Gå til innhold

USB-C: Thunderbolt og Lightnings endelikt?


Anbefalte innlegg

Bygg for faen WIFI inn alt som er !

Ingen som dør om man streamer fra burken til feks en prosjektor, til og med ett kamera klarer det nå om dagen.

Når først Apple har kommet med en av verdens nydeligste laptoper så skal man ødelegge den med NM i adapter, ikkje bra.

Dette er jeg helt enig i, og min magefølelse (som jeg vel har nevnt noen ganger) er vel at vi ganske raskt vil være trådløst oppkoblet mot de tingene vi eventuelt er kablet til i dag.

 

Tøft av Apple å satse så hardt som de gjør med den nye MacBook, men det er drivende for utviklingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apples nye Macbook er IKKE først med denne løsningen. NOKIA har allerede USB Type-C på sitt nettbrett.

 

Tøft da er det tre apparater på kloden som kan kobles sammen uten adapter wohoo

 

Fortsatt en bra ide og flere hiver seg vel på fortløpende forhåpentligvis.

Lenke til kommentar

 

Tøft av Apple å satse så hardt som de gjør med den nye MacBook, men det er drivende for utviklingen.

 

Nå er det vel på tide å si det:

Hva er egentlig greia med den lave oppløsningen på det innebygde kameraet?

Spør du meg? Aner ikke, de har nok sine grunner. Men kanskje du kan spørre Apple?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Men mener hvilken type USB-tilkobling har bransjen vært enige om før da? Den opprinnelige? USB-mini? USB-micro? Eller de avartene enkelte produsenter har satt inn i sitt utstyr?

Så du mener at alle kommer til å bruke akkurat samme plugg på alle usb 3.1devices?i

 

AtW

Det kan se ut til at det er det som er hensikten med denne standarden og den enigheten som ser ut til å være oppnådd i bransjen. Hvert fall kunne det vært fint om de klarte det.
om det er hensikten virker det ikke som en særlig lur ide å ha tre pluggtyper definert i standarden som de har gjort.... AtW
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Men mener hvilken type USB-tilkobling har bransjen vært enige om før da? Den opprinnelige? USB-mini? USB-micro? Eller de avartene enkelte produsenter har satt inn i sitt utstyr?

Så du mener at alle kommer til å bruke akkurat samme plugg på alle usb 3.1devices?i

 

AtW

Det kan se ut til at det er det som er hensikten med denne standarden og den enigheten som ser ut til å være oppnådd i bransjen. Hvert fall kunne det vært fint om de klarte det.
om det er hensikten virker det ikke som en særlig lur ide å ha tre pluggtyper definert i standarden som de har gjort.... AtW

Hvis de har kommet ned til tre så er det uansett bedre enn det kaoset på plugger og tilkoblinger som har vært.

Det er jo ikke sikkert det er mulig å komme helt ned til kun EN...

Lenke til kommentar

 

 

Tøft av Apple å satse så hardt som de gjør med den nye MacBook, men det er drivende for utviklingen.

Nå er det vel på tide å si det:

Hva er egentlig greia med den lave oppløsningen på det innebygde kameraet?

Spør du meg? Aner ikke, de har nok sine grunner. Men kanskje du kan spørre Apple?

 

Nei, jeg slenger bare spørsmålet 'out there'.

Det var det du skrev om 'å satse så hardt som de gjør' som trigget det.

 

Både Air og Pro har 720p kamera, så hvorfor pine seg ned til 480p her?

Er 720p-kameraet for tykt?

 

edit: I know - off topic ....

Endret av nebrewfoz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Tøft av Apple å satse så hardt som de gjør med den nye MacBook, men det er drivende for utviklingen.

 

Nå er det vel på tide å si det:

Hva er egentlig greia med den lave oppløsningen på det innebygde kameraet?

Spør du meg? Aner ikke, de har nok sine grunner. Men kanskje du kan spørre Apple?

Nei, jeg slenger bare spørsmålet 'out there'.

Det var det du skrev om 'å satse så hardt som de gjør' som trigget det.

 

Både Air og Pro har 720p kamera, så hvorfor pine seg ned til 480p her?

Er 720p-kameraet for tykt?

Åja, sånn...

 

Vel, siden vi er i tråden om USB-C, så holdt jeg meg til den saken her jeg. så når jeg skrev "tøff satsning" så var det med referanse til å lansere en maskin som allerede nå bygger nesten all kommunikasjon på trådløst i og med at de har satt inn kun en fysisk port. Det er ganske tøff satsning, så gjenstår det å se om de har vært FOR tøffe...:-)

Lenke til kommentar

Apples nye Macbook er IKKE først med denne løsningen. NOKIA har allerede USB Type-C på sitt nettbrett.

