Gå til innhold

Kvinner tjener mindre enn menn for samme jobb?


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

 

 

Om du tror noe slikt er et privilegium har du mye å lære. Det som er blitt lagt merke til er at kvinner ikke i like stor grad står på lønnskrava og da vil en hver sjef tilby dem mindre.

Nei, de nedvurderte kvinnene som mindre kvalifiserte som grunnen til lavere lønninger

 

Andre undersøkelser indikerer at kvinner som krever høyere lønn straffes mer enn menn, de forskjellbehandles. Menn blir mindre glad i å jobbe med kvinner som krever høyere lønn enn menn som krever høyere lønn. Her gjelder stereotyper, kvinner straffes når de blir like aggressive som menn

[/quote

 

Om de blir det går i alle fall bedriftene glipp av godt kvalifisert arbeidskraft, noe sjefene taper penger på. Kanskje du skulle skrevet til NHO? Ellers kommer jeg personlig til å ansette bare kvinner, fordi her er det penger og tjene og bedrifter å utkonkurrere. Takk for tipset kogan! :) Jeg skal også stikke og ansette andre mennesker som blir forskjellsbehandlet. Rikdom, here I come :p

Barnslig

 

 

Men helt ærlig. Det er implikasjonen. Enorme mengder ubrukt kompetanse, som igjen de som vet bedre kan bruke. Du har en buisiness idè der i såfall. Sjefer burde i alle fall være klar over sin irrasjonalitet, for ellers taper de inntekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534

Det gjentaes ofte at "Kvinner tjener betydelig mindre enn menn med identisk jobb/stilling, utdanning og arbeidsmengde".

 

Det sies f.eks også her på VG-TV:

http://dbtv.no/4099620106001#-_Når_man_«kjønner»_drinker_så_har_vi_ikke_vunnet_likestillingskampen

 

 

Men stemmer det egentlig?

Jeg har ikke sett spesielt mange eksempler på dette i min korte tid i arbeidslivet.

Jeg har nøyaktig samme timelønn som mine kvinnelige kolleger

Problemet er at man bruker lengde på utdanning som argument når man taler for likelønn, hvilket blir helt feil.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Om du tror noe slikt er et privilegium har du mye å lære. Det som er blitt lagt merke til er at kvinner ikke i like stor grad står på lønnskrava og da vil en hver sjef tilby dem mindre.

Nei, de nedvurderte kvinnene som mindre kvalifiserte som grunnen til lavere lønninger

 

Andre undersøkelser indikerer at kvinner som krever høyere lønn straffes mer enn menn, de forskjellbehandles. Menn blir mindre glad i å jobbe med kvinner som krever høyere lønn enn menn som krever høyere lønn. Her gjelder stereotyper, kvinner straffes når de blir like aggressive som menn

[/quote

 

Om de blir det går i alle fall bedriftene glipp av godt kvalifisert arbeidskraft, noe sjefene taper penger på. Kanskje du skulle skrevet til NHO? Ellers kommer jeg personlig til å ansette bare kvinner, fordi her er det penger og tjene og bedrifter å utkonkurrere. Takk for tipset kogan! :) Jeg skal også stikke og ansette andre mennesker som blir forskjellsbehandlet. Rikdom, here I come :p

Barnslig

Men helt ærlig. Det er implikasjonen. Enorme mengder ubrukt kompetanse, som igjen de som vet bedre kan bruke. Du har en buisiness idè der i såfall. Sjefer burde i alle fall være klar over sin irrasjonalitet, for ellers taper de inntekt.

Du finner ikke et eneste stort selskap i USA som er uenig med deg. Alle har et "diversity policy" som jobber mot målet å ha mer kvinner og minoriteter på toppen. Dette gjør de uten tvang eller kvotering Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Det gjentaes ofte at "Kvinner tjener betydelig mindre enn menn med identisk jobb/stilling, utdanning og arbeidsmengde".

 

Det sies f.eks også her på VG-TV:

http://dbtv.no/4099620106001#-_Når_man_«kjønner»_drinker_så_har_vi_ikke_vunnet_likestillingskampen

 

 

Men stemmer det egentlig?

Jeg har ikke sett spesielt mange eksempler på dette i min korte tid i arbeidslivet.

