Gå til innhold

Hva er greia med Russland?


Anbefalte innlegg

Forsvarer?

 

Jeg går ikke med på, uten kilder, at dette er finansiert av internasjonale krefter i et komplott for å ta over makten i Russland! Uten kilder ser jeg på det som ren konspiranoia. Og det er ingenting som er mer vulgært lavmål enn å arrestere disse jentene.

 

Mener du at politiet skal arrestere alle som danser forant Utøya-monumentet? SKal den norske stat innføre utvalgte danseforbudsoner?

 

Du kan flytte til russland om du ønsker at skattepengene dine skal brukes på slikt. Vi har faktisk viktigere samfunnsproblemer å bruke penger på enn fjollete jenter som danser. Det har faktisk russland også. For eksempel ekstreme problemer med vold og undertrykkelse av homofile som politiet ser imellom fingrene på.

 

Jeg ser ingenting vulgært i den videoen og jeg hadde heller ikke sett noe vulgært om de hadde gjort det samme med Utøya-monoument i bakgrunnen. At politiet arresterer dansende ungdommer er groteskt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsvarer?

 

Jeg går ikke med på, uten kilder, at dette er finansiert av internasjonale krefter i et komplott for å ta over makten i Russland! Uten kilder ser jeg på det som ren konspiranoia. Og det er ingenting som er mer vulgært lavmål enn å arrestere disse jentene.

 

Mener du at politiet skal arrestere alle som danser forant Utøya-monumentet? SKal den norske stat innføre utvalgte danseforbudsoner?

 

Du kan flytte til russland om du ønsker at skattepengene dine skal brukes på slikt. Vi har faktisk viktigere samfunnsproblemer å bruke penger på enn fjollete jenter som danser. Det har faktisk russland også. For eksempel ekstreme problemer med vold og undertrykkelse av homofile som politiet ser imellom fingrene på.

 

Jeg ser ingenting vulgært i den videoen og jeg hadde heller ikke sett noe vulgært om de hadde gjort det samme med Utøya-monoument i bakgrunnen. At politiet arresterer dansende ungdommer er groteskt.

 

Kan jo kritisere USA også da.

http://www.huffingtonpost.com/2011/05/30/jefferson-memorial-dancing-arrests_n_868719.html

 

USA gjør det samme som Russland. Så hvorfor er det ingen som klager?

Lenke til kommentar

Er det ingen som klager? Påstanden din er at av verdens 7 milliarder mennesker er det ikke et eneste menneske som klager. Det er en vågal påstand av deg. Jeg er fristet til å finne en. Hvis jeg finner en som klager, vil det si at påstanden din var feil?

 

Jeg kan kritisere hele verden. Men her kritiseres russland. Er det slik at hver gang jeg kritiserer russland så må jeg kritisere usa i tillegg?

 

Det minner meg om en diskusjon tidligere med en bruker som konstant byttet konto her. Hvis jeg i det ene øyeblikket kritiserte kristendommen (som jeg har gjort i over 10 år) så ble jeg anklaget for å være islamist. Om jeg i det neste øyeblikket gikk hardt ut mot islam så ble jeg anklaget for å være kristenfanatiker. Noen blir liksom aldri fornøyd.

 

I denne diskusjonen diskuterer vi russland. Om du vil diskutere usa kan vi jo gjøre det i en dertil egnet tråd? Eller er det umulig?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Er det ingen som klager? Påstanden din er at av verdens 7 milliarder mennesker er det ikke et eneste menneske som klager. Det er en vågal påstand av deg. Jeg er fristet til å finne en. Hvis jeg finner en som klager, vil det si at påstanden din var feil?

 

Jeg kan kritisere hele verden. Men her kritiseres russland. Er det slik at hver gang jeg kritiserer russland så må jeg kritisere usa i tillegg?

 

Det minner meg om en diskusjon tidligere med en bruker som konstant byttet konto her. Hvis jeg i det ene øyeblikket kritiserte kristendommen (som jeg har gjort i over 10 år) så ble jeg anklaget for å være islamist. Om jeg i det neste øyeblikket gikk hardt ut mot islam så ble jeg anklaget for å være kristenfanatiker. Noen blir liksom aldri fornøyd.

 

I denne diskusjonen diskuterer vi russland. Om du vil diskutere usa kan vi jo gjøre det i en dertil egnet tråd? Eller er det umulig?

 

Det er mange land som arresterer folk som danser foran krigs monumenter eller statue. Dette gjelder ikke kun Russland. Det skader ikke å ta en sammenligning mellom Russland og USA.

 

Du sier at her skal vi kun diskutere Russland, men du diskuterer jo også om utøya i Norge. Er du sint fordi vestlige land har samme lov som Russland? Eller du bare en sånn person som absolutt hater Russland?

 

For de som glipp av linken: http://www.huffingtonpost.com/2011/05/30/jefferson-memorial-dancing-arrests_n_868719.html

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Er det JEG som diskuterer utøya i Norge? Da sjekker du fakta særdeles dårlig. Påstanden din var at ingen klager over at dansere blir arrestert i USA. Er det en påstand du holder fast ved? Hva sier du dersom påstanden blir motbevist?

 

Legg merke til kilden du linker til. Konsekvensene er av betydning.

