Gå til innhold

Er Galaxy S6 for lik iPhone 6?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller det egentlig noen rolle for oss forbrukere hvem som har kopiert hvem?

 

Det er jo bare en kjempe fordel for oss at de gjør dette, da blir begge produktene kanskje bedre.. Supert :-)

 

Er forresten veldig lei av å lese disse "X vs Y" sakene og debattene, slutt å forsvar disse merkenavnene og tenk på noe mer fornuftig... ehh som feks klima og natur og sånt :-)

 

... ehh glem det, Commandore 64 er best! Atari suger!.. 

 

 

 

At de dumper minnekort-plass, utskiftbart batteri, øker prisen osv. vil jeg ikke si er så veldig positivt for forbrukerne. At flere begynner å kjøre i samme stil som Apple er alt annet enn positivt. Skjønner at Samsung vil ha en del av suksessen til Apple så her er det pengene som snakker, ikke hva som er best for forbrukerne. Samsung prøver å være Apple, men mangler den viktigste delen: et halv spist eple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager får du det til å kalle Galaxy S6 for S6 Flat? Man kan umulig misforstå hvilken du snakker om når den ene S6 heter kun S6 og den andre heter S6 Edge.

Blir det samme som at du skulle finne på å kalle iPhone 6 Plus for iPhone 6 Stor, fordi du snakket om den store iPhone 6 og ikke den mindre.

 

Samsung selv + Telenor kaller dem S6 Flat og S6 Edge. Hilsen mobilselger som har jevnlig kontakt med begge selskap. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mens vi først er inne på det. LandRover har nå kopiert kinesiske Landwind E32. Der har vi en sak for vår egen lille hær av forum-detektiver.

...men det er nok svært få som klarer å kopiere din metode for å bryte ned din egen troverdighet. Det står det respekt av...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Er Galaxy S6 for lik iPhone 6?" blir feil spørsmål, hvis man vil vite noe konkret iallefall da...

 

For lik for hva da?

 

"Er Galaxy S6 så lik iPhone 6 at det er plagiat?" hadde vært noe man faktisk kunne svart på i en poll.

Slik det er nå, er det umulig å svare i pollen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Må være trist å hate en ting så veldig som du gjør. Hat gjør blind og bitter.

 

Er det derfor dere samsunghatere er så bitre hele tiden? Når man er blind sliter man vel kanskje også med å se at Samsung har kopiert design de selv lagde før iphone var på banen med noe liknende?

 

Jeg har eid flere telefoner fra Samsung enn iPhone som jeg bruker nå.

Jeg er også mye mer fornøyd med iPhone enn det jeg var med Samsung, mye pga kvalitet og varighet.

Og min første iPhone var overhodet ikke lik Samsungen som den overtok plassen etter.

 

Jeg er imidlertid ikke en "samsunghater" og bitter, min opplevelse er vel heller motsatt, nemlig at "Apple-haterne" er mye mer bitter og rakker ned på alle Apple-produkter så snart de ser en reportasje som handler om Apple.

Mange av de har heller aldri eid ett Apple-produkt.

 

Syns forøvrig S6 Edge er utrolig lekker og kunne aldri tenkt meg å slaktet den uten å ha prøvd den, mens i feks Tek sin test av iPhone 6+ så er det over 300 kommentarer, og siden jeg selv kjøpte en iPhone 6 så ler jeg godt hver gang jeg leser gjennom de såkalte "spesialistene" som kommer med alle feilene som de påstår tlf hadde.

 

Så det er nok heller Apple-hatere som blir blind og bitter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Må være trist å hate en ting så veldig som du gjør. Hat gjør blind og bitter.

 

Er det derfor dere samsunghatere er så bitre hele tiden? Når man er blind sliter man vel kanskje også med å se at Samsung har kopiert design de selv lagde før iphone var på banen med noe liknende?

 

Jeg har eid flere telefoner fra Samsung enn iPhone som jeg bruker nå.

Jeg er også mye mer fornøyd med iPhone enn det jeg var med Samsung, mye pga kvalitet og varighet.

Og min første iPhone var overhodet ikke lik Samsungen som den overtok plassen etter.

 

Jeg er imidlertid ikke en "samsunghater" og bitter, min opplevelse er vel heller motsatt, nemlig at "Apple-haterne" er mye mer bitter og rakker ned på alle Apple-produkter så snart de ser en reportasje som handler om Apple.