Jeg har nøyaktig samme timelønn som mine kvinnelige kolleger

 

Når man driver å klager på "kjønning" av drinker, da har man faktisk heller ikke forstått hva likestillingskampen handler om. Med mindre en kvinne får mindre for den samme mengden penger fordi hun er kvinne så er det da helt uproblematisk at 90% av jentene faktisk heller vil ha en cosmopilitan, eller en appletini i stedet for en long island ice tea? Syns de jentene det hadde vært bedre om bartenderen hadde skjenket alle jentene i lokalet opp til 15 i promille? Det er da ikke noens sin skyld at kvinner generelt tåler mindre alkohol enn menn generelt. Det har både med kroppslig størrelse og hormoner å gjøre. Menns nedbrytning av alkohol starter allerede i magesekken i motsetning til hos kvinner. Spar meg for slikt vas, likestillingen i Norge er åpenbart ikke perfekt enda, men er det derfor disse jentene går i tog? Retten til å bli like drita fulle som menn på byen?

 

Når det gjelder likelønn så syns jeg det blir rart når det dras frem at ansatte i "typiske kvinneyrker" må sammenlikne seg selv med andre yrker som har "liknende" krav til utdannelse, men som er mannsdominerte. Det er faktisk ikke det det betyr å ha likelønn. Greia er at om en kvinne har valgt å bli sykepleier, så skal hun sammenlikne lønna si med sine mannlige kolleger med samme utdannelse og ansiennitet (Ja de finnes). Da ser man at de har valgt seg et lavtlønnsyrke, ikke et kvinne-lønnsdiskriminert et. At sykepleiere gjerne skulle hatt mer lønn er rett og slett en helt annen sak, jeg er enig med dem i det. Men da snakker vi lønn, ikke likestilling..

 

Når vi først er i gang med å oppkonstruere måter å se på tingene som får det til å se ut som kvinner er så forferdelig mye lavere lønnet. Er det lov til å spørre i generelle vendinger hvem som skal betale for at en kvinne rent faktisk er oftere sykemeldt? Gjerne da i forbindelse med graviditet. Nå velsigne dem for at de blir det altså, (og ikke oss menn :p). Men de er jo ikke på jobb da. Så om det i det hele tatt er en grunn til at de har en jobb, så er det en stilling som gjerne må fylles av andre ved fravær. Og da for arbeidsgivers penger. Den må betale både kvinnens lønn mens hun er borte , men også lønnen til vikaren. Om en arbeidsgiver ansetter 50/50 menn og kvinner fra de er 18 år og frem til pensjonsalderen. Hvem av mennene og kvinnene har vært mest på jobb i den tiden? Hva skjer om vi fordeler den totale lønnen ut over alle disse timene og dagene? Vi kan åpenbart utjevne noen av disse forskjellene litt ved at menn kunne blitt flinkere til å ta sykedagene med syke barn så kvinner ikke hadde trengt å toppe den statistikken også. Men hvordan regulere det uten å trenge seg inn i privatsfæren til folk? Jeg hadde en mannlig kollega som konsekvent tok alle sykedagene med barna demmes, rett og slett fordi kona tjente ganske mye bedre enn ham. Hvis det er det som er likestilling så er det jo helt korrekt at det ellers generelt er kvinner som blir hjemme med sine syke barn. Ja, gitt at det som regel er mannen som har høyest lønn? Da er det et lønns spørsmål, ikke et kjønns spørsmål.

 

For meg bunner det hele ut i: Hvem er det som kan drive en forretning uten å ha kontroll på utgiftene? Hvordan regner man ut hvor mye en ansatt koster? Er det antall fakturer-bare timer? Eller må man se litt større på det? Hva er for eksempel riktig måte å regne ut hvor mye en bil koster i drift? Er det hvor mye den koster i året, eller er det hvor mye den koster per kilometer? Jeg mener det må være anledning til å kartlegge kostnader når man skal prøve å drive forretning. Alternativet er jo at man går konkurs og alle de ansatte mister jobben. Solidaritet er ikke bare retten til å tjene like mye som naboen din, men også evnen til å unne andre lønn for strevet sitt. Det er faktisk en toveis kjørt gate.

 

Jeg skjønner at jeg sikkert høres ut som en mannsjåvinist nå. Men her kommer "twisten"; jeg som skriver dette er faktisk en kvinne!

