Gå til innhold

Hvorfor hater muslimer jøder?


Anbefalte innlegg

Vesten tok vel delvis et oppgjør med jødehatet etter WW2. Dette var vel noe den arabiske verden strengt tatt ikke trengte å gjøre. For ikke å snakke om konfliktene som har vært i midtøsten siden WW2...

 

Nå har jeg dog lite kjennskap til jødehat blant arabere post WW2, Mange muslimer vet sikkert ikke hva en jøde er engang. Eller eksisterer det kanskje et utbredt jødehat i Indonesia og Malaysia?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Europa, men det er først med den muslimske innvandringen at man ser mer åpen hets.

 

Har du røykt sokkene dine? Kaller du ikke nazismen for åpen hets?

 

Nazismen ligger etter hvert en god del tiår tilbake. Etter det har Europa i stor grad tatt et oppgjør med jødehetsen, men det har altså blusset opp igjen med den muslimske innvandringen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Europa, men det er først med den muslimske innvandringen at man ser mer åpen hets.

 

Har du røykt sokkene dine? Kaller du ikke nazismen for åpen hets?

 

Nazismen ligger etter hvert en god del tiår tilbake. Etter det har Europa i stor grad tatt et oppgjør med jødehetsen, men det har altså blusset opp igjen med den muslimske innvandringen.

 

 

Nazismen er tilbake i Ukraina. WHITE POWER TO UKRAINE.

http://www.liveleak.com/view?i=98d_1423931054

Lenke til kommentar

Jeg regner med at dette skyldes gamle konflikter, men jeg kjenner altså ikke til historien så veldig godt. Dere med litt innsikt, hva er det muslimene har i mot Jøder ?

 

 

Zionistene byttet til seg Palestina mot at de fikk USA med i WW I

 

Det er en gammel konflikt, men dette gjorde nok ikke saken bedre. Det er også en mye mulig årsak til at Hitler hatet jøder. Det er også religiøse årsaker, men ting ble definitivt ikke bedre etter at de brukte skitne triks for å få Palestina. Hvorfor er dette fullstendig utelatt fra historiebøkene?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

Jeg regner med at dette skyldes gamle konflikter, men jeg kjenner altså ikke til historien så veldig godt. Dere med litt innsikt, hva er det muslimene har i mot Jøder ?

 

 

Zionistene byttet til seg Palestina mot at de fikk USA med i WW I

 

Det er en gammel konflikt, men dette gjorde nok ikke saken bedre. Det er også en mye mulig årsak til at Hitler hatet jøder. Det er også religiøse årsaker, men ting ble definitivt ikke bedre etter at de brukte skitne triks for å få Palestina. Hvorfor er dette fullstendig utelatt fra historiebøkene?

 

Det var nok Tyskland selv som sørget for at USA ble med i krigen:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_I#Entry_of_the_United_States

 

Med mindre det var zionistene som styrte Tysklands angrep da...

Lenke til kommentar

Se på Midtøsten, inntrykket er at hatet er gjensidig.

 

Når det gjelder jødehat spesielt, så er det for det meste et oppkonstruert fenomen. Jøder har aldri vært mer hatet enn andre minoriteter. Det er bare det at jødene ser på seg selv som et helt spesielt folkeslag. Ut fra deres religiøse skrifter skal hele verden hate dem. Dette angivelige hatet er for dem en bekreftelse på Guds utvelgelse. Den samme forestilling om jødene finnes i kristendommen. Det fører til at både kristne og jøder leter med lys og lykte etter dette hatet mot jødene som skal bekrefte deres religiøse forestillinger.

 

Sånn, da var skapet satt på plass. Sikkert ulovlig å si dette, men slik er det nå.

Lenke til kommentar

 

 

Den dag i dag er "jøde" vanlig å bruke som et nedsettende uttrykk blant norsk ungdom.

Fortell oss hvilken minoritet som ikke blir brukt som nedsettende uttrykk. Same? Pakkis? Utlending? Homse? Bare fantasien setter grenser, og den er grenseløs.

