Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Person vil møte meg, jeg er redd.


Fierro12

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt uvenn med en bekjent av meg, uten at jeg helt 100% sikkert skjønner grunnen. Vedkommende har komt med trusler på nettet flere ganger til meg, og nå vil denne personen møte meg. Jeg er litt skeptisk, av flere grunner.

 

1: Jeg vet ikke helt hvorfor vedkommende er sint på meg. Det hele tok sted i en chat, hvor jeg antar at vedkommende har misforstått noe jeg har sagt, og tolket det som rasistisk (vedkommende er etnisk afrikansk).

 

2: Jeg sagt unnskyld til personen over nettet (selvom jeg ikke helt vet hva jeg sier unnskyld for), men denne personen nekter å tilgi meg og fremstår som veldig sinna. Har foreslått og møtes, slik at vi kan prate om hva som har skjedd, se det fra hverandres synspunkt osv, men det har ikke vedkommende ønsket (dette var også før truslene kom).

 

3: Nå vil han møte meg, jeg ønsker ikke dette lenger etter trusler om bank har dukket opp flere ganger. Han vil fotsatt ikke tilgi meg, eller fortelle meg hvorfor han er sint på meg. Jeg føler en viss frykt, og ønsker naturligvis ikke da å møte han. Jeg har spurt han hvorfor han nå ønsker å møte meg, men ifølge denne personen "får jeg vente å se hva som skjer".

 

Noen som har forslag til hva jeg burde gjøre? Kontakte politiet? Ønsker jo helst ikke å kontakte politi, ettersom jeg av en eller annen grunn vil ha kontakt med vedkommende. Er det noe lovverk for trusler over nettet? 

 

Setter pris på all hjelp! 

Endret av Fierro12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en person jeg ikke ville hatt kontakt med lengre. 

 

Tenker det samme, men det er vel ganske lett for denne personen å oppsøke meg om det er det vedkommende ønsker. Føler meg ikke helt trygg, selv om jeg bryter all kontakt med dette mennesket.

Endret av Fierro12
Lenke til kommentar

Vedkommende vet ikke hvor jeg bor, men kan vel enkelt finne det ut via gule sider...

Hvordan skal han finne deg via Gule sider? Det er en telefonkatalog, for firmaer. Har du eget firma og har oppgitt det navnet i chatten?

 

Forutsetter at du/dere ikke chattet et sted med fult navn. Hvis ikke kan du glemme hele "gubben".

Lenke til kommentar
Hvordan skal han finne deg via Gule sider? Det er en telefonkatalog, for firmaer. Har du eget firma og har oppgitt det navnet i chatten?

Det er "evigheter" siden Gule Sider var en spesiell telefonkatalog bare for firmaer...

 

"Søk etter produkt, tjeneste, firma eller person"

 

Når han omtaler personen som "en bekjent" anser jeg det som sannsynlig at de kjenner hverandres ekte navn.

Endret av Inge Rognmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vedkommende vet ikke hvor jeg bor, men kan vel enkelt finne det ut via gule sider...

Hvordan skal han finne deg via Gule sider? Det er en telefonkatalog, for firmaer. Har du eget firma og har oppgitt det navnet i chatten?

 

Forutsetter at du/dere ikke chattet et sted med fult navn. Hvis ikke kan du glemme hele "gubben".

 

De chatter jo sikkert på facebook, hvor hele navnet ligger. Gulesider gjelder søk på personer også.

 

TS: Bare å ikke svare han. Dette er bare idiotiske trusler, sannsynligvis også tomme trusler. Har opplevd så og si samme settingen selv, og jeg valgte bare å ikke svare.. Det funka fint. :)

Forøvrig merkelig at det var en av våre nye landsmenn i mitt tilfelle også..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvordan skal han finne deg via Gule sider? Det er en telefonkatalog, for firmaer. Har du eget firma og har oppgitt det navnet i chatten?

Det er "evigheter" siden Gule Sider var en spesiell telefonkatalog bare for firmaer...

 

Når han omtaler personen som "en bekjent" anser jeg det som sannsynlig at de kjenner hverandres ekte navn.

 

Du har rett. :)

 

Bekjent kan være så mangt, så jeg ønsket vel en tilbakemelding fra TS på dette, i mitt spørsmål.

Endret av Friluftskar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Rent prinsippielt er det en god ting å møtes for å prate sammen om en er uenige om noe.

 

Det går f.eks an å møtes under "trygge omgivelser", f.eks på en kjent café eller lignende (offentlig sted) hvor du kan ha med andre venner som "sikkerhet".

 

Jeg vil ikke anbefale et møte på tomannshånd om du er utrygg på personen eller deg selv. For det første er det ikke særlig lett å tenke/prate fornuftig om en er utrygg/redd/sint, for det andre er det få som kan hjelpe til å stoppe rabalderet om ting skulle bli fysisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...