Gå til innhold

Den store LG G4 tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er den shitty?
Bedre en fjorårets. Ikke like kraftig som 810, men trenger vi virkelig mer kraft i mobilen?
Batteritid > CPU
Eneste jeg synes er dumt er jo at man ikke får DDR4, men synes jeg leste en plass at den praktiske forskjellen er på 10%, selv om den teoretiske er på 80%?

Hva synes dere om mobilen?
Tror ikke det blir noen oppgradering med det første, skal nok vente på en veldig god pris om jeg skal bytte ut min G3. Får se når den kommer i butikkene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva synes dere om mobilen?

Tror ikke det blir noen oppgradering med det første, skal nok vente på en veldig god pris om jeg skal bytte ut min G3. Får se når den kommer i butikkene :)

Jeg gikk for en Lg Flex2 I år,har hatt G2 og G3 ,men hadde lyst på noe annet i år så valget blei en Lg flex2 og angre ikke et sekund. Meget rask mobil med et strålende kamera.Har lest mye rart om flex2 ,men tydeligvis skrevet av folk som IKKE har prøvd den selv og kommer med "jeg tror jeg vet ALT kommentarer" men må si at etter og ha eid den selv I ca.3 uker er jeg strålende fornøyd.Den er hakket vasser en Lg G3. Jeg venter til neste år på "Lg G5"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er skuffende at man må kjøpe circle case for å få trådløs lading. Til G3'n har jeg kjøpt trådløs lader både på jobben og hjemme, men det blir ikke aktuelt å sette på circle case på tlf. Det kommer vel alternativer etter hvert, men synes det er en merkelig beslutning å ikke inkludere dette på en flaggskipmodell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke så mange som inkluderer trådløs lading. 

 

Tror dette kan bli min neste telefon. Skulle ha S6, men fikk heller lyst på denne. Kommer sikkert til å ha en lavere pris enn S6 og utbyttbart batteri og SD-kort er en bonus nå for tiden  :w00t:

Endret av Magnetar
Lenke til kommentar

Enig i det, men det er merkelig at de fjerner en feature som allerede er på G3 (og som faktisk er veldig praktisk). Om det er en deal breaker er en annen sak. Jeg har Circle case til G3'n, men bruker den aldri, så det blir i så fall kun aktuelt å kjøpe et "standard" back cover som støtter Qi.

 

Blir veldig spennende å se hvor mye batteritid de klarer å skvise ut av G4. Dette vil være avgjørende før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar

Er også redd for å bli skuffet av batteritiden. Men vi får se, er dessverre en trend at batteristørrelse går ned eller er lik på nyere modeller, til tross for skjermer og prosessorer som bruker mer strøm. Mye flotte strømsparegreier lover de, men i praksis går batteritiden ikke opp, ihvertfal ikke nevneverdig.

Lenke til kommentar

Jeg holder på å lete etter den ultimate kamera/foto/video telefonen med Android. Rent teoretisk er den nok bedre i dårlig lys enn Sony Xperia Z2-Z3-Z4 selv om Sonys har større sensor. LG sin 1/2,6" sensor er bare litt mindre, men er også kombinert med et mer lyssterkt objektiv enn Sony sine er. Rent matematisk skal dette gå opp i opp, men LG G4 fordeler lyset over litt færre pixler. Det kan gi den et ørlite overtak rent matematisk. Før jeg får sett gode praktiske sammenligninger så holder jeg meg til teorien for å få oversikt.

 

Noen spørsmål i den forbindelse:

- Støtter LG G4 Miracast?

- Har den 720p slow motion modus og i så fall hvor mange fps (det ser ut til å være motstridende info på nettet).

- Kan den lagre foto i råformat?

- Har den panoramafunksjon?

Lenke til kommentar

På min G3 har jeg vertfall 120fps 720p og panoramafunksjon. Vet det ikke svarer på spørsmålet ditt, men synest det er rart om de tar bort funksjoner som har fungert godt på tidligere modeller :)

http://www.gizmodo.com.au/2015/04/the-lg-g4-has-the-best-phone-camera-that-ive-ever-used/
Står der den ikke har super slow-motion (som jeg regner med er 240fps)
 

Denne mobilen er vell første som kan lagre bilder i RAW
http://www.stuff.tv/lg/g4/review(søk etter raw)

Lenke til kommentar

Oi, det var skuffende stabilisering. Er OIS skrudd av eller defekt på eksemplaret de hadde?

 

Fokustesten går i LG G4 sin favør.

 

Galaxy S6 har litt oppjålete farger. Personlig mener jeg det går i G4 sin favør, men vet mange foretrekker kunstig fargemetning. Hudtonene klarer G4 mye bedre.

 

LG sliter litt med noen farger ser jeg. DNG råformatet gir i hvert fall muligheten til å rette det i ettertid. Det gir ikke S6 sitt jpeg only format.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...