 

Neida, bare tulla. Riktignok tror jeg jo selv at jeg rett og slett bare er opptatt av rettferdighet. Men jeg misstenker det er en rimelig vanlig psykose vi ravende huleboende mannssjåvinister som burde ha klart å dra våre subbende knoker inn i det nye årtusenet for lenge siden har. Men her er greia; jeg føler meg faktisk litt diskriminert for det. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Du finner ikke et eneste stort selskap i USA som er uenig med deg. Alle har et "diversity policy" som jobber mot målet å ha mer kvinner og minoriteter på toppen. Dette gjør de uten tvang eller kvotering

Det å skulle ha flere ikke-hvite og kvinner i høye stillinger, bare fordi de ikke er hvite menn er ikke en måte å øke antallet flinke i en bedrift. Kunne du sendt meg en link der du beviser at mange store selskaper driver på med "diversity policies"? For det du skriver om der er jo en urett.

 

Om en derimot arbeider med et mål der en skal ta alle like seriøst for en stil,ling, uansett din sleksmessige bakgrunn og kjønn, så er jeg derimot med.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Man har jo i Norge redefinert likelønn til å handle om "lik lønn for ulikt arbeid", det synes jeg blir for dumt. Det samme ser ut til å være tendensen i de flere av de andre sakene feministene fronter. Kvinner er mer borte fra jobben enn menn og jobber mindre enn menn, derfor kaller man eventuelle kutt i disse velferdsgodene for angrep på kvinners rettigheter, og demonstrerer i samme slengen at feministene er helt uinteresserte i disse kvinnenes mannlige kolleger. Slik skal absolutt alt tolkes inn i en ideologisk ramme der alt er kjønnskamp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det gjentaes ofte at "Kvinner tjener betydelig mindre enn menn med identisk jobb/stilling, utdanning og arbeidsmengde".

Men stemmer det egentlig?

 

Nei, når vi snakker om Norge, så er det ingen oppegående folk som hevder det. Lik lønn for likt arbeid er ikke lenger et slagord, for den kampen ble vunnet i Norge for veldig lenge siden. I dag står kampen om lik lønn, uansett arbeid, for å sette det på spissen. Den moderne likestillingsbevegelsen ser på den samlede inntekt for menn som gruppe, og finner ut at kvinner samlet sett tjener mindre enn menn. At det er dette som blir sett på som problematisk i dagens Norge, betyr at enkeltkvinner ikke lenger opplever diskriminering i arbeidslivet, men at kvinner som gruppe må være diskriminert likevel. Kampen for "likestilling" er ikke vunnet før kvinner som gruppe tjener like mye som menn. Minst. Det vil innebære at også spekulanter og investorer på Oslo Børs må kvoteres, siden det er et klart flertall av menn som sparer i verdipapirer, som over tid gir en større avkastning en banksparing, som kvinner i større grad velger. Helt likestilt blir vi nok ikke før også Norsk Tipping kvoterer vinnere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Nei, når vi snakker om Norge, så er det ingen oppegående folk som hevder det. Lik lønn for likt arbeid er ikke lenger et slagord, for den kampen ble vunnet i Norge for veldig lenge siden....

Nettopp, og heldigvis så innser de aller fleste med noe mellom ørene dette. Så når feministene går ut i media og hyler om at de blir diskriminert så skader de kun sin egen sak. Så la det holde på sier nå jeg. :)

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

 

Det gjentaes ofte at "Kvinner tjener betydelig mindre enn menn med identisk jobb/stilling, utdanning og arbeidsmengde".

Men stemmer det egentlig?

 

Nei, når vi snakker om Norge, så er det ingen oppegående folk som hevder det. Lik lønn for likt arbeid er ikke lenger et slagord, for den kampen ble vunnet i Norge for veldig lenge siden. I dag står kampen om lik lønn, uansett arbeid, for å sette det på spissen. Den moderne likestillingsbevegelsen ser på den samlede inntekt for menn som gruppe, og finner ut at kvinner samlet sett tjener mindre enn menn. At det er dette som blir sett på som problematisk i dagens Norge, betyr at enkeltkvinner ikke lenger opplever diskriminering i arbeidslivet, men at kvinner som gruppe må være diskriminert likevel. Kampen for "likestilling" er ikke vunnet før kvinner som gruppe tjener like mye som menn. Minst. Det vil innebære at også spekulanter og investorer på Oslo Børs må kvoteres, siden det er et klart flertall av menn som sparer i verdipapirer, som over tid gir en større avkastning en banksparing, som kvinner i større grad velger. Helt likestilt blir vi nok ikke før også Norsk Tipping kvoterer vinnere.