Mange av de har heller aldri eid ett Apple-produkt.

 

Syns forøvrig S6 Edge er utrolig lekker og kunne aldri tenkt meg å slaktet den uten å ha prøvd den, mens i feks Tek sin test av iPhone 6+ så er det over 300 kommentarer, og siden jeg selv kjøpte en iPhone 6 så ler jeg godt hver gang jeg leser gjennom de såkalte "spesialistene" som kommer med alle feilene som de påstår tlf hadde.

 

Så det er nok heller Apple-hatere som blir blind og bitter.

 

 

Så dersom man argumenterer for det urimelige i usaklige påstander så er man blind og bitter, mens om man kommer med påstander om hvordan folk er som person så er man saklig og nyansert?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Må være trist å hate en ting så veldig som du gjør. Hat gjør blind og bitter.

 

Er det derfor dere samsunghatere er så bitre hele tiden? Når man er blind sliter man vel kanskje også med å se at Samsung har kopiert design de selv lagde før iphone var på banen med noe liknende?

 

Jeg har eid flere telefoner fra Samsung enn iPhone som jeg bruker nå.

Jeg er også mye mer fornøyd med iPhone enn det jeg var med Samsung, mye pga kvalitet og varighet.

Og min første iPhone var overhodet ikke lik Samsungen som den overtok plassen etter.

 

Jeg er imidlertid ikke en "samsunghater" og bitter, min opplevelse er vel heller motsatt, nemlig at "Apple-haterne" er mye mer bitter og rakker ned på alle Apple-produkter så snart de ser en reportasje som handler om Apple.

Mange av de har heller aldri eid ett Apple-produkt.

 

Syns forøvrig S6 Edge er utrolig lekker og kunne aldri tenkt meg å slaktet den uten å ha prøvd den, mens i feks Tek sin test av iPhone 6+ så er det over 300 kommentarer, og siden jeg selv kjøpte en iPhone 6 så ler jeg godt hver gang jeg leser gjennom de såkalte "spesialistene" som kommer med alle feilene som de påstår tlf hadde.

 

Så det er nok heller Apple-hatere som blir blind og bitter.

 

 

Så dersom man argumenterer for det urimelige i usaklige påstander så er man blind og bitter, mens om man kommer med påstander om hvordan folk er som person så er man saklig og nyansert?

 

De såkalte urimelig og usaklige påstandene startet vel du da du i første innlegg begynner med å kalle Apple-brukere for saueflokk og så påstår at de egentlig alltid har kopiert andre.

 

Søk på iPod Touch 5 generasjon som kom i 2012, så får du feks se hvor iphone 6 har hentet sitt design fra, tro kopi av den bortsett fra størrelse, og da mener jeg tro kopi der kamera, høyttalere, lyduttak, ladeplugg etc etc er plassert helt likt.

 

Så derfor, gjør en liten research før du henger ut Apple-brukere som sauer og idioter.

 

Som sagt, jeg har gått fra Samsung til iPhone, men kaller ikke Samsung-brukere for idioter og sauer selv om de er i den største flokken, Android,

Folk er forskjellige og tar forskjellige valg, og når jeg feks ser mange av de latterlige påstandene som iPhone motstanderne kommer med, så lurer jeg på om de i det hele tatt har prøvd noen av de siste modellene.

 

Ta feks S6, fantastisk tlf med fantastisk ytelse virker det som, og det eneste den vel egentlig har som ikke siste iPhone har er den beste skjermen som er på markedet.

 

Og allikevel så sier folk at den er overlegen teknisk.

På hvilken måte bortsett fra skjermen,..

en fingeravtrykksavleser som fungerer og 64 bits prosessor som blir nevnt i testen???

Disse kom vel i 2013 til iPhone.

 

Og feks ikke minnekort og ikke kunne bytte batteri har jo vært noen av yndlingstemaene for iPhone-motstanderne å trekke frem.

Når vi hele tiden prøvde å forklare at det ikke er ett must med minnekort og å kunne bytte batteri, så har vi nesten blitt latterliggjort.

Men nå er det plutselig "legitimt"...

 

Det vil alltid være noen som er først, enkelte ganger Apple, enkelte ganger andre produsenter, og takk gud for det, på den måten får vi utvikling som er ett gode for oss brukere.