 

Må le! Da ser du hvordan apple får tonnevis med gratis pr, og skryt. Hadde jeg ikke lest kommentaren din ville jeg trud dette vr noe smart fra apple. Selv om jeg vet de ikke står bak selve techen. But still.. lei av all denbgratis dritten def år igjennom slike artikler.

Lenke til kommentar

Når jeg begynnte å foelge med på hardware.no for en 10-12 år siden så ville ingen droemt om å skrive om apple produkter...

 

Nå er siden nesten blitt en apple reklameplakat.

 

 

USB-C er ikke ett apple produkt!! Hvor mye fikke dere betalt for å ta med en MacBook når dere skriver om USB-C? Ikke så billig som en MacBook håper jeg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Når jeg begynnte å foelge med på hardware.no for en 10-12 år siden så ville ingen droemt om å skrive om apple produkter...

 

Nå er siden nesten blitt en apple reklameplakat.

 

 

USB-C er ikke ett apple produkt!! Hvor mye fikke dere betalt for å ta med en MacBook når dere skriver om USB-C? Ikke så billig som en MacBook håper jeg.

 

Litt mer off- topic;

 

Hardware/ Tek har skrevet om Apple hele tiden, påstanden din er urimelig i seg selv. Eks:

2002 2004 2005

 

Nok off- topic i denne tråden. Eventuelle avsporinger slettes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

USB-C er ikke ett apple produkt!! .

...og hvis du så lanseringen på mandag, så var dette også poengtert fra Apple. Hvem som hadde det første, andre, tredje, femtiende, hundreogtjueandre er vel ikke viktig.

 

Så, i et forsøk på å komme Administrator i møte, og tråden tilbake på sporet...det er det at bransjen har utviklet USB-C sammen som gjør denne standarden interessant for fremtiden. Kanskje vi endelig kan komme oss ut av kaoset med ulike kabler og plugger og komme ned til et håndterlig minimum.

Lenke til kommentar

Synes ikke det er noe kaos nå, det har lenge vært en konsolidering mot færre og færre kabeltyper, der første versjon av usb var det største spranget, dette er en videreutvikling av dette, det er usb 3.1, men har jo sett det samme på mobil også, "alle" bruker den samme tilkoblingen. Det er såklart fint at apple begynner å ta seg sammen litt på denne fronten også, det er på tide.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes ikke det er noe kaos nå, det har lenge vært en konsolidering mot færre og færre kabeltyper, der første versjon av usb var det største spranget, ...

 

AtW

I "PC-enden", enten det har vært OSx eller Windows på PC'en, har det vært rimelig oversiktlig ganske lenge, der det stort sett har vært den standard USB-pluggen vi må sette inn riktig vei. Det har vært en helt annen sak i andre enden av kabelen med en haug forskjellige plugger i periferienhetene. Mitt håp er at denne enden ryddes opp i, og at det kan ende opp med kun tre ulike plugger i den enden, hvis det stemmer det du sier over her.

 

I tillegg er det fint å få en plugg i PC'en som gjør alt man tidligere har måttet ha flere plugger til.

 

For min del er dette et fremskritt, om ikke en revolusjon, så en klar forbedring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Og den lille størrelsen tatt i betraktning er det et stort fortrinn fremfor micro-USB, som er en håpløst plundrete kontakt."

 

Beklager å måtte være direkte frekk, men er journalisten lammet i bakhode eller noe? Hvor vanskelig kan det være å plugge inn microUSB rett? Se på pluggen, den er merket med ett symbol, se på inngangen, den er vinklet og utformet på en måte som gjør at man må være enten hjernedød eller vanskelig på trass når man ikke klarer å plugge den inn ved første forsøk. Tek minner mer og mer om ITAvisen for hver dag som går. Herre som jeg savner overklokking.no......

  • Liker 5
Lenke til kommentar

"Og den lille størrelsen tatt i betraktning er det et stort fortrinn fremfor micro-USB, som er en håpløst plundrete kontakt."

 

Beklager å måtte være direkte frekk, men er journalisten lammet i bakhode eller noe? Hvor vanskelig kan det være å plugge inn microUSB rett? Se på pluggen, den er merket med ett symbol, se på inngangen, den er vinklet og utformet på en måte som gjør at man må være enten hjernedød eller vanskelig på trass når man ikke klarer å plugge den inn ved første forsøk. Tek minner mer og mer om ITAvisen for hver dag som går. Herre som jeg savner overklokking.no......

Jeg er også mest sannsynlig lamme i bakhodet og muligens hjernedød, men synes microsb er en søppelkontakt. Enig med forfatter av artikkelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...