Gå til innhold

Hjelp med betaling av flyreise


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ønsker å dele opp en betaling (flybilletter) slik at jeg kan betale delvis med kreditt og delvis med bankkort. Får opp dette betalingsalternativet:

 

Fakturakonto

I samarbeid med Resurs Bank, tilbyr vi betaling med faktura. Alltid 30-60 dager kreditt og mulighet til delbetaling uten nominell rente i opptil 12 mnd.

 

Når jeg da får denne regningen - har jeg mulighet til å betale alt med engang, men delvis med kreditt og delvis med debet? Hvordan funker det isåfall? F.eks er beløpet på 10 000. Jeg kan da gå inn i nettbanken og betale 5000 med kreditt, også 5000 med brukskontoen rett etter? Ellers har jeg to andre alternativ: kortbetaling eller bankaxess.

Endret av trykkblyanten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betal alt med kredittkort. Så betaler du ned halvparten av summen når du får regning fra kortselskapet ;)

Problemet er at jeg har en kredittgrense på 10 000 (nettopp fått kredittkort), og at beløpet jeg skal betale på flybillettene overstiger dette. Derfor ønsker jeg å betale delvis kreditt og delvis med bankkortet

Lenke til kommentar

 

Når jeg da får denne regningen - har jeg mulighet til å betale alt med engang, men delvis med kreditt og delvis med debet? Hvordan funker det isåfall? F.eks er beløpet på 10 000. Jeg kan da gå inn i nettbanken og betale 5000 med kreditt, også 5000 med brukskontoen rett etter? Ellers har jeg to andre alternativ: kortbetaling eller bankaxess.

 

Du kan alltids betale en giro med kredittkortet, men det er veldig dyrt. Gebyr og rente fra samme dag, vanligvis.

Lenke til kommentar

 

Betal alt med kredittkort. Så betaler du ned halvparten av summen når du får regning fra kortselskapet ;)

Problemet er at jeg har en kredittgrense på 10 000 (nettopp fått kredittkort), og at beløpet jeg skal betale på flybillettene overstiger dette. Derfor ønsker jeg å betale delvis kreditt og delvis med bankkortet

 

 

Altså gebyrer og renter utenom det som kommer frem her?

post-363095-0-80233000-1426945217_thumb.png

Endret av trykkblyanten
Lenke til kommentar

Jeg skal altså betale i underkant av 17 000, men siden grensa mi er på 10 000 må jeg betale delvis med kreditt og delvis med bankkort. Lurer altså hvordan jeg skal gjøre dette, uten at det blir dyrt såklart.

 

Med faktura er det som jeg forstår 49 kr i gebyr per måned. Betaler jeg med engang jeg får faktura blir det altså kun 49 kr i gebyr om jeg forstår rett. Men det blir kanskje flere gebyrer/renter knyttet til kredittkortselskapet?

 

De andre alternativene jeg har er jo bankaxess (0kr i gebyr) og kortbetaling (ca 350kr i gebyr) - men her tror jeg ikke jeg kan dele opp betalingen i to kort.

Endret av trykkblyanten
Lenke til kommentar

Kan du ikke betale inn 7.000 på kredittkortet slik at du kan betale hele summen med kredittkortet?

 

Det beste er å betale alt på nettsida til flyselskapet. Skal du betale en giro på 17.000 så blir det kr. 35 + 170 å betale i ekstra kostnad.

 

Det hadde vært best, og jeg var innom banken og spurte om jeg kunne dette igår. De sa ja. Idag snakket jeg med en annen kundebehandler som sa noe annet - at jeg ikke kan "øke kredittgrense på denne måten"? Blir forvirra. Tror jeg må ta nok en telefon... :hmm:

 

Er det altså slik at jeg KAN sette inn 7000 på kredittkortet og betale reisen til 17 000 selvom grensa mi er på 10 000? Og at kundebehandler 2 sa feil til meg?

Lenke til kommentar

På vanlige kredittkort kan du fint handle over kredittgrensa, men når faktura kommer må du betale alt som overstiger kredittgrensa, ellers påløper ekstra renter.

 

Så hvis du har kredittgrense på 10000 kan du likevel kjøpe billetter til 17000, men ved neste faktura må du betale minimum 7000+.

Lenke til kommentar

På vanlige kredittkort kan du fint handle over kredittgrensa, men når faktura kommer må du betale alt som overstiger kredittgrensa, ellers påløper ekstra renter.

 

Så hvis du har kredittgrense på 10000 kan du likevel kjøpe billetter til 17000, men ved neste faktura må du betale minimum 7000+.

 

Da skal jeg prøve det. Velger jeg faktura blir det min 35 + 170 + 49 i ekstra kostnader. Velger jeg kort blir det jo 341 i avgift - er det mest lønnsomt å velge faktura altså? Uansett er det ikke store forskjeller, så jeg ønsker å ta det som er mest lettvint. Så skal forsøke å betale alt med kredittkortet idag og se om det går gjennom.

 

Se fil vedlagt.

post-363095-0-15674600-1426947544_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...