Gå til innhold

Ville du kjøpt en PC med forhåndsinstallert adware?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er greit at idioter som ikke reinstallerer OS'et sitt får masse malware og dritt.. det er jo tydligvis det de vil ha. Og til de som sier det er synd at ikke laptop'er kommer med clean windows, du BØR uansett reinstallere windows som et minimum. Lite kunnskap her som ellers er jeg.

 

Litt selvsentrisk å kalle folk som ikke er så interessert i teknikaliteter rundt en PC for "idioter" er det ikke? Man må da kunne å forvente å kjøpe et produkt som fungerer bra ut av boksen, stort sett uansett hva man kjøper som normal konsument?

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg synes det er greit at idioter som ikke reinstallerer OS'et sitt får masse malware og dritt.. det er jo tydligvis det de vil ha. Og til de som sier det er synd at ikke laptop'er kommer med clean windows, du BØR uansett reinstallere windows som et minimum. Lite kunnskap her som ellers er jeg.

Jeg synes det er greit at idioter som ikke reinstallerer bremsene på bilen sin krasjer. Du bør jo uansett reinstallere bremsene som et minimum, selv om jeg også reinstallerer motoren. Lite kunnskap her som ellers ser jeg.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det skumleste som følger med lenovo-maskinene er vel de falske rot-sertifikatene (eller hva det nå heter) enkelte nettlesere benytter seg av (blir utnyttet av).

 

Finnes det en guide på hvordan disse kan fjernes? Evt, hvilket gratisprogram som kan fjerne (bør helst kunne kjøre i portable mode og være gratis)?

Lenke til kommentar

 

Jeg vil tro bransjen gjør det de kan for å tjene penger, grunnet høy konkurranse og kravet om ekstremt billige maskiner med høye spesifikasjoner.

 

Jeg har ingenting annet enn god erfaring med Lenovo, både når det gjelder hardware og preinstallert software. Litt av grunnen til dette er at jeg alltid kjøper bedriftsmodellene. De er dyrere, men det er lagt langt mer energi inn i at brukeren skal få et godt arbeidsverktøy og en god opplevelse.

 

Kjøper man consumer-modeller, så kan man ikke regne med at det er like clean, dessverre.

Det unnskylder ikke dette tilfellet her da..

 

Det er et poeng det ja.

Jeg har god erfaring med business modellene til HP (også tidligere compaq).

Men de var også full av adware.

 

Sist bærbar jeg kjøpte privat var en high end Vaio. Karbonfiber, lett, god batteritid, docking, etc. Problemet nå er at den ikke støttes i Windows 8 og oppover. Det finnes drivere, men skjermkortdriver tryner ca 1 gang i timen. Den er bare utgått.

 

Det jeg ikke forstår er produktutvikling i PC verden. Som Kjellvez nevner har Microsoft klart å lage et produkt med Surface Pro. De fleste andre produsenter klarer ikke å lage en merkevare som holder seg.

 

Min Vaio pc het VPC-SB1B9E, og det finnes hundrevis andre lignende modellnr. Macbook Pro heter bare Macbook Pro. Den blir bare jevnlig oppdatert.

 

 

HP har gode businessmaskiner, ja :-).

Man må bare avinstallere en hel haug med crap og så er de klare til bruk.

 

Vaio har jeg ikke blitt så imponert over, dessverre. Men nå har jeg heller ikke testet high-end Vaio.

 

Ang. produktutvikling i PC-bransjen, så er det for mye fokus på spesifikasjoner og lave priser, dessverre. Dette skaper etter min mening mye crap.

 

Apple har litt mer albuerom der, siden de utgir seg for å være high-end. På mange måter er de nok sikkert det også... Men kvaliteten er oppskrytt og kundeservice og fleksibilitet er deretter. Kjører Apple hjemme, slik at jeg får "ferie" fra PC når jeg ikke er på jobb ;-).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...