 

 

Ikke minst innebærer et å jage kvinner som selv velger deltidsarbeid ut i fulltid. Det er igrunn et godt eksempel på hvordan ideologiske målsetninger om likhet for mange er viktigere enn hva kvinnene selv ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når dagen kommer da kvinner har både den økonomiske makten i tillegg til den seksuelle makten - Hva faen skal vi menn da gjøre? Lesbiske blir den ustoppelige kraft.

Jeg tror ikke menn kan gjøre noe med det, det er nok kvinnene som evt. må endre sin holdning. Det er jo en gang slik at kvinner ønsker like gode jobber og samme lønn som menn. Samtidig som disse kravene har kommet har kvinner flest ikke senka noe på kravene ellers. Mannen skal altså fortsatt ha en mer innflytelsesrik stilling og høyere lønn enn henne for å gjøre seg fortjent til noe som helst. Dette går selvsagt ikke opp, og jeg vil nesten anta at det er en sammenheng mellom denne ubalansen og at stadig færre menn får barn. Det er en uunngåelig konsekvens så lenge denne dobbeltmoralen er gjeldende.

Lenke til kommentar

 

Du finner ikke et eneste stort selskap i USA som er uenig med deg. Alle har et "diversity policy" som jobber mot målet å ha mer kvinner og minoriteter på toppen. Dette gjør de uten tvang eller kvotering

Det å skulle ha flere ikke-hvite og kvinner i høye stillinger, bare fordi de ikke er hvite menn er ikke en måte å øke antallet flinke i en bedrift. Kunne du sendt meg en link der du beviser at mange store selskaper driver på med "diversity policies"? For det du skriver om der er jo en urett.

 

Om en derimot arbeider med et mål der en skal ta alle like seriøst for en stil,ling, uansett din sleksmessige bakgrunn og kjønn, så er jeg derimot med.

 

Ta en titt blant disse store selskap som leter etter kvalifiserte kvinner og minoriteter og gir ekstra støtte til ansatte kvinner og minoriteter til å hjelpe dem med deres unike problemer. De mener at arbeidsgrupper som består av folk med forskjellige bakgrunner bidrar mer enn monokulturelle grupper. Igjen, du finner ingen store selskap I USA som ikke har diversity policies som prøver å øke antall ansatte kvinner og minoriteter.

 

http://www.diversityinc.com/the-diversityinc-top-50-companies-for-diversity-2014/

 

Businesses with the most gender diverse leadership were 15% more likely to report financial returns above their national industry median, the study showed. An even more striking link turned up at concerns with extensive ethnic diversity. Those best performers were 35% more likely to have financial returns that outpace their industry, according to the analysis.

 

http://blogs.wsj.com/atwork/2015/01/20/new-report-finds-a-diversity-dividend-at-work/

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

 

 

Du finner ikke et eneste stort selskap i USA som er uenig med deg. Alle har et "diversity policy" som jobber mot målet å ha mer kvinner og minoriteter på toppen. Dette gjør de uten tvang eller kvotering

Det å skulle ha flere ikke-hvite og kvinner i høye stillinger, bare fordi de ikke er hvite menn er ikke en måte å øke antallet flinke i en bedrift. Kunne du sendt meg en link der du beviser at mange store selskaper driver på med "diversity policies"? For det du skriver om der er jo en urett.

 

Om en derimot arbeider med et mål der en skal ta alle like seriøst for en stil,ling, uansett din sleksmessige bakgrunn og kjønn, så er jeg derimot med.

 

Ta en titt blant disse store selskap som leter etter kvalifiserte kvinner og minoriteter og gir ekstra støtte til ansatte kvinner og minoriteter til å hjelpe dem med deres unike problemer. De mener at arbeidsgrupper som består av folk med forskjellige bakgrunner bidrar mer enn monokulturelle grupper. Igjen, du finner ingen store selskap I USA som ikke har diversity policies som prøver å øke antall ansatte kvinner og minoriteter.

 

http://www.diversityinc.com/the-diversityinc-top-50-companies-for-diversity-2014/

 

Businesses with the most gender diverse leadership were 15% more likely to report financial returns above their national industry median, the study showed. An even more striking link turned up at concerns with extensive ethnic diversity. Those best performers were 35% more likely to have financial returns that outpace their industry, according to the analysis.