 

"Those arrested were taken to the District 5 police station in Anacostia, charged with demonstrating without a permit, then released a short time after. "

 

I Russland ble jentene servert 15 dagers fengsel. Snakk om bortkastet penger.

 

Har jeg sagt at det kun gjelder Russland? Det jeg sier er at det er noe groteskt med å arrestere mennesker som danser.

 

Jeg diskuterte tidligere om diktatorer der jeg særlig kritiserte Gaddafi for å ha personlig voldtatt sin egen befolkning. Svaret var at da burde jeg heller kritisere Saudi-Arabia for der var diktaturet verre.

 

Slik er det hele tiden føler jeg. Det er umulig å kritisere A uten at andre skal skyte inn "hvorfor kritiserer du ikke B?".

 

Hvorfor kritiserer jeg Russlands arrestasjon av dansende jenter når barn blir henrettet i Nord-Korea?

 

Hvorfor kritiserer jeg Gaddafi når Assad bruker politiet og militæret til å torturere og henrette sin egen befolkning?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Legg merke til kilden du linker til. Konsekvensene er av betydning.

 

"Those arrested were taken to the District 5 police station in Anacostia, charged with demonstrating without a permit, then released a short time after. "

 

I Russland ble jentene servert 15 dagers fengsel. Snakk om bortkastet penger.

 

 

De ble løslatt, men fikk en politi siktelse. Noe som innbærer at de må møte opp i retten og forsvare seg i en rettsak hos domstolen. Snakk om bortkastet penger.

 

"Those arrested were taken to the District 5 police station in Anacostia, charged with demonstrating without a permit, then released a short time after. "

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Hvorfor diskuterer du amerikanske politiet som arresterer dansere? Syrisk politi torturerer og henretter barn. Men ingen bryr seg om det.

 

Jeg diskuterer politi som arresterer dansere, fordi du postet en post der politiet i Russland arresterer dansere.

 

Ønsker du å diskutere om syrisk politi får du ta det opp i en annen tråd. Her diskuterer vi kun Russland.

Lenke til kommentar

Ja du mistenker det? Utrolig så dårlig mistanker du har for det var jo skivebom. Hvor saklig er det å mistenke at andre mennesker er imot enhver type monument fordi de kritiserer at politiet fengsler dansende jenter?

 

Saklig...

 

Var det feil av meg å kritisere russisk politi å arrestere og fengsle dansende jenter? I en diskusjon med tittelen "hva er greia med russland?". Eller var det feil av meg å ikke samtidig kritisere samtlige andre land i verden der politiet arresterer dansende mennesker? I en diskusjon som handler om russland?

 

Jeg har flere ganger plukket opp ganske absurde holdninger hos deg, blant annet i diskusjonen om paris-massakeren. Og dette er nok et eksempel der jeg lurer på hva du egentlig holder på med.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Apropos raljering om russiske myndigheter; PST ligger visst heller ikke på latsiden når det gjelder "overvåking av kulturlivet". Jeg greier ikke finne noe mistenkelig som evt. truer Rikets Sikkerhet i denne musikkvideoen, hva med dere?

 

https://www.youtube.com/watch?v=dxjETenJ-6k

 

Regissørene ble dog kontaktet og forhørt av PST etter lanseringen. Årsak? Det er bilder av noen høyspentmaster og trafoer. Selv tolker jeg akkurat disse sekvensene som noe som skal symbolisere "spenningen og gnistene" mellom de to unge sjelene i videoen, såpass burde vel PST på egen også greid å konkludert seg fram til?  :hmm:

 

http://p3.no/musikk/videopremiere-loveless/

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Regissørene ble dog kontaktet og forhørt av PST etter lanseringen. Årsak? Det er bilder av noen høyspentmaster og trafoer. Selv tolker jeg akkurat disse sekvensene som noe som skal symbolisere "spenningen og gnistene" mellom de to unge sjelene i videoen, såpass burde vel PST på egen også greid å konkludert seg fram til?  :hmm:

 

http://p3.no/musikk/videopremiere-loveless/

 

Nå er det vell ikke helt sånn historien går...

 

PST blir får melding om "mistenkelig" aktivitet ved noen utsatte mål (høyspent master osv) og de kontakter filmcrewet for å forhøre seg om årsaken til opptakene, crewet legger fram saken og dokumenterer at det er til bruk i en musikkfilm, PST henlegger saken og ønsker de lykke til videre i produksjonen...

 

Ser ikke noe veldig feil fra PST sin side her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Regissørene ble dog kontaktet og forhørt av PST etter lanseringen. Årsak? Det er bilder av noen høyspentmaster og trafoer. Selv tolker jeg akkurat disse sekvensene som noe som skal symbolisere "spenningen og gnistene" mellom de to unge sjelene i videoen, såpass burde vel PST på egen også greid å konkludert seg fram til?  :hmm:

 

http://p3.no/musikk/videopremiere-loveless/

Det var en stygg vinkling du har laget på den saken. Stemmer din vinkling overens med virkeligheten, eller er det et ledd i å sverte andre land så Russland ikke ser ås ille ut? Bra du legger ved kilder så slipper jeg å kun ha din vinkling av saken.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...