Gå til innhold

Sette opp VPN-server hjemme


indahla

Anbefalte innlegg

Tråden er gammel, men håper på utdates. Håper noen har løst denne floken. Nå funker t-we appen også utenfor husets vegger, men da får man ikke tilgang til enkelte kanaler, særlig tv2 sine premier league kanaler. Prøvd med pptd server og openvpn, kommer inn på nettverket men finner ikke dekoderen som vil gi tilgang til alle kanaler.

Noen som har løst dette?

 

PS. Har satt opp openvpn og pptd server på Asus rt66nu routeren

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

Prøvde meg på dette i dag. Kjører PPTP VPN-server på en QNAP NAS, og forsøkte å kjøre T-WE appen på en android telefon. PPTP-forbindelsen fungerer, men bare hvis jeg legger den lokale QNAP-ipadressen in i DMZ i ruteren. Får det ikke til å fungere bare med å åpne porter etc.. Det er en ruter som fulgt med CD-abonnementet. Mulig det har noe med firewall-innstillinger i ruteren å gjøre.

Uansett, når VPN-forbindelsen er oppe har jeg kontakt fra androidtelefonen til enheter i LANet mitt, slik som PCer, NAS etc. Men om jeg prøver med IP-adressen til T-WE boksen får jeg beskjed om at forespørselen er avslått.  Kanskje det er innstillinger i T-WE boksen som må endres?

Lenke til kommentar

Jeg tror at T-WE boksen ikke vil kommunisere med enheter som ikke er i samme subnett.

Telefonen ER i samme subnett som T-we boksen, via en proxy el. i VPN-serveren. Jeg har kontakt med andre lokale enheter i subnettet fra telefonen (med telefonen på annet nett, f eks mobildata), bare ikke med T-we boksen. Vet ikke hvordan den kan vite at forespørselen ikke kommer direkte fra samme subnett. Har forsøkt litt med Wireshark for å se litt nærmere på trafikken, men kan for lite..

Lenke til kommentar

Nå er spørsmålet hvordan du kommuniserer med dekoderen for å avgjøre nettverket.

Altså gjør de noe sprell med enkelte pakker, så kan du ikke kjøre standard TUN oppsett, da må du sette opp TAP varianten.

Og her kan det bli noen hodepiner.

https://community.openvpn.net/openvpn/wiki/BridgingAndRouting

Mye å sette seg inn i her, men det virker ikke som TAP er noe alternativ med Android. Jeg har prøvd å sette opp OpenVPN på telefonen, men får det ikke til å virke. Fungerer fint fra PC.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...