 

http://blogs.wsj.com/atwork/2015/01/20/new-report-finds-a-diversity-dividend-at-work/

 

 

Om du vet noe om statistikk vil du se at korrelasjon ikke betyr at vi har en årsakssammenheng. Om store selskaper bevist velger personer fordi de ikke hvite menn, betyr det ofte at de har overskudd til å gjøre det. Fordi de tror det vil øke salg.

 

Personlig mener jeg det er like galt å ansette noen fordi de ikke er menn, eller ikke er hvite. Det er bare vonde mennesker som gjør og er rasisme. De selskapene du har vist til har kanskje mennesker med mange forskjellige bakgrunner og slektskap, og kvinner. Men det betyr ikke at selskapene bevist går inn for å diskriminere folk pga deres hudfarge eller kjønn. I så fall vil ikke jeg kjøpe av dem.

Lenke til kommentar

Om du vet noe om statistikk vil du se at korrelasjon ikke betyr at vi har en årsakssammenheng. Om store selskaper bevist velger personer fordi de ikke hvite menn, betyr det ofte at de har overskudd til å gjøre det. Fordi de tror det vil øke salg.

Det er ikke mulig aa vise kausalitet, og det kan du ikke gjoer heller. De gjoer det fordi de tror det hjelper the bottom line.

 

Personlig mener jeg det er like galt å ansette noen fordi de ikke er menn, eller ikke er hvite. Det er bare vonde mennesker som gjør og er rasisme. De selskapene du har vist til har kanskje mennesker med mange forskjellige bakgrunner og slektskap, og kvinner. Men det betyr ikke at selskapene bevist går inn for å diskriminere folk pga deres hudfarge eller kjønn. I så fall vil ikke jeg kjøpe av dem.

Hvis du leste linkene sas ville du vite at alle de selskapene har som maal aa ansette mer kvinner og minoriteter, de rekrutterer kvalifiserte kvinner og minoriteter. Flere selskap gir sine ledere hoyere loenninger hvis de greier aa ansette mer kvinner/minoriteter og utvikler mer ledere som er kvinner/minoriteter. De gjoer det fordi deres bakgrunner gir dem perspektiver hvite menn sjelden har og derfor gjoer dem mer kvalifserte, ikke bare pga hudfarge eller kjoenn.

 

Slik er alle de topp selskapene i USA, bare soek paa hvert selskaps webside og skrive diversity, saa finner du med en gang.

Lenke til kommentar

Problemet med dagens samfunn. Er at kvinner alltid følger flokken. Kvinner ønsker å bli ledet. De ønsker ikke å lede.

Denne videon beviser hva jeg mener. Trey Songz er en leder for hans kvinneflokk aka fans. Han kan gjør hva ham vil med dem. Kvinner underkaster seg menn og de har ingenting å klage over. Fordi kvinner underkaster seg menn frivillig. Det har aldri eksistert kvinner som spør menn om å gifte seg med dem.

 

Lenke til kommentar

Problemet med dagens samfunn. Er at kvinner alltid følger flokken. Kvinner ønsker å bli ledet. De ønsker ikke å lede.

Denne videon beviser hva jeg mener. Trey Songz er en leder for hans kvinneflokk aka fans. Han kan gjør hva ham vil med dem. Kvinner underkaster seg menn og de har ingenting å klage over. Fordi kvinner underkaster seg menn frivillig. Det har aldri eksistert kvinner som spør menn om å gifte seg med dem.

 

De har lært dem at de straffes når de blir aggressive som menn.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

 

Om du vet noe om statistikk vil du se at korrelasjon ikke betyr at vi har en årsakssammenheng. Om store selskaper bevist velger personer fordi de ikke hvite menn, betyr det ofte at de har overskudd til å gjøre det. Fordi de tror det vil øke salg.

Det er ikke mulig aa vise kausalitet, og det kan du ikke gjoer heller. De gjoer det fordi de tror det hjelper the bottom line.

 

Personlig mener jeg det er like galt å ansette noen fordi de ikke er menn, eller ikke er hvite. Det er bare vonde mennesker som gjør og er rasisme. De selskapene du har vist til har kanskje mennesker med mange forskjellige bakgrunner og slektskap, og kvinner. Men det betyr ikke at selskapene bevist går inn for å diskriminere folk pga deres hudfarge eller kjønn. I så fall vil ikke jeg kjøpe av dem.

