Gå til innhold

– Nvidia snart klar med ny toppmodell


Anbefalte innlegg

Ville heller fortrekket skjermkort som har displayport 1.3 og er mere lik Titan i minnemengde.

Per dags dato er det dårlig med skjermkort som virkelig får liv i 4k oppløsning eller 8k.

Per dags dato er det ingen skjermkort som er gode nok til 8K, selv med 4K trengs flere Titan X til gode detaljer.

 

Titan X sine 12 GB er ikke ment for spilling, minnebussen er alt for treg til å utnytte mye mer enn 6 GB slik spill bruker det i dag.

 

Snuser på å bygge PC i løpet av nærmeste fremtid. Enten med Swift eller XB270HU.

Hadde sett for meg at jeg burde ha 970 SLI for å kjøre skjermen sånn tålig bra, men blir jo interessant å se om ett av disse kortene kan gjøre jobben isteden :)

Hvis "980Ti" kommer innen du skal kjøpe så vil nok det være å foretrekke uten alle problemene med SLI.

 

Vent å se hva AMD kommer med om noen mnd først. HBM kan gi store ytelse fordeler..

Så gjenstår det å se hvor godt spill vil utnytte det...

 

Det er rimelig surt å bruke mye penger på noe "nytt" og så oppdage at kort tid senere kommer det noe _mye_ bedre. Virker rimelig utaktisk å kjøpe GTX980Ti før vi får et kjempeløft via krymping.

Overgangene til 40 og 28 nm var ikke smertefri, så det er kanskje litt optimistisk å forvente stor-Pascal ved nyttår? Vi får vente og se hvor moden produksjonsprosessen er.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

28 nm har vært på markedet i over tre år og dette "nye" er ennå mer gammel 28 nm teknologi. Når kommer neste GPU-krymping?

 

Er jo TSCM som forsyner både NVIDIA og AMD. De kan jo produsere på litt mindre, Intel sine CPUer er vel 22 nm. Likevel tror jeg nok de venter til TSCM er klar til å produsere 14-16nm. Tviler på at Samsung har nok kapasitet til å produsere nok til både NVIDIA og AMD. Kostnadene med Samsung sin eksklusive 14 nm teknologi er nok og for høye. Ikke for høye til å selge i mobiler som S6 og neste iPhone, på grunn av de høye marginene på disse produktene. Qualcomn tror jeg kommer med ny snapdragon rundt høsten. Den skal ha egen arkitektur, og bli produsert på 14 nm av TSCM. Dermed blir det nok å vente til neste generasjon etter høsten og over på nyåret igjen hvis jeg skal tippe.

Lenke til kommentar

 

 

Nvidia kommer med "Ti" versjoner og AMD rebrander og folk biter på, for de vil jo ha det beste av det beste, som knapt er bedre enn det de allerede har

Sitter fortsatt med 6950 og har ingen planer om å oppgradere i år heller

Nå har AMD lovet full freesync støtte med 300-serien, så det kan ikke bli så mye rebrand denne gangen^^

 

Hvorfor bytte skjermort, når det gamle gode holder mål den dag i dag :) Du er økonomisk og fornuftg :) Jeg oppgradete i fra 6850 til R9 285, og det var bortkastet!

Viss du kun sitter og skriver e-mails og leser VG kan jeg skjønne det, men driver du med noe litt mer "intensivt" some folk flest her i omgrådet gjør kan jeg ikke tro at det var bortkastet.

 

Spiller WoW og D3, kanskje litt Heroes of Storm eller noe (Blizzard spill)

Spilte PlanetSide2 med min PC uten problemer

Liker ikke å spille solo-spill og har ikke funnet noen bedre MMOs

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Dette kan umulig ha noen annen forklaring enn at PR-avdelingen mener sistnevnte ser bedre ut. Jeg regner derfor med at DP Gflops/w ikke får like imponerende økning som GB/s. Pascal handler altså først og fremst om båndbredde og ikke fult så mye om regnekapasitet. Det er i hvert fall min analyse.

 

Det gir strengt tatt ganske mye mening å øke minnebåndbredden betrakteklig sammenliknet med flyttallsytelsen. Svært, svært mange algoritmer det er aktuelt å kjøre på GPUer er nettopp minnebåndbreddebegrenset, ikke beregningsbegrenset, og vil derfor se en stor ytelsesgevinst fra større minnebåndbredde (gitt lik eller bedre minnelatens), mens vil ikke tjene noe på kun økt beregningshastighet. Så selv om (teoretisk) Gflops/w ikke øker, kan det pratiske målet ytelse/effekt øke (i noen sammenhenger). 
 
For å ta et konkret eksempel: GTX 980 yter 4612 GFLOPS (enkelpresisjon). Altså 4612 * 10^9 flyttallsoperasjoner i sekundet. Til sammenlikning har det en minnebåndbredde på 224 GB/s, altså 224*10^9 bytes i sekundet. Hvert flyttall opptar 32 bits = 4 bytes. La oss nå si du ville legge sammen parvis en hel bunke tall (se bort ifra lagring av resultat). Så du regner ut a+b. For hver addisjon må du hente 2*4 bytes = 8 bytes, og du kan hente 224/8*10^9 slike par per sekund fra minnet, men du kan regnet ut 4612*10^9 addisjoner i sekundet! Faktisk vil begrensningen i flyttalshastighet være en faktor ~150 større enn minnebegrensningen.
 

 

Bemerkning: Du vil sannsynligvis ikke oppnå helt maksimal flyttallsytelse på et så enkelt aritmetisk uttrykk uansett, men eksempelet illustrerer likevel poenget med minnebåndbredden kan være veldig fæl. 
Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nvidia kommer med "Ti" versjoner og AMD rebrander og folk biter på, for de vil jo ha det beste av det beste, som knapt er bedre enn det de allerede har

Sitter fortsatt med 6950 og har ingen planer om å oppgradere i år heller

 

Det er ditt val. Eg oppgraderte frå HD6950 til GTX 970 og angrar ikkje på det. Var stor forskjel på ytelsen. Men så likar eg å faktisk kunne spele med litt detaljar på også då...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...