Gå til innhold

Tips til bra USB 3.0 Minnepenner til en grei pris?


wil

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe USB 3.0 Penner. Planen var å kjøpe 2x 32 GB og 1x 16 GB. Minnepenn. Jeg tenkte litt på å kjøpe Sandisk Ultra 32 GB og 16 GB.

Jeg tenkte å bruke den ene 32 GB Penna til Windows 8.1 Install og den andre 32 GB Penna til ArchLinux install. Den siste 16 GB får vi se hva jeg bruker til.

Men uannsett. Det vil gå fortere å installere Windows 8.1 fra USB 3.0 Minnepenn enn med DVD. Sant? Det er noe av greia med at jeg tenkte å kjøpe det og fordi at jeg tenkte å komme meg bort fra CD/DVD.

 

Er Sandisk Ultra USB 3.0 Minnepenner bra eller er det noen som har andre tips? Jeg vil ikke betale noe mye for dem heller. Merk at det er ikke Ultra Extreme jeg tenkte på. Tenkte på Ultra bare.

 

 

Hilsen. wil.

Endret av wil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Den siste der var kanskje litt dyr. Hadde ikke tenkt til å bruke så mye, men en annen ting. Den maskina jeg tenkte å bruke dem på Har USB 3.0 på Hovedkortet. Det er greit, men for å slippe å styre bak maskina hver gang jeg skal bruke en USB Penn på maskina, så har jeg en USB Kabel som er kobla i PC`en og kablen går oppå PC Bordet, så det bare er å sette USB enheter rett i ledningen. Har det noe å si for hastigheten? Vil det allikevel bli USB 3.0, eller vil hastigheten gå ned hvis man bruker den kablen?

Lenke til kommentar

Jeg har Corsair GTX 128GB med ca 450 MB/s lesehastighet. Ufattelig digg å installere windows på og flytte store filer. Er også perfekt for de som vil flytte over en .mkv film for å se på tv'en. Jeg hater å vente, derfor måtte jeg ha en slik USB minnepinne :D

 

Denne kan anbefales:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2725205

 

Denne er litt dyr, men tar det igjen på digghetsfaktor. Altså da blir den plutselig billig. Tid er penger vet dere, så om ting går fortere..... Ja dere skjønner tegninga :p

Lenke til kommentar

Hmmmm. For prisen av Corsair GTX Penna, så kan man like godt kjøpe en billig SSD på f. eks 120 GB og et eksternt kabinett og gå den veien istede. Blir faktisk billigere.

Ja selvfølgelig , men det er bedre plass i bukselomma til en USB stick og den er alltid tilgjengelig når du trenger det til motsetning til et 2.5" disk kabinett med det og ledning (jeg har flere).

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ja. Nå kommer ikke disse pennene til å bli med noe særlig rundt.

Men jeg tror jeg prøver Sandisk Ultra Penn og ser hva som skjer. Værste som kan skje er at det ikke fungerer. Hvis det ikke skulle gå helt etter planen, så har man iallefall ikke tapt så mye penger.

Lenke til kommentar

 

Hmmmm. For prisen av Corsair GTX Penna, så kan man like godt kjøpe en billig SSD på f. eks 120 GB og et eksternt kabinett og gå den veien istede. Blir faktisk billigere.

Ja selvfølgelig , men det er bedre plass i bukselomma til en USB stick og den er alltid tilgjengelig når du trenger det til motsetning til et 2.5" disk kabinett med det og ledning (jeg har flere).

 

De mest hissige sticks'a er vel i prinsippet en SSD bare i mer hendig format ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...