 

Ha en fin kveld :-)

Endret av Oddmi
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Så jeg holdes nå ansvarlig for alt folk sier som ikke er annerkjent av samsunghaterne?

 

....

Ingen kan holdes ansvarlig for annet enn man selv sier, men det kunne vært fint om du slutter med ord som "saueflokken" og tilsvarende negative og nedsettende omtaler av folk som velger litt anderledes enn deg selv.

 

Samsunghatere? Finnes det? Det er mulig du ikke kjenner til dette, men det at man velger ett produkt, betyr ikke automatisk at man hater de andre. Du har utviklet et ganske uforståelig hat mot Apple, og sammen med et par andre er ganske så fastlåst i troen på at dermed er det sånn med andre også, altså at de hater det de ikke selv kjøper.

 

Jeg kjøper mine produkter innen IT og telefoni fra Apple og er meget godt fornøyd med det. Men jeg har absolutt ingen problemer med de andre aktørene i markedet, det er helt klart at de dekker behovene til de som velger å handle med dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Diskusjonen blir meningsløs. Jeg har nå blokkert Snickers-Is for jeg gidder ikke kaste bort mer tid på slike tarvelige diskusjoner.

 

Jeg liker Apple, Samsung, Nokia og andre, men jeg foretrekker iPhone foridi den passer best til mine behov. Men det skal jeg ikke få lov til av slike som han. Fordi han vet best og dermed må alle trakasseres og kalles stygge ting, fordi ingen skal få lov til å være uenig med Snickers-Is. Og han er ikke den eneste som er sånn.

 

Det hatet en del mennesker har bygget opp mot Apple er ganske triste greier. Skulle ønske de kunne bruke energien sin på litt mer konstruktive og positive ting enn å bare tråkke et produkt, et selskap og dets kunder ned i gjørma. Men det blir vel å tro på julenissen.

 

Så Snickers-is du får bare fortsette å leve i din hatefulle verden der alle som ikke er enige med deg er en gjeng med sauer eller i-dioter. Vi klarer oss fint uten din aksept. Ha et godt liv. Jeg ignorerer deg for all fremtid, for jeg gidder ikke kaste bort tid på barnehagekranglinga di.

Lenke til kommentar

Kanskje det er like greit å blokkere Snickers-Is og hans likesinnede. Hatefulle ytringer, som han og noen til er gode eksempler på, gjerne basert en eller annen form for kraftig hjernevask, er jo egentlig ikke annet enn en smule fascinerende og litt ufrivillig komisk.

 

Men jeg tror at jeg dropper blokkeringen, hvert fall inntil videre. Det er fortsatt bittelitt interessant å se den svært omtåkete retorikken. Antagelig varer ikke denne fascinasjonen særlig lenge, så om en stund blir nok blokkeringen skrudd på...:-)

Lenke til kommentar

Kanskje det er like greit å blokkere Snickers-Is og hans likesinnede. Hatefulle ytringer, som han og noen til er gode eksempler på, gjerne basert en eller annen form for kraftig hjernevask, er jo egentlig ikke annet enn en smule fascinerende og litt ufrivillig komisk.

 

Men jeg tror at jeg dropper blokkeringen, hvert fall inntil videre. Det er fortsatt bittelitt interessant å se den svært omtåkete retorikken. Antagelig varer ikke denne fascinasjonen særlig lenge, så om en stund blir nok blokkeringen skrudd på...:-)

Akkurat derfor endel av oss ikke blokkerer deg og dine likesinnede.

 

Morsomt å se hvor galt det kan gå!  :rofl:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kanskje det er like greit å blokkere Snickers-Is og hans likesinnede. Hatefulle ytringer, som han og noen til er gode eksempler på, gjerne basert en eller annen form for kraftig hjernevask, er jo egentlig ikke annet enn en smule fascinerende og litt ufrivillig komisk.

Men jeg tror at jeg dropper blokkeringen, hvert fall inntil videre. Det er fortsatt bittelitt interessant å se den svært omtåkete retorikken. Antagelig varer ikke denne fascinasjonen særlig lenge, så om en stund blir nok blokkeringen skrudd på...:-)

 

Akkurat derfor endel av oss ikke blokkerer deg og dine likesinnede.

 

Morsomt å se hvor galt det kan gå!  :rofl:

Se der ja, der var han andre også...:-)))

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...