Gå til innhold

Hvorfor hater muslimer jøder?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva har rasisme mot muslimer har å gjøre med antisemitise?

Det var du som brakte inn rasisme i USA, når Obama blir nevnt av deg så er det naturlig å trekke inn at han er anklaget for å være muslim. Det er latterlig, men faktum.

 

Antisemittisme er rasisme mot jøder. Betegnende nok er jødene de eneste som har funnet seg selv verdig til et eget uttrykk for dette. Mens fiendskap mot andre folkeslag dekkes av "rasisme", ønsker jødiske sionister å bruke "antisemittisme", som for å understreke at det er noe særegent når det utvalgte folk blir utsatt for rasisme.

 

Hvordan definerer DU antisemittisme ?

JEG definerer ikke antisemittisme - vi har en allmenn definisjon som jeg forholder meg til: "Ordet «antisemittisme» benyttes vanligvis som betegnelse for fiendtlige holdninger og handlinger rettet mot jøder fordi de er jøder.", hentet fra artikkelen om antisemittisme i Store norske leksikon.

 

Kritikk eller fiendskap mot Israel er således ikke antisemittisme, fordi den ikke retter seg mot jøder fordi de er jøder, men mot handlinger, uavhengig hvem som står bak handlingene. Men jeg er med på at muslimsk kritikk av Israel er spesiell, og kan ha antisemittiske trekk. Men det er som sagt gjensidig, israelsk kritikk mot muslimer har også rasistiske trekk. Det betyr ikke at det ene rettferdiggjør det andre.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

 

Hva har rasisme mot muslimer har å gjøre med antisemitise?

Det var du som brakte inn rasisme i USA, når Obama blir nevnt av deg så er det naturlig å trekke inn at han er anklaget for å være muslim. Det er latterlig, men faktum.

 

Antisemittisme er rasisme mot jøder. Betegnende nok er jødene de eneste som har funnet seg selv verdig til et eget uttrykk for dette. Mens fiendskap mot andre folkeslag dekkes av "rasisme", ønsker jødiske sionister å bruke "antisemittisme", som for å understreke at det er noe særegent når det utvalgte folk blir utsatt for rasisme.

Hvordan definerer DU antisemittisme ?

JEG definerer ikke antisemittisme - vi har en allmenn definisjon som jeg forholder meg til: "Ordet «antisemittisme» benyttes vanligvis som betegnelse for fiendtlige holdninger og handlinger rettet mot jøder fordi de er jøder.", hentet fra artikkelen om antisemittisme i Store norske leksikon.

 

Kritikk eller fiendskap mot Israel er således ikke antisemittisme, fordi den ikke retter seg mot jøder fordi de er jøder, men mot handlinger, uavhengig hvem som står bak handlingene. Men jeg er med på at muslimsk kritikk av Israel er spesiell, og kan ha antisemittiske trekk. Men det er som sagt gjensidig, israelsk kritikk mot muslimer har også rasistiske trekk. Det betyr ikke at det ene rettferdiggjør det andre.

Jeg anbefaler 3D-prøve til å skille mellom legitim Israel kritikk og anti-semittisme

 

http://en.m.wikipedia.org/wiki/3D_Test_of_Antisemitism

Jeg tror du generaliserer for mye med uttrykk som "betegnende nok er de det eneste gruppe som har funnet seg verdig..." Really?

Jødedom er ikke en rase men en religion forresten og hvordan ellers ville man uttrykke det slik at en vet nøyaktig hva slags bigotry en snakker om? Jeg kan bli antisemittiske, antimuslime men ikke rasistiske. Også hvis man er rasist det sier lite om hvilke raser en ikke liker

Lenke til kommentar

 

Det er ganske rasistiske holdninger du legger for dagen her, spesielt når man tenker på at majoriteten av jøder er sekulære.

 

Nå er det jo heller ikke alle jøder som hevder de som gruppe eller individ er utsatt for forfølgelse. En slik påstand som du fremsetter er antisemittisk etter din egen definisjon. ;)

 

Opprinnelsen til forestillingen om jødeforfølgelsen er religiøs. I dag kan det også ha en politisk begrunnelse.

 

Om jøder er forfulgt eller ikke er ikke et spørsmål om å hevde noe, men om å se på fakta.

 

Opprinnelsen til forestillingen om jødeforfølgelse? At jøder har blitt forfulgt gjennom historien er et historisk faktum.

Lenke til kommentar

 

USA er ikke styrt av presidenten (for tiden Obama) men er i praksis styrt av jøder, det er verre enn rasisme. Det var til de grader synlig for kort tid siden når Benjamin Netanyahu fritt kunne ydmyke Obama og demokratene fra talerstolen i Kongressen.

 

Slike rasistiske konspirasjonsteorier blir for tåpelige... Er det greit med rasistiske utbrudd i dette forumet?

 

 

Den store antisemittismen i Norge er et fantasiprodukt.

 

Og ble også brukt for å renvaske Anders Behring Breivik nedslakting av AUF ungdom på Utøya, de var "antisemitter"

 

Hvem ble dette brukt av? Kilder, takk.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

USA er ikke styrt av presidenten (for tiden Obama) men er i praksis styrt av jøder, det er verre enn rasisme. Det var til de grader synlig for kort tid siden når Benjamin Netanyahu fritt kunne ydmyke Obama og demokratene fra talerstolen i Kongressen.

 

Slike rasistiske konspirasjonsteorier blir for tåpelige... Er det greit med rasistiske utbrudd i dette forumet?

 

 

Den store antisemittismen i Norge er et fantasiprodukt.

 

Og ble også brukt for å renvaske Anders Behring Breivik nedslakting av AUF ungdom på Utøya, de var "antisemitter"

 

Hvem ble dette brukt av? Kilder, takk.

 

 

Overrasket over at du ikke har fått med deg forbindelsen > Breivik > Israel > Anti-islam

 

Israel-wants-you-to-hate-SH.gif

 

Hele det kjente anti-islam nettverkverkets globale frontfigurer mottar penger fra samme kilder som gir penger til Israel.

 

Geller justifies Breivik’s attack on the Norwegian Labour Party summer youth camp because she says the camp is part of an anti-Israel “indoctrination training center.” 

 

http://thinkprogress.org/security/2011/08/01/284011/pam-geller-race-mixing-breivik-right/

 

http://www.dagbladet.no/2011/08/04/nyheter/islamkritikk/anders_behring_breivik/utenriks/17560168/

 

http://www.nrk.no/verden/enorme-anti-islamske-donasjoner-1.7769001

 

Husk også Breiviks ord i manifestet: “So let us fight together with Israel, with our Zionist brothers against all anti-Zionists, against all cultural Marxists and multiculturalists"

 

Dette synes forøvrig å være fellesnevneren & drivkraften for hele dette globale anti-islam miljøet; altså først og fremst, hva tjener Israel best? Enten det er populistiske partier i europa etc. man bedømmer, -så lenge de er "israel-vennlige" er alt ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...