Hvis du leste linkene sas ville du vite at alle de selskapene har som maal aa ansette mer kvinner og minoriteter, de rekrutterer kvalifiserte kvinner og minoriteter. Flere selskap gir sine ledere hoyere loenninger hvis de greier aa ansette mer kvinner/minoriteter og utvikler mer ledere som er kvinner/minoriteter. De gjoer det fordi deres bakgrunner gir dem perspektiver hvite menn sjelden har og derfor gjoer dem mer kvalifserte, ikke bare pga hudfarge eller kjoenn.

 

Slik er alle de topp selskapene i USA, bare soek paa hvert selskaps webside og skrive diversity, saa finner du med en gang.

 

 

Og du synes det er greit å diskriminere noen fordi de er hvite og menn? Jeg gidder heller ikke å svare på resten av det du har skrevet, fordi det bare er tull. Hvite menn evner å tolke verden vi levere i akkurat som alle andre, noe annet er bare helt fullstendig tåpelig.

 

Det jeg leser her er at disse selskapene tilsetter personer på grunn av at de er afrikanere, asiater, eller hva som helst og fordi de har eggceller. Virkelig brilliante selskaper.

 

Jeg vil også ha en link der du beviser at de holder på med denne formen for diskriminering, rasisme og sexisme. Så skal jeg personlig boikotte alle selskapene.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Og du synes det er greit å diskriminere noen fordi de er hvite og menn? Jeg gidder heller ikke å svare på resten av det du har skrevet, fordi det bare er tull. Hvite menn evner å tolke verden vi levere i akkurat som alle andre, noe annet er bare helt fullstendig tåpelig.

Jeg tror ikke du aldri klarer å helt forstå og føler hva andre erfarer, særlig det motsatt kjønn eller rase. Å mene at hvite menn klarer å vet hvordan det føler til å føde barn (f eks) eller bli en mor synes jeg er helt tåpelig. Min perspektiv som amerikaner eller du som nordmann er forskjellige og vi klarer aldri å forstå hverandre mer enn på et overfladisk nivå.

Det jeg leser her er at disse selskapene tilsetter personer på grunn av at de er afrikanere, asiater, eller hva som helst og fordi de har eggceller. Virkelig brilliante selskaper.

Du må lese litt om standpunkt teori, slik at du ikke reduserer argumentet til et overfladiske barnslig nivå.

Jeg vil også ha en link der du beviser at de holder på med denne formen for diskriminering, rasisme og sexisme. Så skal jeg personlig boikotte alle selskapene.

Da må kaste dine PC eller Apple computere borte fordi både Microsoft og Apple støtter diversity og affirmative action

 

Bare en bitteliten liste, det finnes mange mer fordi "alle " støtter diversity, du finner ingen som ikke gjør det

 

Disse selskap er for aggressive affirmative action. De skrev et brev til høyesteretten til å støtte det

 

http://www.utexas.edu/vp/irla/Documents/ACR%20Fortune%20100%20and%20Other%20Leading%20American%20Businesses.pdf

Lenke til kommentar

 

Og hvis arbeidsgivere kunne gi lavere lønn til kvinner en menn for samme arbeid, ville det ikke vært svært lønnsomt for arbeidsgiver å bare ansette kvinner? ;)

Kvinners innsats og kan nedvurderes. Flere undersøkelser viser at når kun navn byttes fra han til hun på CV så vurderes CV lavere og lønninger som tilbys også lavere.

I disse undersøkelser har menn et ufortjent priveligium, ikke kvinner som flere påstår

Jeg har aldri vært med på at en potensiell arbeidsgiver har gitt et lønnstilbud etter å bare å ha lest min CV. Hvor i all verden har du dette tullet fra?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

 

Og du synes det er greit å diskriminere noen fordi de er hvite og menn? Jeg gidder heller ikke å svare på resten av det du har skrevet, fordi det bare er tull. Hvite menn evner å tolke verden vi levere i akkurat som alle andre, noe annet er bare helt fullstendig tåpelig.

Jeg tror ikke du aldri klarer å helt forstå og føler hva andre erfarer, særlig det motsatt kjønn eller rase. Å mene at hvite menn klarer å vet hvordan det føler til å føde barn (f eks) eller bli en mor synes jeg er helt tåpelig. Min perspektiv som amerikaner eller du som nordmann er forskjellige og vi klarer aldri å forstå hverandre mer enn på et overfladisk nivå.