Forskjellen er at jødiske befolkning greier seg fint i vestlige land og har økonomisk og politisk makt mens andre minoriteter får mer empati pga større fattigdom og lite politisk eller økonomiske makt

 

Det gjør det lettere for europeere til å bevare deres fordommer fordi det blir vanskelig å ha empati for folk som mange mener er mektige og rike og ikke fattige og svake

Anti-semittisme og anti-amerikanisme ligner hverandre på den måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fremholder at forfølgelse er noe jøder ønsker av religiøse grunner. Den er en bekreftelse på deres religiøse forestillinger om det utvalgte folk. Derfor, der forfølgelse ikke finnes, der må den oppfinnes. Den store antisemittismen i Norge er et fantasiprodukt.

Hevder du at det finnes ingen antisemitter i Norge ?
Lenke til kommentar

Det kommer selvfølgelig an på hvordan antisemittisme defineres. Noen vil jo inkludere motstand mot Israel, da finnes antisemittisme i de beste lag av folket, sågar utbredt blant stortingsmenn og -kvinner. Men holder vi oss til den tradisjonelle definisjonen, så er det forsvinnende lite antisemittisme i Norge, og i alle fall ikke mer enn andre minoriteter opplever av rasisme, jeg vil si det er betydelig mindre, på grunn av krigens hendelser som fremdeles er nær i tid.

 

Jeg har aldri opplevd noen i mitt liv i Norge som har ytret noe negativt om jøder, hverken mot enkeltpersoner eller jøder som gruppe. Jødehets er bare noe jeg har lest om og sett på film.

 

Det er trygt å være jøde i Norge. De blir ikke diskriminert, og har samme muligheter som andre. Vi hadde en stortingspresident i mange år som var jøde (Jo Benkow), det er den fremste posisjon etter kongen. Vår fremste rettpsykiater var jøde (Berthold Grünfeld, som for øvrig uttalte at Israel har fascistiske trekk).

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Det kommer selvfølgelig an på hvordan antisemittisme defineres. Noen vil jo inkludere motstand mot Israel, da finnes antisemittisme i de beste lag av folket, sågar utbredt blant stortingsmenn og -kvinner. Men holder vi oss til den tradisjonelle definisjonen, så er det forsvinnende lite antisemittisme i Norge, og i alle fall ikke mer enn andre minoriteter opplever av rasisme, jeg vil si det er betydelig mindre, på grunn av krigens hendelser som fremdeles er nær i tid.

 

Jeg har aldri opplevd noen i mitt liv i Norge som har ytret noe negativt om jøder, hverken mot enkeltpersoner eller jøder som gruppe. Jødehets er bare noe jeg har lest om og sett på film.

 

Det er trygt å være jøde i Norge. De blir ikke diskriminert, og har samme muligheter som andre. Vi hadde en stortingspresident i mange år som var jøde (Jo Benkow), det er den fremste posisjon etter kongen. Vår fremste rettpsykiater var jøde (Berthold Grünfeld, som for øvrig uttalte at Israel har fascistiske trekk).

Vi har et mørkhudete president, har rasisme forsvunnet i USA ?
Lenke til kommentar

Jeg fremholder at forfølgelse er noe jøder ønsker av religiøse grunner. Den er en bekreftelse på deres religiøse forestillinger om det utvalgte folk. Derfor, der forfølgelse ikke finnes, der må den oppfinnes. Den store antisemittismen i Norge er et fantasiprodukt.

 

Det er ganske rasistiske holdninger du legger for dagen her, spesielt når man tenker på at majoriteten av jøder er sekulære. Det er ganske interessant at du påstår at antisemittismen i Norge er et fantasiprodukt samtidig som du begynner å legge frem antisemittiske konspirasjonsteorier.

 

At man er jøde innebærer nemlig ikke nødvendigvis at man tilhører jødedommen eller at man er dypt religiøs. En jøde tilhører en etnisk gruppe.

 

 

 

Vår fremste rettpsykiater var jøde (Berthold Grünfeld, som for øvrig uttalte at Israel har fascistiske trekk).

