Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

_Må_ man alltid være 100% profesjonell på jobb? :P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er det imot noen lov å bli med inn til en som har betalt deg for en taxitur? Ja, i arbeidstida er det vel litt shady, men hva med når du er ferdig?

Eller hva med å få telefonnummeret så dere kan ringes neste dag? Har du kun sjans når de er fulle?

 

Er enig med at det kan virke litt shady :p Best-case scenario sånn juridisk sett er det vel innenfor en slags gråsone, men jeg hadde jo håpet på at man ikke måtte kommet så langt, selvsagt. Som er litt derfor jeg tenkte jeg kunne "test the water" litt for hva folk generelt syntes om dette. Telefonnummer ville nok vært det tryggeste ja, men som nevnt i første innlegg vet jeg at jeg er noe under gjennomsnittet kjekk så skal jeg være ærlig har jeg sikkert bare sjans når de er litt pusset :p Vet egentlig ikke, for jeg har jo ikke vært "ute" på lange lange tider.
Da ville jeg heller jobba litt med selvtilliten og funnet noen utenfor jobben. Blir du med en full kunde inn og hun angrer seg dagen derpå så vil du fremstå som en som utnytta denne situasjonen og du kan fort miste jobben.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sier som en har gjort over meg.. Ikke gjør dumme ting i arbeidstida. Ordet profesjonell kommer av det engelske ordet profession som betyr jobb. Man skal altså være professjonell på jobben ellers kan det i verste fall få alvorlige konsekvenser. Det er hvertfall min innstilling på ossen man skal opptre på jobben. Men ja jeg kan forstå det er lett å fantasere seg opp til noe slik, men å utføre kan bli noe en angrer på i etterkant.

 

Jeg støtter mere forslaget om å få nr. og heller treffes når du er ferdig på jobben, du jobber tross alt med mennesker, en god del faktisk, så man kan ikke klandres for at det før eller siden vil være noen som vil like deg som du er, og da vil du gjerne gå litt lenger sikkert enn det som pleier å være at man skal behandle alle kundene likt. Vi lever ikke i en firkantet svart-hvitt verden. Så det er hvertfall hva jeg syns.

 

Kort oppsummering: Ville ikke sett på deg som "shady" hadde du gjort det i arbeidstida heller, men jobben bør komme først, ellers kan man i verstefall miste den. Ikke gjør dumme ting på jobben. Få nr. Gjør morsomme ting etter jobben. Null stress. Happy life.

Lenke til kommentar

Det vil alltid finnes folk som vil ansvarsfraskrive seg det de har gjort i ruspåvirket tilstand og til og med ødelegge for andre for å verne om sitt eget omdømme. Du er den edruelige part i dette i en arbeidssituasjon hvor du selger en transporttjeneste og er sånn sett den personen som bør oppføre seg mest profesjonelt. Av denne grunnen alene bør du nok avstå å gjøre noe som i ettertid kan bli en sak mot deg. Jeg ville i alle fall skilt pleasure og business siden det er snakk om tjenestesalg. Om dere tar kontakt privat i etterkant synes jeg det stiller seg annerledes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Søtt at TS tror det er personen og ikke de gratise friturene i fremtiden, som gjør at jentene lokker han til sengs.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sier som en har gjort over meg.. Ikke gjør dumme ting i arbeidstida. Ordet profesjonell kommer av det engelske ordet profession som betyr jobb. Man skal altså være professjonell på jobben ellers kan det i verste fall få alvorlige konsekvenser. Det er hvertfall min innstilling på ossen man skal opptre på jobben. Men ja jeg kan forstå det er lett å fantasere seg opp til noe slik, men å utføre kan bli noe en angrer på i etterkant.

