Gå til innhold

Panasonic kan bli nestemann med OLED-TV


Anbefalte innlegg

Har själv dedikerad bio med 100" från 3,5 meter, alldeles perfekt för min del, men byter gärna ut det mot en oled på 90" eller mer. Även om man maskerar ett rum efter konstens alla regler får man aldrig, eller sällan, den bildkvalitet som de bästa tv-apparaterna, kanske med projektorer i 100,000+ kronors klassen och lika mycket kostnader att maskera rummet. Jag hoppas och tror att Oled gör det mycket bättre. Jag tror i alla fall att Projektorens dagar är räknade.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke bildekvaliteten på bildene av disse "4K"-TVene ser merkbart bedre ut enn på min eksisterende skjerm. :p

Kvaliteten på bildene i denne artikkelen blir ikke bedre en hva skjermen din greier å vise... (Endret: Men det var kansje poenget...)

 

 

Er det noen som vet hva som blir "next gen"-teknologien etter OLED? AMOLED?

AMOLED=OLED

Active Matrix Organic Light Emitting Diod, og Organic Light Emitting Diod.

 

LCD bruker også aktiv matrise.

 

For noen år siden snakket Sony om Crystal LED. paneler med piksler av veldig små silisium dioder. Men virker som de har lagt det bort.

Endret av k-orm
Lenke til kommentar

 

Vil heller ha en god 65" plasma enn en dårlig 75" lcd.

Heller 55" OLED.

De sammenligningsvideoene som ligger ute på LCD og OLED er ganske sinnsyke. Er ikke akkurat mye tvil om hva man ville hatt.

 

 

Jeg hadde nok ikke gått ned fra 65" nå som jeg først har blitt vant med denne størrelsen. Plasma er fremdeles helt konge til film selv om OLED helt sikkert er bedre (uten att jeg har sammenlignet OLED og Plasma)

Lenke til kommentar

Ikke noe å si på OLED VS LCD i virkeligheten, og det kommer nok ikke fullt like godt frem når man ikke ser det med egne øyne.

Vær dog obs på at flere av forskjellene kunne ha blitt endret med senket gamma på LCD'en.

 

Uansett, filmer med mye svart som Gravity valgte jeg faktisk heller å se på mobilen, enn på laptopen, da mobilen sin OLED skjerm er vesentlig bedre, dog mye mindre. Så jeg kunne nok klart meg fint med kvalitet tilsvarende dagens mobiler, så tror nesten ikke de kan gå feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...