Gå til innhold

Tre spillere i Telenorligaen er tatt for juks


Anbefalte innlegg

 

Ganske humor at mr Juksemann prøver å ta en slags "comeback" kommentar.

Det tyder iallfall på at det er et lite barn eller noen med litt under middels iq som prøver å late som han ikke bryr seg, men failer bare enda mer i forsøket. :-)

Tror nok ikke det er mange som noengang vil høre på hva en falsk løgner og juksepave sier uansett hva det skulle være ;-)

Det har ikke slått deg at det er du eller taleren over deg som framstår som "litt under middels iq" ?

 

Det har ikke slått deg at G6- brukeren over her er en helt annen en nevnt i artikkelen, og kommenterer dette med ett glimt i øyet, siden nickene stemmer sånn høvelig?

 

 

Brukeren som har kommentert her stemmer overens med brukeren som var del av laget. Så det er nok samme person.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CS er vel ikke egentlig overlesset av juksere når de blir VAC-bannet såpass effektivt. Ikke engang Pro's som betaler tusenvis for program slipper unna tydeligvis.

 

Det er kanskje nærmest et spørsmål om glasset er halvfullt eller halvtomt; alle juksere blir tatt og er derfor en del eller så mange blir tatt, tenk på alle som ikke blir det.

Lenke til kommentar

Utrolig hvordan man kan ha flere bannede kontoer, og så fortsatt få lov å spille noe som helst.

 

Ikke at jeg skal si så mye, da jeg er ingen gamer, men det høres jo noe utrolig ut.

 

En gang burde vel være nok?

 

Hva med depositum for å bli med i kamper? Må man låne penger fra mamma, så blir det ekstra ille om det skal gå tapt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Brukes ikke EAC i Telenorligaen? :ohmy:

Får vi et comeback av Radar?

Det gjalt vel bare public servere, men det var vel enkelte miljøer som også brukte listen på utleie-servere.


Neppe. Radar var et samarbeid mellom de største spillsamfunnene (communities) i landet, og man ble kun svartelistet om man jukset på en av deres servere. Cheatere ble bannet i radar ved at man recordet en demo av den "mistenkte" på en av de tilknyttede serverne > demo lastes opp til Radar av communityet som eier serveren > demo må verifiseres av en Radar-admin tilknyttet et annet community > eventuelle klager fra bannede spillere avgjøres blant Radar-admins i plenum. En slags forløper til Valve sin "Overwatch" i matchmaking, men mer manuell og mindre anonym. Unntak fra denne fremgangsmåten ble ikke gjort. Husker et konkret tilfelle der en luring la ut screenshots med ESP-bokser i forumet vårt - han ble selvsagt bannet hos oss, men ikke i Radars offisielle banliste.

Dette var en god modell på den tiden det faktisk var flere, store norske communities med publicservere. Grunnen til at det fungerte og at folk faktisk brukte Radar sin banliste var at man hadde tillit til at vi som sto bak utviste god dømmekraft, at hver enkelt ban var "legit". Ettersom disse spillsamfunnene etterhvert er (offisielt eller uoffisielt) oppløst er det ikke lenger noen som har incentiv for å dra i gang Radar på ny. Skulle man fått til en slags spin-off måtte man ha klart definert følgende:
- Hvem har myndighet til å legge til nye bans?
- Hvem verifiserer bans?
- Hvilke klagemuligheter har spillere som blir bannet, og hvordan blir disse behandlet? (Radar gikk selvsagt ved mer enn én anledning opp gjennom årene tilbake på sin vurdering i enkelttilfeller)
- I hvilke "settinger" skal det være greit å "ta" spillere for juks, og hvordan dokumenteres dette? For Radars del var dette definert til å gjelde utelukkende Radar-tilknyttede communities' egne servere, og dette (samt steamID) ble dokumentert ved å inkludere "status" i console når man tok opp demo. Beveger man seg utenfor dette området møter man raskt dilemmaer som "kan dette være tatt opp på en privat server der man strengt tatt kan gjøre hva man vil?", som igjen kan bidra til å kverke troverdigheten folk har til dette systemet.

Jeg tror flere av disse punktene er vanskelig å få til en realistisk løsning på i dag, som er troverdig nok til at folk faktisk ønsker å benytte det. Kvalitetssikring er ufattelig viktig her, vi kan ikke utestenge folk vi tror kanskje jukser - hvem har vel ikke blitt anklaget for juks når man har spilt rent?

 

Med det sagt: vi har fremdeles backup av Radar-systemet liggende en plass og skal kunne få det opp og gå rimelig kvikt om det en dag viser seg at det igjen har et bruksområde.

Endret av srbz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha - en som ligger i listen? ↑↑↑

 

Jeg vet godt hvordan systemet fungerte, jeg var relativt aktiv på både opplasting og verifisering i Radars spede barndom. Etterhvert døde både FoCo og Csplanet, og det var vel bare Battlefield, Catchgamer og Broadparken som styrte på.

 

Akkurat WH og ESP var som regel greit å avsløre. Og mang en juksemaker slapp helt sikkert gjennom. Korte demoer som viste en eller to kills var ofte ikke nok. Også har du dem som sendte inn 20 minutter av gode spillere. *Gjesp*

Lenke til kommentar

 

Brukes ikke EAC i Telenorligaen? :ohmy:

EAC har ikke blitt brukt siden 1.6. Tror aldri det var veldig populært i css (jeg spilte ikke css så mye selv, så kan ta feil her), men jeg har ikke sett det brukt i det heletatt i csgo.

 

 

Stemmer dette. ESL og ESEA har vel sin egen variant, men ellers er det vel bare VAC.

Lenke til kommentar

 

Er bra at G6 ble VAC bannet, vi visste han hacket når vi spillte mot Fredtun selv om vi vant 2-0 så inrømmte han at han jukset, men bare fordi han trodde vi også gjorde det.. "I turn off if you do" - G6

- Angle One AdmiralEz

Jeg må virkelig bare si at denne kommentaren er latterlig, ettersom jeg faktisk ikke spilte kampen :')

 

sorry da, tenkte bare det var deg siden husker han ene som hadde kort navn... men dere burde ta å sjekke de utenlandske stepins'a deres... ettersom at han ene som gikk stepin etter cbble skrudde på og innrømte det i chat.. er ingen som spiller shit hele gamet så plutselig står han bare helt åpent på A site på mirage å 1 clicker alle i hode 4-5 runder på rad.. for og så skrive "i turn off if you guys turn off" bare sier det sånt at i tilfelle han også får VAC så går det ikke ut over Fredtun.CS

PS: når jeg mener ALLE så mener jeg alle, han acet / 4k alle rundene der i slutten :p

Lenke til kommentar

Det er ikke avgjort enda.

Fra saken:
- Hvordan forholder Gamer.no seg til at T0rry spilte to kamper for Aposis Gaming i Telenorligaen denne våren før han ble tatt for juks?

- Vi diskuterer dette internt nå. Først og fremst vil vi be T0rry sende oss opptak av kampene han deltok i, så tar vi det derfra, forteller Wilmann.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...