svakere modellene kan bli rebrand, da dem ikke strengt tatt ikke trenger freesync^^ Men jeg vil se hva AMD kommer med først! Ryktene sier også at 380 serien vil bli rebrand, men etter dette skjemaet. så vil ikke det være sant...

Lenke til kommentar

http://www.sweclockers.com/image/red/2015/03/17/Pascal5.jpg?t=original&k=a6825563

http://diit.cz/data/images/thumb/67903_2b9e5e4fbd.png

 

Vet ikke om de to veikartene blir synlig, men de viser i hvert fall Tesla, Fermi, Kepler og Maxwell. Første veikart viser også Pascal og Volta (kodenavn for brikker) i et diagram med årstall langs horisontalaksen og noe annet oppover. Diagrammene viser at de fire første brikkene har helt ulik stigning i diagrammene. Legg merke til at de har byttet ut vertikalaksen DP Gflops/W med Stream GB/s. Dette kan umulig ha noen annen forklaring enn at PR-avdelingen mener sistnevnte ser bedre ut. Jeg regner derfor med at DP Gflops/w ikke får like imponerende økning som GB/s. Pascal handler altså først og fremst om båndbredde og ikke fult så mye om regnekapasitet. Det er i hvert fall min analyse.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper ikke nytt kort før de har flyttet produksjonen til under nåværende 28nm. Til sommeren har de produsert på samme linje, både AMD og Nvidia. Det må komme en revidert utgave av 9x0 og Titan serien på trolig 16nm eller minimum 20nm inneværende år. Noe annet ville være for utrolig.

Lenke til kommentar

Pascal handler altså først og fremst om båndbredde og ikke fult så mye om regnekapasitet. Det er i hvert fall min analyse.

På selve GPU-fronten (intern arkitektur) så vil Pascal være en mindre foranding.

Kunne kalt den Maxwell 3.0 hvis kun ser på hvordan CUDA-cores er organisert.

 

Det som blir store forandringer er 3D minne, 16nm FF, NVLink (i første omgang mellom GPU'er) og større fleksibilitet med ALU'er (mixed-precision).

Lenke til kommentar

Jeg kjøper ikke nytt kort før de har flyttet produksjonen til under nåværende 28nm. Til sommeren har de produsert på samme linje, både AMD og Nvidia. Det må komme en revidert utgave av 9x0 og Titan serien på trolig 16nm eller minimum 20nm inneværende år. Noe annet ville være for utrolig.

Det vil ikke komme GPUer i 20nm, heller ikke noen volum i 16nm før neste år.
Lenke til kommentar

 

Nvidia kommer med "Ti" versjoner og AMD rebrander og folk biter på, for de vil jo ha det beste av det beste, som knapt er bedre enn det de allerede har

Sitter fortsatt med 6950 og har ingen planer om å oppgradere i år heller

 

Nå har AMD lovet full freesync støtte med 300-serien, så det kan ikke bli så mye rebrand denne gangen^^

 

Hvorfor bytte skjermort, når det gamle gode holder mål den dag i dag :) Du er økonomisk og fornuftg :) Jeg oppgradete i fra 6850 til R9 285, og det var bortkastet!

Viss du kun sitter og skriver e-mails og leser VG kan jeg skjønne det, men driver du med noe litt mer "intensivt" some folk flest her i omgrådet gjør kan jeg ikke tro at det var bortkastet.
Lenke til kommentar

980 TI lol :rofl: Man klokker bare standardclock 10 mhz fra GTX 980 så får man TI.

 

Ville heller fortrekket skjermkort som har displayport 1.3 og er mere lik Titan i minnemengde.

Per dags dato er det dårlig med skjermkort som virkelig får liv i 4k oppløsning eller 8k.

 

Bare klokk Titan med 20-30 % så har du noe som river skinnet av pølsa :D

 

Det er vel spill som allerede vil makse den ryktede minnemengden på dette kommende kortet (6 GB).

 

8K ja... Det er nok litt lengre inn i fremtiden enn vi alle ønsker. Man trenger ikke å tenke på gaming i 8k med det første... Iallefall ikke med denne generasjons kort.

 

Jeg kjøper ikkje nye skjermkort før det kommer noe som er raskere enn Titan X @ 1700mhz :p

 

2x TX @ 1500mhz får holde en liten stund til

 

Du kommer til å kjøpe et par nye om det kommer noen med ny farge på PCB du :D Bare for å prøve om de klokker bedre enn de du har ;)

Lenke til kommentar

980 TI lol :rofl: Man klokker bare standardclock 10 mhz fra GTX 980 så får man TI.

 

Ville heller fortrekket skjermkort som har displayport 1.3 og er mere lik Titan i minnemengde.

Per dags dato er det dårlig med skjermkort som virkelig får liv i 4k oppløsning eller 8k.

Kan du sende meg en link til hvor man kan få se skjermen med 8k-oppløsning dagens skjermkort sliter med å få liv i?

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

 

 

980 TI lol :rofl: Man klokker bare standardclock 10 mhz fra GTX 980 så får man TI.

 

Ville heller fortrekket skjermkort som har displayport 1.3 og er mere lik Titan i minnemengde.

Per dags dato er det dårlig med skjermkort som virkelig får liv i 4k oppløsning eller 8k.

HVa er det du snakker om? Den kommer til å ha en helt annen chip som presiseres i artikkelen. Tror ikke du helt vet hva Ti versjone er jeg og bare antar det det betyr "overclocked" av en eller annen mystisk grunn.

 

980Ti vil være den samme brikke som Titan X, men med halvparten av minnet, og litt høyere klokkefrekvens som titan -I følge rykter som svirrer der ute!

 

Men det er lov å være forvirret over alle modellene til nvidia :) Titan, Ti, gtx, og gt meg der!

 

 

Ja? Jeg vet det. Har du i det hele tatt lest samtalen du siterer? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

980 TI lol :rofl: Man klokker bare standardclock 10 mhz fra GTX 980 så får man TI.

 

Ville heller fortrekket skjermkort som har displayport 1.3 og er mere lik Titan i minnemengde.

Per dags dato er det dårlig med skjermkort som virkelig får liv i 4k oppløsning eller 8k.

HVa er det du snakker om? Den kommer til å ha en helt annen chip som presiseres i artikkelen. Tror ikke du helt vet hva Ti versjone er jeg og bare antar det det betyr "overclocked" av en eller annen mystisk grunn.

 

980Ti vil være den samme brikke som Titan X, men med halvparten av minnet, og litt høyere klokkefrekvens som titan -I følge rykter som svirrer der ute!

 

Men det er lov å være forvirret over alle modellene til nvidia :) Titan, Ti, gtx, og gt meg der!

 

 

Ja? Jeg vet det. Har du i det hele tatt lest samtalen du siterer? 

 

Forsto din post veldig klart og tydelig, men var mest ment til LMH1^^ Beklager rotet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...