Gå til innhold

Kamptråd: Manchester United vs Manchester City


blured

Anbefalte innlegg

Hvis vi vinner er mye gjort. Men taper vi både denne og mot Chelsea så sliter vi faktisk litt igjen hvis Liverpool vinner sine kamper. 

 

Skal helst ha minimum fire poeng på disse to kampene.

 

En ting som er sikkert er at City er mer enn gode nok til å slå oss hvis de når toppnivået sitt igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke jinxe noe, men jeg synes City er litt overvurderte. Joda, de har mange gode enkeltspillere, men få av dem presterer på et høyt nivå jevnt utover hele sesongen. Agüero er god, men han er veldig varierende.

 

Touré er en viktig del av laget dems, men han er ikke like god som før. Han har heller ikke prestert på et spesielt høyt nivå denne sesongen.

 

Dzeko trengs ikke å nevnes engang.

Silva er god for tiden, men også han har vært varierende.

 

Kompany er litt overvurdert imo. Han har ikke vært god denne sesongen. Smalling har vært bedre.

 

Brasilianerne deres har rett og slett ikke levert så godt som forventet. Og heller ikke Mangala, men jeg tipper det har med tilpasning å gjøre. Trur ikke han kommer til å blomstre før neste sesong.

 

Hvis alle spillerne deres var på sitt beste, kunne de ha slått oss da? Ja. Men hvis det samme gjaldt oss så kunne jo selvfølgelig vi også ha gjort det! Bare tenk på Di Maria og Falcao sammen med Rooney og Mata på sitt beste!

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Husker du i det hele tatt historien bak det?

 

Vi hadde spilt på SB noen ganger og hadde og fått flere feilaktige avgjørelser mot oss (Hvem husker da dere først fikk et feilaktig innkast som igjen førte til at dere scoret? I tillegg så skulle scoringen ha vært annullert for offside).

 

Det banneret kom opp i Ligacupen tror jeg det var noen dager etter at vi hadde møtt dere i ligaen fordi Clattenburg utviste først Ivanovic før han ga Torres gult nummer to for filming. Det var feil, men dere glemte rimelig kjapt at han burde ha vært utvist mye tidligere for en eller annen situasjon som jeg ikke husker.

 

Banneret var et direkte svar til deres JT-versjon.

 

E: her står det litt mer http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2313359/Mark-Clattenburg-return-Chelsea--fans-criticise-pay-consequences--Graham-Poll.html

Endret av Mr. President™
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg husker godt hva som skjedde, men det er vel relativt tydelig at disse United supporterne mente at det ble dømt i favør United, og dermed "Refree, leader and legend" og "United's 12th man" som det ble skrytt av så voldsomt i de dager. 

Lenke til kommentar

Jeg husker godt hva som skjedde, men det er vel relativt tydelig at disse United supporterne mente at det ble dømt i favør United, og dermed "Refree, leader and legend" og "United's 12th man" som det ble skrytt av så voldsomt i de dager.

Vi hadde selvironi også. Alle skulle klage over det når vi fikk dommerhjelp, men når det gikk den andre veien så ble det fort glemt ;)
Lenke til kommentar

Rimelig sikker på at de snakker polsk i den første videoen siden det står "Polish commentary". Det betyr "polsk kommentering". Tro meg, fikk 5 på engelskeksamen i 10. klasse. 

Den siste er arabisk fordi "Ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooh......"

 

Fantastisk kommentator han arabiske. Morsomt å høre på engasjementet selv om jeg ikke forstår noe :p

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Ikke lenge før det virkelig smeller. Dette er det som gjør fotball gøy! Elsker slike kamper. 

 

Kl 17 får vi status fra pressekonferansen med LVG (kan forøvrig ses på MUTV). Jeg som sitter i utlandet får ikke sett tv2.

Noen som forøvrig har tips (har forøskt overplay og Hola). Tv2 har forstått denne Ip endringen og sperret alt og alle. 

Lenke til kommentar

Skal ikke være mulig for TV2 å oppdage at VPN er i bruk. Jeg bruker tunnelbear, meget fornøyd med den. Koster 19,- kr mnd. Mulig å prøve gratis først, for å sjekke om det fungerer.

 

Blir spennende match, har tro på revansj etter 4 derby tap på rad.

Endret av Muffinss
Lenke til kommentar

Det ville vært galskap å endre laget veldig. Det eneste jeg ville gjort er å bytte Young med Di Maria. Young har ikke vært dårlig, men Di Maria tilføyer laget noe ingen annen spiller kan.

Hvis innbyttet til DiMaria var bra sist så syns jeg han burde starte. Plutselig snur det for han og det er det bra å ha han på banen. Skreiv noe i den vanlige United-tråden, kan skrive noe av det igjen her....Vi bør trykke på fra starten for å få mål. Hvis City scorer først så kan alt skje. Spiller City med vinger, f.eks Navas? I så fall bør vi passe oss litt for dem.

Endret av Btbw
Lenke til kommentar

Skal ikke være mulig for TV2 å oppdage at VPN er i bruk. Jeg bruker tunnelbear, meget fornøyd med den. Koster 19,- kr mnd. Mulig å prøve gratis først, for å sjekke om det fungerer.

 

Blir spennende match, har tro på revansj etter 4 derby tap på rad.

De kan vite om du er tilkoblet til VPN hvis de vet at IP-adressen du er koblet til brukes av VPN-tilbydere.