 

Du tenker kanskje på dette:

 

http://www.kjendis.no/2007/08/20/509458.html

 

Han uttaler seg dessverre på sviktende grunnlag. Han tar ikke med i betraktningen at arabere i Israel både har stemmerett, egne representanter i nasjonalforsamlingen og andre offentlige maktorganer (personen som hadde ansvar for valggjennomføringen i Israel nylig er araber), egne lover som beskytter dem som minoritet, samt at arabisk er et offisielt språk i Israel.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ganske interessant at du påstår at antisemittismen i Norge er et fantasiprodukt samtidig som du begynner å legge frem antisemittiske konspirasjonsteorier.

 

Dette er et eksempel på det jeg sier: Du tilpasser og utvider definisjonen for å få det til å se ut som antisemittisme er utbredt. Jeg sier for øvrig ikke at antisemittisme ikke finnes, men at det er mindre rasisme mot jøder i det norske samfunnet enn mot andre minoriteter.

 

Det var ingen som rynket på nesten da Jo Benkow var Norges fremste etter kongen. Men sett nå at en muslim kommer i samme rollen ...

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Vi har et mørkhudete president, har rasisme forsvunnet i USA ?

Du overdriver og misrepresenterer det jeg har sagt. At Obama er mørkhudet ble for øvrig behørig kommentert, mens en jøde som stortingspresident i Norge ikke ble lagt merke til en gang, ingen brydde seg. Enda mer oppmerksomhet fikk mellom navnet til Obama, Hussain. Hva sier det om hvem som opplever mest rasisme av muslimer og mørkhudete?

Lenke til kommentar

Det er ganske rasistiske holdninger du legger for dagen her, spesielt når man tenker på at majoriteten av jøder er sekulære.

 

Nå er det jo heller ikke alle jøder som hevder de som gruppe eller individ er utsatt for forfølgelse. En slik påstand som du fremsetter er antisemittisk etter din egen definisjon. ;)

 

Opprinnelsen til forestillingen om jødeforfølgelsen er religiøs. I dag kan det også ha en politisk begrunnelse.

Lenke til kommentar

 

Vi har et mørkhudete president, har rasisme forsvunnet i USA ?

Du overdriver og misrepresenterer det jeg har sagt. At Obama er mørkhudet ble for øvrig behørig kommentert, mens en jøde som stortingspresident i Norge ikke ble lagt merke til en gang, ingen brydde seg. Enda mer oppmerksomhet fikk mellom navnet til Obama, Hussain. Hva sier det om hvem som opplever mest rasisme av muslimer og mørkhudete?

Hva har rasisme mot muslimer har å gjøre med antisemitise?

Hvordan definerer DU antisemittisme ?

Lenke til kommentar

Jeg fremholder at forfølgelse er noe jøder ønsker av religiøse grunner. Den er en bekreftelse på deres religiøse forestillinger om det utvalgte folk. Derfor, der forfølgelse ikke finnes, der må den oppfinnes. Den store antisemittismen i Norge er et fantasiprodukt.

 

 

Det kommer selvfølgelig an på hvordan antisemittisme defineres. Noen vil jo inkludere motstand mot Israel, da finnes antisemittisme i de beste lag av folket, sågar utbredt blant stortingsmenn og -kvinner. Men holder vi oss til den tradisjonelle definisjonen, så er det forsvinnende lite antisemittisme i Norge, og i alle fall ikke mer enn andre minoriteter opplever av rasisme, jeg vil si det er betydelig mindre, på grunn av krigens hendelser som fremdeles er nær i tid.

 

Jeg har aldri opplevd noen i mitt liv i Norge som har ytret noe negativt om jøder, hverken mot enkeltpersoner eller jøder som gruppe. Jødehets er bare noe jeg har lest om og sett på film.

 

Det er trygt å være jøde i Norge. De blir ikke diskriminert, og har samme muligheter som andre. Vi hadde en stortingspresident i mange år som var jøde (Jo Benkow), det er den fremste posisjon etter kongen. Vår fremste rettpsykiater var jøde (Berthold Grünfeld, som for øvrig uttalte at Israel har fascistiske trekk).

 

Vi har et mørkhudete president, har rasisme forsvunnet i USA ?

 

 

USA er ikke styrt av presidenten (for tiden Obama) men er i praksis styrt av jøder, det er verre enn rasisme. Det var til de grader synlig for kort tid siden når Benjamin Netanyahu fritt kunne ydmyke Obama og demokratene fra talerstolen i Kongressen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...