Gå til innhold

SNIKTITT: HTC Re Vive


Anbefalte innlegg

Tror nok at den løsningen som blir alle manns eie er den som kan vise til "best content", men jeg mistenker også at det blir en ny plattformkrig med "kun for" titler...

 

Men utviklingen er fortsatt spennende og jeg vil gjerne høre "follow ups" av alle typer rundt denne formen for teknologi.. Moro, fortsett med slike artikler.

 

En merge av full 3D, augumentet reality (hololens type fra ms) og kontroll av type leap motion og en dæsj google-glass og vi nærmer oss teknologi som er beskrevet som "AI headbands" i flere scifi bøker. Tenk heads-up display for folk med augumentet reality overlay, som har full smarttelefon funksjonalitet og da en full 3D opsjon.

 

Problemet er 2 delt, 1 folk skjønner ikke hvor mye en slik løsning kan gjøre for oss, 2 dagligdags bruk og forstyrrende element i forhold til omgivelsene.. (begge to har løsninger på tegnebrettet eller under testing, men jeg tviler på at mange ser sammenhengen og fortjenestene verdenssamfunnet kan få av ut av det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo dritkult, men hvor praktisk er det for Ola Nordmann å sette av et tomt rom til dataspilling? Dette må jo fungere med en vanlig håndkontroll også mens man sitter i sofaen.

 

 

Invitere venner, og så kjøre over på noe passivt spill først. Få andre kompiser til å fylle det tomme rommet med all slags harde møbler og dritt. Så si at man skal spille sportsspill. Dunk, au.. dunk au au :green:

Lenke til kommentar

 

 

 

Enda et bevis på at Oculus Rift har drete på leggen og utsatt ting for lenge. Det eneste de kan vinne på nå er prisen.

 

Vil nok heller kjøpe Valve sine briller uansett pga Steam, selvfølgelig med den antagelsen at disse vil få bedre støtte for spillene der.

 

Godt poeng: noe a-la Apple at produsenten som "går god" for at spill er tilpasset hardwaren de selger og begge er skreddersydd til hverandre.

For å si det på en litt vulgær måte er dette en "endlösung" for VR fra PC Master Race og vår kjære fører Gabe.

 

Dette vil også sette på spissen tapt tid som Oculus/Facebook har brukt på å utvikle, uten å levere noe som helst enn dev prtotyper hittil.

Denne er vel neppe noe spesielt utviklet for et varierende stort PC-publikum, selv om Valve er inne i bildet. Derimot så ser det ut som en cross-platform dings, men man kan jo få noen betenkeligheter siden ut fra anmeldelsen så ser det ut som man trenger en master-kabel for å drive det i dag. Mulig dette blir trådløst etter hvert, men skulle vært interessant å vite hva den omfattende kablingen faktisk innebærer. F.eks. strømbehov, master/slave (må man ha en annen enhet for å drive jøvelskapet) osv. Men som du sier, utviklingstiden til OR har vært langt over alle grenser. Den skulle vel etter planen vært utgitt til publikum for ett par år siden.

 

For øvrig hadde jeg vel strengt tatt heller sett Portal3 enn det lenge etterlengtede HL3.

HL-serien har gitt meg mye, Portal nærmest tørster etter en skikkelig treer, og slik jeg ser VR så er et ekte samarbeidsspill mere interessant for VR enn et totalt en-spiller(og det er vel derfor FB har kjøpt OR, for samhandling i reell-tid, virtuelt?).

 

Kanskje Left for Dead 3 er et kompromiss?

Problemet er at du trenger god hardware for VR om du ønsker en god opplevelse alså minimum HD og rundt 60 fps.

Kun pcer kan levere det i dag, glem mobile enheter før 2020.

Kan det være mulig med PS4 om du klarer deg med PS3 grafikk?

 

Om du tror at denne saken er en selvstendig enhet, kom tilbake om 10 år og det er kanskje mulig.

Snakkes om ti år da.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Enda et bevis på at Oculus Rift har drete på leggen og utsatt ting for lenge. Det eneste de kan vinne på nå er prisen.

 

Vil nok heller kjøpe Valve sine briller uansett pga Steam, selvfølgelig med den antagelsen at disse vil få bedre støtte for spillene der.

 

Godt poeng: noe a-la Apple at produsenten som "går god" for at spill er tilpasset hardwaren de selger og begge er skreddersydd til hverandre.

For å si det på en litt vulgær måte er dette en "endlösung" for VR fra PC Master Race og vår kjære fører Gabe.

 

Dette vil også sette på spissen tapt tid som Oculus/Facebook har brukt på å utvikle, uten å levere noe som helst enn dev prtotyper hittil.

Denne er vel neppe noe spesielt utviklet for et varierende stort PC-publikum, selv om Valve er inne i bildet. Derimot så ser det ut som en cross-platform dings, men man kan jo få noen betenkeligheter siden ut fra anmeldelsen så ser det ut som man trenger en master-kabel for å drive det i dag. Mulig dette blir trådløst etter hvert, men skulle vært interessant å vite hva den omfattende kablingen faktisk innebærer. F.eks. strømbehov, master/slave (må man ha en annen enhet for å drive jøvelskapet) osv. Men som du sier, utviklingstiden til OR har vært langt over alle grenser. Den skulle vel etter planen vært utgitt til publikum for ett par år siden.

 

For øvrig hadde jeg vel strengt tatt heller sett Portal3 enn det lenge etterlengtede HL3.

HL-serien har gitt meg mye, Portal nærmest tørster etter en skikkelig treer, og slik jeg ser VR så er et ekte samarbeidsspill mere interessant for VR enn et totalt en-spiller(og det er vel derfor FB har kjøpt OR, for samhandling i reell-tid, virtuelt?).

 

Kanskje Left for Dead 3 er et kompromiss?

Problemet er at du trenger god hardware for VR om du ønsker en god opplevelse alså minimum HD og rundt 60 fps.

Kun pcer kan levere det i dag, glem mobile enheter før 2020.

Kan det være mulig med PS4 om du klarer deg med PS3 grafikk?

 

Om du tror at denne saken er en selvstendig enhet, kom tilbake om 10 år og det er kanskje mulig.

Snakkes om ti år da.

Jup, ingen av de seriøse aktørene kan kjøres kun med headset, her er det klare vekt og størrelse begrensinger. Er noen jalla løsninger som bruker en mobil men det vil ikke virke godt.

Det bør midlertid være mulig å streame trådløst, men tror ikke første versjon har det i brillene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...