Det jeg leser her er at disse selskapene tilsetter personer på grunn av at de er afrikanere, asiater, eller hva som helst og fordi de har eggceller. Virkelig brilliante selskaper.

Du må lese litt om standpunkt teori, slik at du ikke reduserer argumentet til et overfladiske barnslig nivå.

Jeg vil også ha en link der du beviser at de holder på med denne formen for diskriminering, rasisme og sexisme. Så skal jeg personlig boikotte alle selskapene.

Da må kaste dine PC eller Apple computere borte fordi både Microsoft og Apple støtter diversity og affirmative action

 

Bare en bitteliten liste, det finnes mange mer fordi "alle " støtter diversity, du finner ingen som ikke gjør det

 

Disse selskap er for aggressive affirmative action. De skrev et brev til høyesteretten til å støtte det

 

http://www.utexas.edu/vp/irla/Documents/ACR%20Fortune%20100%20and%20Other%20Leading%20American%20Businesses.pdf

 

 

Så hva har det og føde eller bli en mor med dette å gjøre? Hva har hudfargen din med arbeidet du er sett til å gjøre? Ingen ting. Og jo, jeg greier helt fint å forstå hvordan en amerikaner er og deres situasjon. Du baserer deg på at folk har en IQ på omkring 80.

 

Men har du beviser for at de diskriminerer i ansettelsesprosessen. Det er greit at de ønsker å tilsette folk på bakgrunn av kunnskap og kapasitet, men tilsetter de folk kun på bakgrunn av kjønn og etnisitet bryter de loven. Har du lest lovene?

 

Igjen jjkoggan, er du for rasisme, sexisme og diskriminering? Bare om de er en del av menneskene du hater? Og jeg ønsker bevis på dine påstander om at de direkte går inn for å diskriminere og ikke at de sier de ønsker alle folk. For sistnevnte er selvsagt greit og ikke mot loven.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Så hva har det og føde eller bli en mor med dette å gjøre? Hva har hudfargen din med arbeidet du er sett til å gjøre? Ingen ting. Og jo, jeg greier helt fint å forstå hvordan en amerikaner er og deres situasjon. Du baserer deg på at folk har en IQ på omkring 80.

Alle har sine egne tenkemåter, du klarer aldri å tenke-føle helt som andre, særlig folk med helt forskjellige bakgrunner-erfaringer enn deg. Erfaringer er noe annet enn kunnskap, du kan google hvordan hvordan det føler å føde barn men du klarer aldri å helt vite hvordan det føler. Disse erfaringer gir deg en annen perspektiv og verdier. Selger du produkter til kvinner som skal føde barn.....så har kvinner bedre peiling på hvordan det føler enn de fleste menn.

 

Men har du beviser for at de diskriminerer i ansettelsesprosessen. Det er greit at de ønsker å tilsette folk på bakgrunn av kunnskap og kapasitet, men tilsetter de folk kun på bakgrunn av kjønn og etnisitet bryter de loven. Har du lest lovene?

Jeg har allerede vist deg selskap som støtter affirmative action. Hvis du ikke forstår hva det er så her er Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Affirmative_action_in_the_United_States

Examples of affirmative action offered by the United States Department of Labor include outreach campaigns, targeted recruitment, employee and management development, and employee support programs

Targeted Recruitment= rekruttere kvinner go minoriteter

 

Det fungerer slik hos Apple. Steve Jobs gjorde dette

 

Before I could say anything he shared a shockingly low number and confessed how poorly Apple was doing in finding black candidates. I’ll skip the full exchange, but suffice it to say, I got an intimate peek into Steve’s passion and energy. He was seriously upset at Apple’s efforts in that area. His last words to me that day were, “If you have any ideas on how we can hire more black engineers, send me an email.

 

I won’t divulge all that I did and saw at Apple, but I did witness positive changes being made at levels that were way above me that could only have come from Steve. I was able to directly influence the hiring of more African Americans, women, and other minorities as interns and eventually full-time Apple engineers

http://www.urbanfaith.com/2011/10/steve-jobs’-passion-for-diversity.html/

 

Igjen jjkoggan, er du for rasisme, sexisme og diskriminering? Bare om de er en del av menneskene du hater? Og jeg ønsker bevis på dine påstander om at de direkte går inn for å diskriminere og ikke at de sier de ønsker alle folk. For sistnevnte er selvsagt greit og ikke mot loven.

Du har sikkert bestemt deg allerede, hva jeg mener er lite relevante.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...