 

Jeg støtter mere forslaget om å få nr. og heller treffes når du er ferdig på jobben, du jobber tross alt med mennesker, en god del faktisk, så man kan ikke klandres for at det før eller siden vil være noen som vil like deg som du er, og da vil du gjerne gå litt lenger sikkert enn det som pleier å være at man skal behandle alle kundene likt. Vi lever ikke i en firkantet svart-hvitt verden. Så det er hvertfall hva jeg syns.

 

Kort oppsummering: Ville ikke sett på deg som "shady" hadde du gjort det i arbeidstida heller, men jobben bør komme først, ellers kan man i verstefall miste den. Ikke gjør dumme ting på jobben. Få nr. Gjør morsomme ting etter jobben. Null stress. Happy life.

Disse damene er sikker kåte og vil ha seg noe NÅ, ikke i morgen eller om 14 dager. Jeg ser ingen grunn til å si nei, om hun ikke er døddrukken og sjåføren finner henne attraktiv, so what`s the problem? Kjør på mener jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Søtt at TS tror det er personen og ikke de gratise friturene i fremtiden, som gjør at jentene lokker han til sengs.

Er du sikker på at disse damene er konstruert så forskjellig fra mannfolk? Har du aldri lagt deg alene og hatt lyst på ett nummer her og nå?

 

 

Ja. Flesteparten er forskjellig, de er faktisk fra en annen planet.

Nei jeg har aldri lagt meg ned og så fått lyst på et nummer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sier som en har gjort over meg.. Ikke gjør dumme ting i arbeidstida. Ordet profesjonell kommer av det engelske ordet profession som betyr jobb. Man skal altså være professjonell på jobben ellers kan det i verste fall få alvorlige konsekvenser. Det er hvertfall min innstilling på ossen man skal opptre på jobben. Men ja jeg kan forstå det er lett å fantasere seg opp til noe slik, men å utføre kan bli noe en angrer på i etterkant.

 

Jeg støtter mere forslaget om å få nr. og heller treffes når du er ferdig på jobben, du jobber tross alt med mennesker, en god del faktisk, så man kan ikke klandres for at det før eller siden vil være noen som vil like deg som du er, og da vil du gjerne gå litt lenger sikkert enn det som pleier å være at man skal behandle alle kundene likt. Vi lever ikke i en firkantet svart-hvitt verden. Så det er hvertfall hva jeg syns.

 

Kort oppsummering: Ville ikke sett på deg som "shady" hadde du gjort det i arbeidstida heller, men jobben bør komme først, ellers kan man i verstefall miste den. Ikke gjør dumme ting på jobben. Få nr. Gjør morsomme ting etter jobben. Null stress. Happy life.

Disse damene er sikker kåte og vil ha seg noe NÅ, ikke i morgen eller om 14 dager. Jeg ser ingen grunn til å si nei, om hun ikke er døddrukken og sjåføren finner henne attraktiv, so what`s the problem? Kjør på mener jeg.

 

 

Det spiller jo veldig liten rolle hvor kåte de er, TS kan fortsatt miste jobben om han er uheldig og I rest my case og står ved mitt poeng, han burde ikke gjøre sånt i arbeidstida nettopp fordi det er.. i arbeidstida. Man skal være professjonel på jobben.

Ett scenario der han ville vært max uheldig er om han har seg med søsteren/dattera til sjefen som eier selskapet, hun forteller om at hun hadde seg med en Taxisjåfør "bare for gøy såklart" og sjefen finner ut at han gjorde det i arbeidstida og vips så var det sparken. Sier ikke det kommer til å skje, det er forferdelig lite sannsynlig men slike tilfeller har faktisk skjedd og man kan aldri vite hvem som kjenner hvem.. Ting kan skje.

 

Jeg elsker begrepet "Better safe than sorry". Anbfaler TS å ta det etter arbeidstida. Da har han ingenting å være redd for skulle det skje noe. Det spiller ingen rolle hvor kåte de er, han får heller ha det som motivasjon isåfall til når han er ferdig på jobben. Det er ingenting i veien for å treffes etter vakt ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...