Hvor får du den for 19kr? Står $4.99 per måned på siden deres, og $9.99 er strøket over så $4.99 er nok bare et midl. tilbud. Ser uansett ikke ut til at dem har servere i Norge.

 

 

Ikke lenge før det virkelig smeller. Dette er det som gjør fotball gøy! Elsker slike kamper. 

 

Kl 17 får vi status fra pressekonferansen med LVG (kan forøvrig ses på MUTV). Jeg som sitter i utlandet får ikke sett tv2.

Noen som forøvrig har tips (har forøskt overplay og Hola). Tv2 har forstått denne Ip endringen og sperret alt og alle. 

 

Bruker selv IPVanish. Høye hastigheter og fin klient. Dem har servere i veldig mange land. Blant annet i Norge :)

Koster egentlig $11.99 per måned, men akkurat nå får du til $10 per måned. 

Finnes også noen rabattkoder som du kan Google etter.

Skal du ha for 3 eller 12 måneder så kan du bruke koden "FLASH90", da får du 3 måneder ekstra gratis.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Utdrag fra pressekonferansene med Van Gaal og Pellegrini. Fra united.no:

 

Van Gaal:
 

– Robin van Persie er tilbake i trening, men ikke klar for kamp. Vi venter for å se om Chris Smalling rekker kampen.
 

- Andreas Pereira er blitt innkalt til det brasilianske landslaget, og jeg har latt ham reise dit. Ellers er ikke Luke Shaw klar til kamp, heller. Alle er i trening. Det er første gang vi ikke har skader denne sesongen, men det er altså et par spillere som ikke er klare til spill.
 

Det heter “Never change a winning team”, men jeg har alltid øynene mine oppe (for mulige endringer). Jeg ser an motstanderen og snakker med trenerteamet mitt, så det er ikke “never change a winning team” alltid.

– Jeg går uansett alltid til kamp med stor tro. Jeg stoler på spillerne mine. Sånn sett er ikke denne kampen noe annerledes.
 

Selv om City har tapt en del kamper nå så tror jeg ikke det har noe å si. Dette er en spesiell kamp. Vi har nok større selvtillit nå til vår egen stil, men City er en annen motstander enn Villa og Tottenham.
 

– Jeg vet ikke om vi ikke har noen fra Manchester i stallen mot City, men du er kanskje manageren? Slik fotballverdenen nå er blitt så er det imidlertid ikke uvanlig at lag ikke stiller med spillere fra egen junioravdeling. Jeg tror heller ikke at dette er en veldig viktig sak for fansen. De har støttet oss fantastisk uansett.
 

– Min historie mot City er ikke mange tap på rad. Det er ett tap. På 1-0. Etter at vi fikk rødt kort tidlig. Det ble en spesiell kamp, men man må håndtere følelsene og det gjorde vi ikke. Jeg håper vi har lært. 

Det er imidlertid en større feil å tape to ganger mot Swansea enn å eventuelt tape to ganger mot City. Manchester United kan ikke tape to ganger mot et lag som Swansea.
 

– 3. plassen er viktig, siden vi da er garantert gruppespillet i Champions League – og vi også gjør det bedre enn målsettingen.

 

 

Pellegrini:
 

På sin pressekonferanse fredag ettermiddag, opplyste chileneren blant annet at kaptein Vincent Kompany er usikker foran møtet med United.
 

– Vi får se i morgen om han kan spille eller ikke. Det går bedre med ham, men om han ikke kan spille så har vi jo andre.
 

Ellers opplyste Pellegrini at Wilfred Bony er helt uaktuell på grunn av skade. I tillegg sliter Stefan Jovetic med en muskelskade og Anga Dedryck Boyata med et kne.
 

På spørsmål om hvordan han så på oppgaven som venter, og om uavgjort vil være bra nok, ga Pellegrini klar beskjed om at City drar til Old Trafford for å vinne, ganske enkelt fordi uavgjort ikke vil være godt nok. Likevel tror han ikke at resultatet på søndag vil bli avgjørende for resten av sesongen, verken for laget eller hans egen posisjon i klubben.
 

– Det er en viktig kamp fordi vi ligger så nærme  hverandre på tabellen, men jeg tror ikke at sesongen vil være over for noen av oss etterpå.
 

– Disse derbyene gir fotballen et ekstra løft. For fansens del håper jeg likevel at ikke bare intensiteten vil bli høy, men også kvaliteten.
 

Han virket forundret over at United ikke har fått det til å fungere skikkelig før i de siste kampene:

– De har jo kjøpt mange veldig gode spillere – Di María, Herrera, Falcao og Blind, så jeg er ikke overrasket over at de gjør det så bra. Det merkelige er at de ikke har kommet igang før, sa Pellegrini, og ga uttrykk for at han går til oppgjøret med optimisme på eget lags vegne – først og fremst fordi City «har dominert både derbyene og i Premier League» i de senere år.
 

– Jeg tror at de har stor respekt for oss, sa City-sjefen.

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

 

Utdrag fra pressekonferansene med Van Gaal og Pellegrini. Fra united.no:

 

Van Gaal:

 

– Jeg vet ikke om vi ikke har noen fra Manchester i stallen mot City, men du er kanskje manageren? Slik fotballverdenen nå er blitt så er det imidlertid ikke uvanlig at lag ikke stiller med spillere fra egen junioravdeling. Jeg tror heller ikke at dette er en veldig viktig sak for fansen. De har støttet oss fantastisk uansett.

 

Hvorfor var journalistene opptatt av det, om vi har lokale spillere fra Manchester, har City noen kanskje?

Endret av Btbw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...